Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-04-19, 15:17   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4725

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 ÖREBRO 25 april

Det ser ut som årets bästa lördagsomgång hitintills.

Almhedens bägge stjärnor i två av loppen.
Törnqvists Biccs tobee i ett lopp
och underbara Clarissa i ett.

I DD-loppen har jag prickat för

DD-1
IAINTNOQUITTER. Både Jepson och Mats E är önskade som kuskar. Fast de har flera hästar att välja på. Vem det än blir så är det ett stort plus jämfört med Rennersvik och uppfyller med råge "norgetävlande som kommer till sverige och får svensk toppkusk. Tre vinster och en andraplats på årets fem starter i norge. Ser med spänning fram emot att få se startspår och kusk. Kan bli en spik.

DD-2
A FAIR DAY. Kommentarer är överflödiga.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-04-19 klockan 19:41.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-19, 15:52   #2

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5336
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det ser ut som årets bästa lördagsomgång hitintills.

Almedens bägge stjärnor i två av loppen.
Törnqvists Biccs tobee i ett lopp
och underbara Clarissa i ett.

I DD-loppen har jag prickat för

DD-1
IAINTNOQUITTER. Både Jepson och Mats E är önskade som kuskar. Fast de har flera hästar att välja på. Vem det än blir så är det ett stort plus jämfört med Rennersvik och uppfyller med råge "norgetävlande som kommer till sverige och får svensk toppkusk. Tre vinster och en andraplats på årets fem starter i norge. Ser med spänning fram emot att få se startspår och kusk. Kan bli en spik.

DD-2
A FAIR DAY. Kommentarer är överflödiga.
Jepson valt annan häst och MED plockat bort sig som tillgänglig hela tävlingsdagen, så kanske blir Rennesvik trots allt?
MED drar troligen till Finland för att köra i storloppet där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)

Senast redigerad av Altoc den 2026-04-19 klockan 15:54.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-19, 17:01   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Jepson valt annan häst och MED plockat bort sig som tillgänglig hela tävlingsdagen, så kanske blir Rennesvik trots allt?
MED drar troligen till Finland för att köra i storloppet där.
Tack för input! Ser nu att Björn Goop är önskad kusk istället. Det känns ju bättre än Rennesvik i alla fall Ursäkta Erlend, inget illa ment.
Gammal 2026-04-19, 17:21   #4

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1590
Standard

Kan inte se några startlistor än på ATG.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-19, 19:13   #5

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1960
Standard

Fine manners och Clarissa är väl redan givna spikar.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-19, 19:46   #6

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1907
Standard

Blir väl att gå kort i dom udda loppen iaf. Fine Manners - Kentucky River - Biccs tobee - Clarissa - Speed Change - A fair day lär räcka en bit.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-19, 19:50   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Kan inte se några startlistor än på ATG.
Man kan ju se vilka hästar som är anmälda på Travsport.se - Tävlingskalender, redan på söndag eftermiddag (om man är otålig som jag )
Gammal 2026-04-19, 19:54   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Blir väl att gå kort i dom udda loppen iaf. Fine Manners - Kentucky River - Biccs tobee - Clarissa - Speed Change - A fair day lär räcka en bit.
Vad är det som är udda med de loppen?
Gammal 2026-04-19, 21:07   #9

Standard

Citat:
Vad är det som är udda med de loppen?
Haha, jag har ofta problem med udda och jämn. Jämna loppen menar jag förstås. Men jag tycker dom är ojämna denna gång
Gammal 2026-04-20, 14:30   #10

Standard

Min första idé i avd 4 var att spika 6 Bicc´s Tobee men Maria säger: "tanken denna gång är att Bicc`s ska få ett lugnt lopp inför kommande uppgifter."
Det låter som det där dom kallar för preparé, som inte är tillåtet i Sverige. Melander ska återigen rycka skorna på 4 Following. Det skulle han ju i Bollnäs oxå men glömde tydligen bort det. Jag kryssar den igen om inte velepottan ändrar sig på lördag förmiddag. 7 Kentucky River med två lopp i kroppen ska väl oxå med på lappen? Det känns heltäckt med dessa.
Gammal 2026-04-21, 16:04   #11

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 21488
Standard

Avd 1. Köper inte favoritskapet på 9 Beda! Bakspår på främre volten och kommer från galopp.. Det som talar FÖR är väl eventuella omstarter. Nej, tvi tvi och schas! Detta luktar sos utan omstart!
6 Mandragora var riktigt fin senast och har en klart vettig chans på ledningen.
3 Cuarto de B. är väl den som kan sätta käppar för Norman.
Räknar man med omstarter så bör man nog ta 15 Ajlexes Gourmand (med Örjan från spring) och 14 Digital Last i beaktning. Spik på 6/3 eller 2- 4 hästar för egen del..

Avd 8. Ett till lopp som verkligen luktar sos lång väg! 15 A Fair Day lär säkert bli storfavorit men betänk att Ginman ska ut i Elitloppet så han lär inte bränna allt krut på detta. Och att han ska ta 40m på 3 Speed Change på "halvfart" känns sådär.. Nej, detta känns upplagt för Berghs spets och rygg så jag spikar utan tvekan hans val i loppet!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-21, 19:09   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 8. Ett till lopp som verkligen luktar sos lång väg! 15 A Fair Day lär säkert bli storfavorit men betänk att Ginman ska ut i Elitloppet så han lär inte bränna allt krut på detta. Och att han ska ta 40m på 3 Speed Change på "halvfart" känns sådär.. Nej, detta känns upplagt för Berghs spets och rygg så jag spikar utan tvekan hans val i loppet!
A Fair Day ska väl inte behöva "bränna allt krut" för att runda det här gänget på tre varv, han har aldrig förlorat på 3000 m på fem starter. Speed Change däremot har aldrig sprungit på 3000 m tidigare men däremot 3 gånger på lite kortare 2640 m och då inte vunnit någon av dessa. Elitloppet är långt borta och jag tror Ginman ger Affe en riktig genomkörare på lördag. Han tänker nog inte ligga och kajka där bak i två och ett halvt varv utan går nog fram tidigt och sätter press och krossar allt motstånd. Speed Change har tjänat i snitt 32 000 kr/start och Affe har tjänat i snitt 122 000 kr/start. För mig är det en självklar spik och 41% är helt okej. Det är min känsla - ibland har jag rätt men oftast fel
KalleKlut (+2)
Gammal 2026-04-22, 15:21   #13

Sharp$: 1636
Standard

Citat:
A Fair Day ska väl inte behöva "bränna allt krut" för att runda det här gänget på tre varv, han har aldrig förlorat på 3000 m på fem starter. Speed Change däremot har aldrig sprungit på 3000 m tidigare men däremot 3 gånger på lite kortare 2640 m och då inte vunnit någon av dessa. Elitloppet är långt borta och jag tror Ginman ger Affe en riktig genomkörare på lördag. Han tänker nog inte ligga och kajka där bak i två och ett halvt varv utan går nog fram tidigt och sätter press och krossar allt motstånd. Speed Change har tjänat i snitt 32 000 kr/start och Affe har tjänat i snitt 122 000 kr/start. För mig är det en självklar spik och 41% är helt okej. Det är min känsla - ibland har jag rätt men oftast fel

Dock har ju A Fair Day enkom startat från framspår (1 eller 2) vid sina vinster över 2640 och 3140.

Startade från spår 7 över 2640 en gång på Jägers (2023-08-22) och kom då 6:a. Iofs hade han bara sprungit in 640k då, så det kanske är presekriberat...
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-23, 10:21   #14

Standard

Avd 1
11 Billie Parker
var i ropet ett tag förra året. Tränas nu av Linda Tovek ifrån Halmstad. Ett obekant namn för mig, men Efterhandaren, Halmstadsexperten, kanske har nån info? Eller är det ännu en Riordan-bulvan? Hästen verkar lite småfarlig i det här loppet och nu är det Robin Bakker istället för Jari Åkerfeldt. Jag ska nog ha många i avd 1 så Billie får vara med som en kantboll.
Gammal 2026-04-23, 11:44   #15

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19634
Standard

Citat:
Avd 1
11 Billie Parker
var i ropet ett tag förra året. Tränas nu av Linda Tovek ifrån Halmstad. Ett obekant namn för mig, men Efterhandaren, Halmstadsexperten, kanske har nån info? Eller är det ännu en Riordan-bulvan? Hästen verkar lite småfarlig i det här loppet och nu är det Robin Bakker istället för Jari Åkerfeldt. Jag ska nog ha många i avd 1 så Billie får vara med som en kantboll.
Linda Tovek kommer från bilfamiljen Tovek. Företaget drivs av hennes bror med familj. Linda kanske oxå har en fot kvar på gaspedalen ? men driver även eget företag. Duktig entreprenör. Hon har sysslat med racing men har hästar i blodet. Fam Tovek har fött upp Hopphästar och hennes brorsbarn tävlar i Europa eliten.
Nu är det trav som gäller. A tränarlicens och äger ganska många egna hästar.
Billie Parker är uppfödd av Stall Riordan och Jerry trodde stenhårt på hästen men lyckades inte slå sig in i eliten som 3-4 åring men kanske blommar ut som 5 åring i Lindas träning ? Äger dessutom hästen.
Spår 2 i volt är nog lite vanskligt för osäkra Billie men du brukar ju leta upp 1% arna
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-23, 12:05   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Linda Tovek kommer från bilfamiljen Tovek. Företaget drivs av hennes bror med familj. Linda kanske oxå har en fot kvar på gaspedalen ? men driver även eget företag. Duktig entreprenör. Hon har sysslat med racing men har hästar i blodet. Fam Tovek har fött upp Hopphästar och hennes brorsbarn tävlar i Europa eliten.
Billie Parker är uppfödd av Stall Riordan och Jerry trodde stenhårt på hästen men lyckades inte slå sig in i eliten som 3-4 åring men kanske blommar ut som 5 åring i Lindas träning ? Äger dessutom hästen.
Spår 2 i volt är nog lite vanskligt för osäkra Billie men du brukar ju leta upp 1% arna
Det ante mig att du satt inne med kunskaper

Billie Parker kommer med på min lapp! Även om mitt förstastreck så klart är 13 Appia Express. Gocci, MAD och första barfota runt om.
Gammal 2026-04-23, 12:09   #17

Standard

Torsdags Tankar

En av lördagens gåtor är väl om A Fair Day som vanligt sätter nosen först eller om Robban kan sätta käppar hjulet med Speed Change
Tja som alltid är det väl löpningsförloppet som avgör. Kör Robban en 14 tid måste Ginman ner på låg 12 tid. Visst är det possible men då måste det klaffa med styrningen. 14 hästar att runda och Örebro har snäva kluriga tredjespårs kurvor.
Och när två strider kanske en tredje vinner ? Rendezvous Zon !? Rejäl travare som går på alla distanser. Robban har nog vässat i vinter. Och den där Jepson brukar ge hästarna chansen.
Gammal 2026-04-23, 13:58   #18

Standard

Torsdags Tankar 2

V85 1) 15 hästars stolopp på två volter. Gardering är nog ett måste.
6 Mandragora Bra läge och den där Norman har stallform.
7 Hold On Tight Luring med stort L.
9 Master DunderBeda Känns änna som en favorit i fara. Men måste väl bevakas.
11 Billie Parker Redan nämnd men inte glömd.
14 Digital Last Bortlottad ? Men löser voltjorma starten kan det gå vägen. Duger gott i detta gäng.

V85 2) 2 Fine Manners Grym uppvisning senast. Kanske lite hårdare emot här men ganska beskedlig Silverdivision.

V85 3) 6 Express Jab Chansspik ? Hm Klass 3 är Klass 3. Vidöppet !

V85 4) 6 Bicc’s Tobee är min första häst. Men tvåhästars lås med Kentucky känns änna helgarderat.

V85 5) Garderingslopp.
2 Denaro Diabolik har läget och kan överraska.
8 Star Brigadon Spår 8, 1609 och Örebro är väl iskallt. Men Klass 2 är Klass 2. Dessutom lite av vinnartyp.

V85 6) 2 Clarissa Dagens Dunderspik. Behagligt motstånd är bara förnamnet.

V85 7)8 Run Riddle Tja chanssstreck är bara förnamnet. Men övertygande vinst senast.
13 Fly Express Hajom debuterade senast med en andraplats. Det kommer mera.
15 Marseille Bortlottad p.g.a. sina pengar men har dokumenterad toppform.
Haugstad är Haugstad men ibland kan även Kenneth vinna. 3ggr 2026.

V75 8) 15 A Fair Day Kanske för förlorar ” en vacker dag” men det kostar troligen mer än det smakar att strecka draget Speed Change och stänkaren Rendezvous Zon.
Jag får se om det blir något spel på lördag.
God tur ni som spänner bågen.
.
Gammal 2026-04-23, 14:32   #19

Standard

Glöm inte 2 Get a Wish i fjärde. Låter väldigt bra från Berghs håll, medan Thörnqvist annonserar ett "lugnt" lopp inför kommande lopp.
Gammal 2026-04-23, 15:07   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Glöm inte 2 Get a Wish i fjärde. Låter väldigt bra från Berghs håll, medan Thörnqvist annonserar ett "lugnt" lopp inför kommande lopp.
Get A Wish har ett brokigt förflutet men Robban kanske återigen har svingat trollspöt och hittat toppform trots lite paus. Spets och slut ? Nja Bicc’s och Kentucky är tuffingar som inte räds dödens. Medans Wish kan få ett låångt upplopp trots att det är ganska kort.
Självklart vill Törnqvisten vara med i Paralympiatravet. Pieters är ingen preparé kusk.
Gammal 2026-04-23, 15:10   #21

Standard

Citat:
Torsdags Tankar

En av lördagens gåtor är väl om A Fair Day som vanligt sätter nosen först eller om Robban kan sätta käppar hjulet med Speed Change
Tja som alltid är det väl löpningsförloppet som avgör. Kör Robban en 14 tid måste Ginman ner på låg 12 tid. Visst är det possible men då måste det klaffa med styrningen. 14 hästar att runda och Örebro har snäva kluriga tredjespårs kurvor.
Och när två strider kanske en tredje vinner ? Rendezvous Zon !? Rejäl travare som går på alla distanser. Robban har nog vässat i vinter. Och den där Jepson brukar ge hästarna chansen.
Det blir ett spännande lopp att skåda där jag hade tänkt spika Affe. Jag har rätt litet system än så länge så jag kanske kan ta med en häst till i avd 8. I så fall blir det 1 Great Ruler, eftersom jag har en "hangup" på att, om möjligt ha med 1:an i voltlopp. Men varför inte? Den enda hästen som har tre segrar i år, som ska köras barfota nu och Lugauer är väl som Robban Bergh, han vill alltid tävla. Det är lite kul att ha med en 34-oddsare i sista, även om det är en långsökt dröm. Men man vill ju ha lite kul...
Gammal 2026-04-23, 16:17   #22

KalleKluts avatar

Standard

Get A Wish är definitivt ett spikbud för min del!
Slutar nog ändå med att jag låser med 7 Kentucky River! Kan bomba från dödens..
6 Bicc’s Tobee ratar jag helt efter Törnqvists ord..

- Det gick lite för fort in i första sväng senast på Klosterskogen och det blev galopp. Men han kändes i alla fall fin. Han fortsätter att träna bra och tanken denna gång är att Bicc`s ska få ett lugnt lopp inför kommande uppgifter. Skor fram och den så kallade UFO-vagnen, som i programmet anges som vanlig sulky. Det blir norskt huvudlag och urryckare, säger Maria Törnqvist.
Gammal 2026-04-23, 16:52   #23
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2893
Standard

Citat:
Torsdags Tankar

Du är lite väl tuff mot A Fair Day, det räcker väl med en hög 12 tid.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-23, 17:21   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Du är lite väl tuff mot A Fair Day, det räcker väl med en hög 12 tid.
Tja kanske det. Men under 3 varv är löpningsförloppet oerhört utslagsgivande.
Andra och tredje spår i 2-3 varv så blir det lätt 40m ytterligare att lunka för Affe. Tider är svårt att spekulera i.
Gammal 2026-04-23, 17:38   #25

Standard

Citat:
Get A Wish har ett brokigt förflutet men Robban kanske återigen har svingat trollspöt och hittat toppform trots lite paus. Spets och slut ? Nja Bicc’s och Kentucky är tuffingar som inte räds dödens. Medans Wish kan få ett låångt upplopp trots att det är ganska kort.
Självklart vill Törnqvisten vara med i Paralympiatravet. Pieters är ingen preparé kusk.
Konstigare saker har ju hänt än att Robban fått hästar att nytända. Den var ju ändå tvåa bakom Borups Victory exvis…

Som Kalleklut sa är den ett tänkbart spikbud, men mer sannolikt lås med Kentucky River. Om pengar finns slängs Thörnqvistaren med också.

Men om jag måste välja en är det nog Get A Wish framför de andra.
Gammal 2026-04-23, 17:57   #26

Standard

Citat:
Konstigare saker har ju hänt än att Robban fått hästar att nytända. Den var ju ändå tvåa bakom Borups Victory exvis…

Som Kalleklut sa är den ett tänkbart spikbud, men mer sannolikt lås med Kentucky River. Om pengar finns slängs Thörnqvistaren med också.

Ja Johan U hade hästen i toppform för 1,5 år sedan men fick åka hem från VM loppet i USA utan häst. Visst är det spännande Sverige återdebut med Robban som tränare.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-04-23 klockan 18:01.
Gammal 2026-04-23, 17:59   #27

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Det blir ett spännande lopp att skåda där jag hade tänkt spika Affe. Jag har rätt litet system än så länge så jag kanske kan ta med en häst till i avd 8. I så fall blir det 1 Great Ruler, eftersom jag har en "hangup" på att, om möjligt ha med 1:an i voltlopp. Men varför inte? Den enda hästen som har tre segrar i år, som ska köras barfota nu och Lugauer är väl som Robban Bergh, han vill alltid tävla. Det är lite kul att ha med en 34-oddsare i sista, även om det är en långsökt dröm. Men man vill ju ha lite kul...
Håller med. Spår 1 vinner ju typ 12% oavsett spelprocent. Nu verkar det bli skoryck och allt möjligt. Såg fin ut när han sprang utvändigt 3000 meter med krafter kvar har jag för mig.
Invändig löpning och lucka till slut så sitter miljonen där
Gammal 2026-04-23, 18:07   #28

Nicklass avatar

Standard

Citat:

Det troliga är ju att han sitter i spets. Blir första varvet långsamt finns en hög chans. Spelprocenten kommer garanterat öka till lördag.

Blir väl lite som powwow förra veckan. Bortglömd som spetshäst och var nära att vinna.

Med endast 7 hästar i loppet borde dock bästa hästen kentucky river(?) Ha bra chans oavsett.
Gammal 2026-04-23, 19:10   #29

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2781
Standard

Det räcker med en låg 13 tid eftersom varje 20 meter på 3000 meter är 0,5 sekunder
GGS (+10)

Senast redigerad av myntet den 2026-04-23 klockan 19:20. Anledning: glömde en låg
myntet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-23, 21:46   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av myntet Visa inlägg
Det räcker med en låg 13 tid eftersom varje 20 meter på 3000 meter är 0,5 sekunder
Jag tänker så här. En häst som startar med 40m tillägg och med 14 hästar att runda får mest sannolikt vandra i andra / tredjespår en stor del av loppet. Typ 10-15m extra per varv. Det krävs nog en sekund till typ 12 tid jämfört med innerspår på 3140. Men det är bara mitt bondförnuft som analyserar. Ingen vetenskap.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-04-23 klockan 22:03.
Gammal 2026-04-23, 21:52   #31

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7615
Standard

Off topic men kan rekommendera Toveks bilmuseum i Falkenberg. Välskött och, inte minst, gratis. Passar en småländsk och totalt talanglös travspelare som undertecknad.

Citat:
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-23, 21:59   #32

Standard

Lite spridda tankar från samma talanglösa skribent:
- Billie Parker tidig för mig med, en av två A-hästar i nuläget.
- Fine Manners borde bli svårslagen men Maroon Day från spets kan bli en tuff nöt.
- Kentucky River borde vinna detta men såg den lite seg ut senast? Eller var det bara jag som var bitter då jag spikade den?
- Clarissa bör väl vara stenklar?
- Fly Express slutar väl som rätt klar favorit till slut. Ruggig senast men varit ojämn tidigare.
- Många roliga skrällar i avslutningen bakom de mer betrodda. Kolgjinis två bidrag känns kul som krydda.
Gammal 2026-04-24, 07:57   #33

Standard

Välfyllda Lopp Imorgon

3st 15 hästarslopp och 4st 12 hästar. Då kan man stå ut med ett 7 hästarslopp.
2st svårslagna favoriter 74 och 69% men i flera av V85 loppen ligger favoriterna under 30%. Känns lockande att slicka Jackpott Guldkalven trots det i min värld tråkiga V85 upplägget.
Gammal 2026-04-24, 08:37   #34

Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Torsdags Tankar 2

V85 1) 15 hästars stolopp på två volter. Gardering är nog ett måste.
6 Mandragora Bra läge och den där Norman har stallform.
7 Hold On Tight Luring med stort L.
9 Master DunderBeda Känns änna som en favorit i fara. Men måste väl bevakas.
11 Billie Parker Redan nämnd men inte glömd.
14 Digital Last Bortlottad ? Men löser voltjorma starten kan det gå vägen. Duger gott i detta gäng.

V85 2) 2 Fine Manners Grym uppvisning senast. Kanske lite hårdare emot här men ganska beskedlig Silverdivision.

V85 3) 6 Express Jab Chansspik ? Hm Klass 3 är Klass 3. Vidöppet !

V85 4) 6 Bicc’s Tobee är min första häst. Men tvåhästars lås med Kentucky känns änna helgarderat.

V85 5) Garderingslopp.
2 Denaro Diabolik har läget och kan överraska.
8 Star Brigadon Spår 8, 1609 och Örebro är väl iskallt. Men Klass 2 är Klass 2. Dessutom lite av vinnartyp.

V85 6) 2 Clarissa Dagens Dunderspik. Behagligt motstånd är bara förnamnet.

V85 7)8 Run Riddle Tja chanssstreck är bara förnamnet. Men övertygande vinst senast.
13 Fly Express Hajom debuterade senast med en andraplats. Det kommer mera.
15 Marseille Bortlottad p.g.a. sina pengar men har dokumenterad toppform.
Haugstad är Haugstad men ibland kan även Kenneth vinna. 3ggr 2026.

V75 8) 15 A Fair Day Kanske för förlorar ” en vacker dag” men det kostar troligen mer än det smakar att strecka draget Speed Change och stänkaren Rendezvous Zon.
Jag får se om det blir något spel på lördag.
God tur ni som spänner bågen.

.
Loke.

Om Clarissa bara är förnamnet, så har du ju en V75:a med dunderjackpot.
Klart du skall lira en rad om du nu inte ”supit” upp din fina DD,
vilket jag ifs inte tror

God tur med liret.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 08:39   #35

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Loke.

vilket jag ifs inte tror

God tur med liret.

Jajjan, vad tror du i avslutningen? Vinner bara Speed Change?
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 08:43   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niskel Visa inlägg
Jajjan, vad tror du i avslutningen? Vinner bara Speed Change?
Min första rank, ruggig i årsdebuten som helt okörd.
Gammal 2026-04-24, 12:28   #37

Standard

Det här lämnar jag in i morgon om inte någon av spikarna blir struken:

Avd 1
15 ston över två volter. Det kan vara här det skräller så jag tar allihopa hästarna. Så då vinner väl favoriten förstås. Får spika den på mitt "motsystem" istället

Avd 2
Ville spika 4 Maroon Day men har blivit skrämd av förhandssnacket, så jag lägger till 2 Fine Manners.

Avd 3
Björn Goop låter uppåt på 5 Helan Går men jag tar även med hemmaekipaget 4 Magic Hell som verkar vara i form och får skoryck bak.

Avd 4
4 Following ska gå barfota runt om. Ändras det i morgon så plockar jag bort den. 6 Bicc´s Tobee ska preparé-köras enligt Maria men jag tar med den ändå. Litar inte på att varken Dwight eller hästen kommer att hörsamma det. 7 Kentucky River har sämsta spåret men är tuff nog att klara det.

Avd 5
7 Amorcino såg fin ut i årsdebuten och här blir det nog full gas. Spikas!

Avd 6
2 Clarissa spikas! Har inte analyserat loppet så noga, men Clarissa är väl i en egen klass här?

Avd 7
Ett högintressant lopp. 4 Global Fighter är i form och nu blir det skoryck. Högintressant till 3%. 8 Run Riddle är oxå in fin form och får Örjan i sulkyn. Högintressant till 6%. 12 Iaintnoquitter har gjort det bra i Norge och får nu svensk toppkusk och körspö. Högintressant till 8%. 13 Fly Express är en svag favorit och har bakspår men den där Jepson brukar lirka sig fram till målsnöret. Högintressant trots 24%.

Avd 8
Robban tar väl ledningen och dämpar farten vilket gör att Affe kan glida fram till dödens i ett tidigt skede och sen är det starkast som gäller. Spik på 15 A Fair Day.

Sen blir det ett litet motsystem som jag komponerar mellan 14 och 16 i morgon. Intervjuer från stallbacken och värmningar ska kollas in. Förmodligen garderar jag upp några av mina spikar på det systemet.
Gammal 2026-04-24, 16:13   #38

Standard

Alltså Fine Manners är en ruggig häst och var ju fenomenal senast. Men kollade vad den mött och detta är ju tveklöst det tuffaste motståndet sen stött på? Är ju ändå skillnad på Mago Launcher och Maroon Day och Eldorado Jet.
Gammal 2026-04-24, 16:35   #39

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1186
Standard

Glöm inte makalu doc,får den en ryggresa i 2,3 ut så smäller det till i bonghögen, 1% nu
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 17:32   #40

Standard

Enig! Något av en favorithäst som jag alltid försöker strecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Glöm inte makalu doc,får den en ryggresa i 2,3 ut så smäller det till i bonghögen, 1% nu
Gammal 2026-04-24, 17:57   #41

Standard

Vass eller Kass är ett väldigt konstigt program. De säger att det är rätt favorit men trycker ändå rött?!
Dessutom är det sjukt störigt att de börjar dela upp programmet i två delar utan att det finns något logiskt skäl till varför?
Gammal 2026-04-24, 18:39   #42

Standard

Citat:
Loke.

vilket jag ifs inte tror

God tur med liret.
Jajjan.
Trevligt att du har positiva tankar om mitt ”supande”. Jag har aldrig ”supit” upp mina travvinster. Kan bero på att det inte funnits möjligheter så ofta.
Mindre vinster hamnar i alltid spellädret. 5 och 6 siffriga belopp har stöttat upp familjens ekonomi samt ibland orsakat ett och annan onödig investering.
Jag kör nog en ”V65” med två favorit spikar på V85.
Robban låter så där lite lagom ” räv bakom örat” klurig ang. Get A Wish och Speed Change. Jag bevakar båda.
Hajom filurerna Christoffer och Robert kanske sopar Örebro banan med sina grymma formtoppade starthästar.
Psst på tisdag startar Balder Töll på Axevalla. Dags för vinst

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-04-24 klockan 18:41.
Gammal 2026-04-24, 18:54   #43

Standard

Citat:
Jajjan.
Trevligt att du har positiva tankar om mitt ”supande”. Jag har aldrig ”supit” upp mina travvinster. Kan bero på att det inte funnits möjligheter så ofta.
Mindre vinster hamnar i alltid spellädret. 5 och 6 siffriga belopp har stöttat upp familjens ekonomi samt ibland orsakat ett och annan onödig investering.
Jag kör nog en ”V65” med två favorit spikar på V85.
Robban låter så där lite lagom ” räv bakom örat” klurig ang. Get A Wish och Speed Change. Jag bevakar båda.
Hajom filurerna Christoffer och Robert kanske sopar Örebro banan med sina grymma formtoppade starthästar.
Psst på tisdag startar Balder Töll på Axevalla. Dags för vinst
Tror alla här inne förstår att jag skojade med dig, hoppas även du hängde med. Superi är väl det mest osannolika av alla här på forumet när det gäller dig.
Det skålas vilt med emojis bland många och du kör gröt.
No offense, Loke det var bara på skoj.

Jag omformulerar mig:

Din grymma dubbel, gav en fin slant.
Allt gick väl inte till gröt?
Läste ditt inlägg och du ger ett totalt klartecken på Clarissa, då blir det 7 lopp att tippa, dvs en klassisk V75:a.
Så ska man lira V85 någon gång, så är det väl nu.

God tur nu mannen!

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2026-04-24 klockan 18:56.
Gammal 2026-04-24, 19:44   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Vass eller Kass är ett väldigt konstigt program. De säger att det är rätt favorit men trycker ändå rött?!
Dessutom är det sjukt störigt att de börjar dela upp programmet i två delar utan att det finns något logiskt skäl till varför?
Därför att Vass eller Kass är ett skojprogram.
Gammal 2026-04-24, 19:47   #45

Standard

Ja det blir ju det. Men de har ju ändå en rätt seriös framtoning.

Citat:
Därför att Vass eller Kass är ett skojprogram.
Gammal 2026-04-24, 20:00   #46

KalleKluts avatar

Standard

Lite surt att alla "experter" snackar upp Speed Charge
Gammal 2026-04-24, 20:32   #47

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2781
Standard

Det är bara bra för då kanske procenten sjunker på A Fair Day som jag tror bara vinner
myntet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 20:33   #48

Standard

Frågan om den inte blir favorit till slut.
Även en del snack om Meghan B.R men när jag tittar tillbaka så har den väl rätt mycket att bevisa mot sånt här motstånd? Visst den spurtade bra i Sto-EM men hade ju då gått på innerspår hela vägen och var en bit efter Clarissa som fått ett tuffare lopp. Jag lutar nog åt att gå på min initiala känsla att Clarissa är stenklar.

Citat:
Lite surt att alla "experter" snackar upp Speed Charge
KalleKlut (+4)
Gammal 2026-04-24, 20:40   #49

Standard

Avd 2) Silverdivisionen

Fantastic Gio en toppstammad kanon som varit några steg efter stallkamraten Funny Gio som enl Goccia ”är en absolut topphäst som vi har förhoppningar på inför Lotterian” (Italiens elitlopp).

Maroon Day ”är i grunden en bättre häst än Affe” enl Elisabeth Almheden
Det uttalandet är starka papper.

Kapten Nemo är startsnabbast i loppet, drog det absolut bästa spåret på sin drömdistans.
Kan välja på spets alt rygg ledaren.

Makalu Doc gjorde nog sitt livs lopp som 5:a i mål bakom vinnande Call Me Gleipner från omöjliga spår 8. En sann kanonprestation med tanke hur tufft loppet blev för hästen.

Eldorado Jet har hittat formen igen, diskad 2:a Cagnes-sur-Mer efter en tids ökenvandring.
Var fruktansvärt bra i några lopp under 2025 som vinnare.

Nadal B.R. är Norges bästa häst

Västerbo Exciting kommer i knallform och kommer att göra en topprestation enl Guldtanden.

Cashman JR gick rekord i årsdebuten och Wahlman har otrolig stallform.

MAD-Boy får verkligen hålla tungan rätt i munnen, om han skall ro hem det här med elitloppsaspiranten Fine Manners.

Ombudet hävdar att Fine Manners vinner i Guld om han startat där.

Jag vill syna.
Gammal 2026-04-24, 22:13   #50

Standard

Har någon Berglund och Sjödén?
Gammal 2026-04-24, 23:01   #51

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Har någon Berglund och Sjödén?
Fixart
Gammal 2026-04-24, 23:55   #52

Standard

Tack! Sista pusselbiten i kvällens analys. Klurig omgång att få ihop trots flera starka favoriter.

Citat:
Fixart
Gammal 2026-04-25, 08:30   #53

Standard

Intressant

Både Berglund och Jensa steker Affe som favorit i stayerloppet. Robban tar nog över som förstahäst till slut. Hm när två strider vinner en tredje ? Ännu ett garderingslopp ?
Tur att det finns Brännvin Special alternativ att spela på. Inte att dricka jag lovar Jajjan
Gammal 2026-04-25, 09:27   #54

Standard

Lite märklig omgång såtillvida att "alla" verkar springa i samma i riktning ännu mer än vanligt:
- "Alla" experter är överens om att A Fair Day får svårt och att Speed Change borde vara favorit.
- "Alla" experter är överens om Kentucky River är en spik. Och om inte den spikas så räcker det med Get A Wish bakom. Ingen tror längre på Bicc's Tobee som sjunker mkt i procent. Detta känns väldigt mycket baserat på vad Törnqvist säger.
- "Alla" experter är överens om att både Fine Manners och Clarissa är klara.
- Dessutom lyfts samma skrällar på väldigt många ställen, vilket ju då riskerar att sluta med att de inte är skrällar längre.

Så tricket blir väl att försöka räkna ut vart experterna har fel och att hitta egna idéer. Mer så än det brukar vara är min reflektion.

Senast redigerad av tvablaa den 2026-04-25 klockan 09:46.
Gammal 2026-04-25, 10:24   #55

Standard

Jag återgick till min första tanke; att spika Maroon Day.
Dags att börja jobba med "lilla motsystemet".
Lycka till!

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 11:18
Örebro
Lördag 2026-04-25
Start: 16:10
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 11)
2: 4 Maroon Day (2, 9)
3: 4, 5 (6, 3)
4: 4, 6, 7 (2, 3)
5: 7 Amorcino (6, 2)
6: 2 Clarissa (11, 6)
7: 4, 8, 12, 13 (15, 5)
8: 15 A Fair Day (1, 3)

15x1x2x3x1x1x4x1 = 360 rader
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.

Totalt: 180,00 kr
Rättningskod: TWC PJX MLD
Gammal 2026-04-25, 11:06   #56

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Lite märklig omgång såtillvida att "alla" verkar springa i samma i riktning ännu mer än vanligt:
- "Alla" experter är överens om att A Fair Day får svårt och att Speed Change borde vara favorit.
- "Alla" experter är överens om Kentucky River är en spik. Och om inte den spikas så räcker det med Get A Wish bakom. Ingen tror längre på Bicc's Tobee som sjunker mkt i procent. Detta känns väldigt mycket baserat på vad Törnqvist säger.
- Dessutom lyfts samma skrällar på väldigt många ställen, vilket ju då riskerar att sluta med att de inte är skrällar längre.

Så tricket blir väl att försöka räkna ut vart experterna har fel och att hitta egna idéer. Mer så än det brukar vara är min reflektion.
Kändes så enkelt på förhand nu är jag helt förvirrad.
Gammal 2026-04-25, 11:08   #57

Standard

Citat:

Håller med på allt du skriver. Experterna kan ju inte ha rätt i allt så min V8 blir som följer:

9-11-13-14-15 A:9,15 Jobbigt att såga framspår på Örebro men hoppas mina är tuffare.
2 Följer experterna
Alla A:3,5
2,6,7
12
2 Följer experterna
1-3-4-5-6-8-12-13-15 A:13
15

GL alla.
Gammal 2026-04-25, 11:11   #58

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 6240
Standard

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 12:10
SistaStallskriket andelsspel
Örebro
Lördag 2026-04-25
Kostnad: 1 536,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 9, 11, 13, 14, 15 (8, 2)
2: 2, 4 (1, 7)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 1)
4: 7 Kentucky River (2, 6)
5: 2, 7 (8, 1)
6: 2 Clarissa (6, 3)
7: 1, 2, 3, 6, 8, 12, 13, 15 (5, 4)
8: 3 Speed Change (15, 12)

8x2x12x1x2x1x8x1 = 3072 rader.
3072 x 1 x 0,50 kr = 1 536,00 kr.
Totalt: 1 536,00 kr
Rättningskod: ZTT SDC MMN
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 12:05   #59

Standard

Lite av ett vägval den här gången. Gå med strömmen och sikta på att överleva eller gå hårt mot riktigt stora pengar. I det förstnämnda alternativet spikas Fine Manners och Clarissa och det blir helgardering i Guld med tre streck. I det andra alternativet behöver systemet tillåta att de stora favoriterna förlorar och det är läge att ta ställning i Guld.

Än finns några timmar kvar att göra bort sig i systemkonstruktionen
Nicklas (+1)
Gammal 2026-04-25, 12:10   #60

Nicklass avatar

Standard

Funderar på att fet spika Express jab i avd 3. 11.5 sista varvet på 2600 senast med 30 meter galopp tapp. Gav ett riktigt bra intryck. Synd på spår 6. Men loppet känns öppet och christoffer låter väldigt smyg-optimistisk.
Gammal 2026-04-25, 12:30   #61

Standard

Ruskigt öppet lopp det där och i princip alla kan väl vinna. Hade varit fint att ha svaret på vem som tar spets. Hjärnan säger väl ändå 2 med Jepson men risk att det kostar när många andra lär gasa, inte minst 4 och 5.
Tror utifrån detta att din tanke är god, Express Jab kan profitera på förmodat tuff öppning. Detsamma gäller Lövdahls.
Är även intressant med bero på 7 som var mkt bra senast. Men FBL vinner ju inte ihjäl sig på risktoton.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Funderar på att fet spika Express jab i avd 3. 11.5 sista varvet på 2600 senast med 30 meter galopp tapp. Gav ett riktigt bra intryck. Synd på spår 6. Men loppet känns öppet och christoffer låter väldigt smyg-optimistisk.
Gammal 2026-04-25, 12:38   #62

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6295

Standard

Analys och andelsystem V85 Örebro 2026-04-25

Nedanstående system och analys finns att läsa på Facebooksidan Montins Miljoner. Där finns även länk till andelsköpen.

Jackpot på V85 känns som en följetong, men denna vecka är det extra intressant då det är en s k dubbeljackpot då ingen hittade sju rätt i förra veckans jackpotomgång. 73 miljoner kr finns att dela på i åttarättspotten, och prickar man alla rätt så får man bra betalt oavsett vilka som vinner. Därför krånglar jag inte till det så mycket idag, utan går på omgångens stora favoriter.

V85-1
Det sedvanligt luriga stoloppet inleder omgången och det är som vanligt jämt spelat. 9 Masters Dunderbeda var hårt betrodd när hon mötte hingstarna förra veckan, men galopperade då. Nu möter hon bara tjejer och motståndet är också mer beskedligt. Hon har dock lottats till ett bakspår, och galoppen senast oroar. Därför väljer jag att gardera brett och försöker jobba in en skräll från början. Någon av 8 Piraeus Boko och 2 Boutiqe Garde skulle smaka mumma. Den sistnämnda låter tränare Ulf Stenströmer väldigt uppåt på, trots att hästen inte vunnit något lopp i karriären.
Jag streckar: 9 – 14 – 6 – 4 – 15 – 3 – 2 - 8

V85-2
I den andra avdelningen hittar vi en av dagens två stora favoriter. 2 Fine Manners var sagolikt bra under Rommes påsktrav och bombade runt konkurrenterna på topptiden 1.09,7. Många pratar redan om Elitloppet trots att han ännu inte gått ur Silverdivisionen. 2 Fine Manners tävlar i en klass för sig här, och endast sjukdom lär stoppa honom från ytterligare en seger.
Jag spikar 2 Fine Manners.

V85-3
Detta är lägsta klassen och svårighetsgraden ökar markant. Spelet är märkligt satt då hälften av hästarna är jämt spelade, medan andra halvan av loppet bedöms (av spelarna) som chanslösa. Loppet är svårt att bena ut, och jag streckar de sex betrodda plus en skräll 4 Magic Hell som jag gillar.
Jag streckar: 3 – 1 – 2 – 5 – 6 – 4 - 11

V85-4
Gulddivisionen är återigen ett försök till Paralympiatravet och rubriksatt till Håkan ”Lillis” Olssons lopp. ”Lillis” som länge fungerade som min mentor, har gjort oerhört mycket för travsporten och det är roligt att han har ett eget lopp under V75/V85 sedan 2020. Årets upplaga lockade tyvärr bara sju hästar, och jag tycker att två av dessa höjer sig över de andra. 2 Get a Wish och 7 Kentucky River bör göra upp om detta. Möjligen att 6 Bicc’s Tobee kan blanda sig i, men där verkar stallet ligga lägre. Jag kan inte sära på 2 Get a Wish och 7 Kentucky River utan ”fegar” och streckar båda.
Jag streckar: 7 - 2

V85-5
På nytt ett lurigt lopp att tippa. Kanske kan 1 Don Gaagaa hålla ledningen och då blir han farlig. Jag vill dock varna kraftigt för 12 Maker’s Wall Ås som gjorde ett grymt lopp senast, och trots svåra förutsättningar idag så låter tränare Markus Svedberg optimistisk. Endast 7% i skrivande stund. Jag streckar sex hästar och vill också ha med dunderskrällen Dat’s Milian. Har har haft en del otur på slutet och har ett perfekt smygläge här.
Jag streckar: 1 – 12 – 7 – 2 – 10 - 9

V85-6
2 Clarissa är omgångens andra stora favorit och närmar sig 80 spelprocent. Hon övertygade stort i årsdebuten och tränare Gocciadoro siktar mot Elitloppet! Hon ska spela i en egen division mot dessa motståndare, och jag följer med strömmen och spikar.
Jag spikar 2 Clarissa.

V85-7
Den sjunde avdelningen är en spårtrappa där jag länge var inne på att spika 3 Dark Photon Face som gjorde ett strålande lopp senast, och har ett bra utgångsläge här. Dock har det kommit flera positiva rapporter på 5 Chico de Calamar. Magnus A Djuse utnämnde t o m den till veckans bästa spik i sin krönika i en kvällstidning. 5 Chico de Calamar är streckad på endast 4%! Då jag garderar så tar jag med ytterligare två hästar.
Jag streckar: 3 – 5 – 13 - 6

V85-8
Orebro Intn’l skapade nyss nämnda ”Lillis” Olsson för 20 år sedan har sedan dess blivit en riktig höjdare under Örebrotravets rikstoto-omgångar. Årets upplaga håller som vanligt hög klass. 15 A Fair Day är redan klar för Elitloppet och är fältets mest meriterade häst och ska vara klasser bättre än motståndarna. Alla tipsexperter baissar dock hästens chanser och spelet trendar nedåt. Därför tycker jag det är intressant att gå emot strömmen och spika! En omstart och några galopper för motståndarna förbättrar läget avsevärt, och det är inte ett så otroligt scenario. Kapacitetsmässigt är 15 A Fair Day överlägsen sina motståndare, och strular det inte för mycket så bör han runda dessa lätt.
Jag spikar 15 A Fair Day
valo (+30)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 12:40   #63

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 465
Standard

Citat:
Min första idé i avd 4 var att spika 6 Bicc´s Tobee men Maria säger: "tanken denna gång är att Bicc`s ska få ett lugnt lopp inför kommande uppgifter."
Det låter som det där dom kallar för preparé, som inte är tillåtet i Sverige. .
Samtidigt spikar Dwight Peters Bicc´s Tobee i Fem tippar V85!
Vem ska man tro på ?
Grovport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 12:45   #64

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovport Visa inlägg
Vem ska man tro på ?
Det vore ju egentligen kriminellt att inte prova för spets. Get a wish kanske inte kommer iväg alls.
Gammal 2026-04-25, 12:59   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovport Visa inlägg
Vem ska man tro på ?
Som jag skrev tidigare i tråden:
"6 Bicc´s Tobee ska preparé-köras enligt Maria men jag tar med den ändå. Litar inte på att varken Dwight eller hästen kommer att hörsamma det."

Tog även med 4 Following eftersom det skulle vara skoryck där. Precis när jag hade lämnat in mitt system så åkte skorna på igen. Är det inte dags att bötfälla Tarzan för detta beteende? Han kan väl inte skylla på banan!
Grovport (+5)
Gammal 2026-04-25, 13:00   #66

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40234
Standard

Jag tror att jag börjar komma fram till en lösning. Det blir för dyrt med ett reducerat idag, så 30%-alternativet är nog det jag kommer att köra med för att försöka ta del av jättepotten.

Ska man få till det på ett litet system så behöver man ha en spik som inte är alltför hårt streckad och den hitttar jag i Masters DunderBeda. Det skulle ge en fördel mot spelarkollektivet i ett annars öppet lopp. Jag tror att det blir svårt att ta 20 m och då står det mellan framspårshästarna. Robbans uppgift är att köra felfritt och inte hamna invändigt.

Fine Manners i andra är svår att gå emot, känns som spets och slut. Det hade varit roligare om Maroon Day haft spåret innanför.

Helan Går låter det som att Goop har väldigt höga tankar om. Det är en möjlig spik, men jag går nog på fyra streck.

Tre hästar i Guld är helgarderat. Bicc's Tobee ska få ett snällt lopp och det lär den få när det bara är sju hästar till start, så den kan trots det bli segerfarlig om det blir lite kamp mellan de två andra.

Öppet lopp följer därefter och jag garderar på.

Sen måste jag spika Clarissa om jag ska få ner kostnaden. Meghan B.R. är ju väldigt intressant i ny regi, men Clarissa har lopp i kroppen och det har inte Meghan, så det avgör saken.

Dark Photon Face sätter jag först, men även här gaddar jag på rejält.

Speed Change och A Fair Day ska man komma långt på. Hade dock gärna haft tre ytterligare streck, men det tillåter inte plånboken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 13:16   #67

KalleKluts avatar

Standard

Motbången..

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 13:51
Örebro
Lördag 2026-04-25
Kostnad: 157,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6, 8, 11, 13, 15 (9, 4)
2: 2 Fine Manners (4, 7)
3: 2, 3, 4, 5, 12 (6, 11)
4: 2 Get A Wish (7, 6)
5: 12 Maker's Wall Ås (7, 1)
6: 2, 3, 6 (11, 8)
7: 1, 5 (12, 13)
8: 1, 3, 4, 12, 15 (2, 6)

7x1x5x1x1x3x2x5 = 1050 rader
1050 x 0.3 x 0,50 kr = 157,50 kr.

Totalt: 157,50 kr
Rättningskod: BBB GQD TMF
Gammal 2026-04-25, 13:51   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
.

Ska man få till det på ett litet system så behöver man ha en spik som inte är alltför hårt streckad och den hitttar jag i Masters DunderBeda. Det skulle ge en fördel mot spelarkollektivet i ett annars öppet lopp. Jag tror att det blir svårt att ta 20 m och då står det mellan framspårshästarna. Robbans uppgift är att köra felfritt och inte hamna invändigt.

.
Jag brukar inleda mina system med spik och var länge inne på denna. Hamna invändigt behöver du inte oroa dej för ( spår 9 och ingen utanför) och inte heller galopp tror jag. Jag tror Robban kör resolut mot ledning här efter en bit innan tillägg kommer och vem vill svara? Jag gör nog ett xtra system med denna som spik. Lycka till med systemet.
Gammal 2026-04-25, 14:02   #69

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Jag brukar inleda mina system med spik och var länge inne på denna. Hamna invändigt behöver du inte oroa dej för ( spår 9 och ingen utanför) och inte heller galopp tror jag. Jag tror Robban kör resolut mot ledning här efter en bit innan tillägg kommer och vem vill svara? Jag gör nog ett xtra system med denna som spik. Lycka till med systemet.
Jag hade inte tänkt ta med den men när du säger det så, han har ju ryggen på 2 boutique garde som är rätt startsnabb. Kommer den iväg bra kan han komma fram före virtual reality. Kanske är långsökt men jag antar det kan hända.
Gammal 2026-04-25, 14:02   #70

Shooters avatar

Standard

Citat:
Är vi rätt ute så kan det bli kul idag. Tack och lycka till du med!
Gammal 2026-04-25, 14:06   #71

KalleKluts avatar

Standard

Lite motsägelsefullt från Almheden tidigare

Oscar Ginman från stallbacken
Våra reportrar pratade precis med Oscar Ginman på Örebros stallbacke, och han sade då så här om sina tvåa uppsittningar idag, bröderna 4 Maroon Day (V85-2) och 15 A Fair Day (V85-8).
– Jag tror Fine Manners (V85-2) blir väldigt svårslagen och det blir nog svårt att ta sig förbi honom från början. Hästen verkar ju hur travsäker som helst och komplett så han kan säkert öppna väldigt snabbt också. För A Fair Day är det här vårens viktigaste lopp. Jag tycker det är jättebra med en rejäl urblåsare över 3.000 meter där han får "öppna upp systemet" ordentligt. Vi har ju haft den här matchningen på honom under de senaste höstarna och det har höjt hästen i efterföljande starter.

Har du resonnerat något ur ett taktiskt perspektiv?
– Nej, det går inte göra det i ett 3.000 meterslopp utan man får ta det som det kommer.
Gammal 2026-04-25, 14:18   #72

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3554
Standard

V85

1,2,7,11,13
2,4
2,3,4,5,6
6
4
2
4,5,7,8
15
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:30   #73

Standard

9 Master DunderBeda ser fin och tävlingssugen ut i lugn värmning. Klaring i garderingsvänliga 15 hästars loppet !?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-04-25 klockan 14:32.
Gammal 2026-04-25, 14:39   #74

Standard

Citat:
9 Master DunderBeda ser fin och tävlingssugen ut i lugn värmning. Klaring i garderingsvänliga 15 hästars loppet !?
Ja, absolut, Master DunderBeda lät det även uppåt på från Bergharn. Men jag tar nog med Piraeus Boko oxå som såg läcker ut i värmningen, på mitt lilla motsystem. På mitt "stora" så har jag ju alla.
Gammal 2026-04-25, 14:50   #75

Standard

10 Bellmans Painter 3% !! Långstegad Googoo Gaagaa filur som övertygar i lugn värmning. Fin typ som Matteus varnar för i luriga Klass 3 loppet.
Gammal 2026-04-25, 15:04   #76

Standard

Fine Manners såg bra ut i värmningen. Garderar nog med den på mitt motsystem. Kanske slänger in Fantastic Gio oxå. 3% är ju inte fy skam!
Gammal 2026-04-25, 15:07   #77

Standard

Lilla motsystemet:

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 16:06
Örebro
Lördag 2026-04-25
Kostnad: 135,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8, 9, 14 (4, 15)
2: 1, 2, 4 (7, 6)
3: 4, 6 (5, 3)
4: 7 Kentucky River (2, 6)
5: 1, 7 (2, 12)
7: 3, 5, 13 (12, 6)
8: 1, 2, 3, 4, 15 (12, 14)

3x3x2x1x2x1x3x5 = 540 rader
540 x 0.5 x 0,50 kr = 135,00 kr.

Totalt: 135,00 kr
Rättningskod: TRX PFZ FGNL
Gammal 2026-04-25, 15:09   #78

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2608
Standard

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 15:56
Örebro
Lördag 2026-04-25
Kostnad: 1 350,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Masters DunderBeda (4, 15)
3: 3, 5, 6, 7, 10 (11, 1)
4: 2, 6, 7 (3, 1)
5: 1, 2, 4, 7, 8, 12 (10, 3)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 13, 15 (7, 10)
8: 3, 4, 15 (12, 14)

1x1x5x3x6x1x10x3 = 2700 rader
2700 x 1 x 0,50 kr = 1 350,00 kr.

Totalt: 1 350,00 kr
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 15:11   #79

Standard

Våndan över. Bör innebära att Clarissa och Fine Manner båda förlorar. Och i sista hade jag råd med en häst till och valde Lugauer för MAD, detta precis innan Matteus varnade för den sistnämnda. Så den är väl stenklar nu.

1: 3-1,4,6,8,9,11,13,15
2. 2 Fine Manners
3: 3,5,6-alla
4: 7 Kentucky River
5: 12 Makers Wall Ås
6: 2 Clarissa
7: 13-3,5,6,12,15
8: 3-1,4,6,9,12,14,15

En av två i avd 1 mot 8 resp 3 mot 7

Lycka till allihop!

Edit: Kunde man ju ge sig på det skule bli omstart när 3 fick så bra start.

Senast redigerad av tvablaa den 2026-04-25 klockan 15:12.
Gammal 2026-04-25, 15:21   #80

Standard

Det är tamejfan inte sant!!!!!!! Förstareserv vinner precis som vanligt. Får nog lägga ner det här med trav
Gammal 2026-04-25, 15:21   #81

Standard

Qulör rensar underbart, skrikhästen från Romme.
YEEEEEEES!!!!!
Gammal 2026-04-25, 15:23   #82

Shooters avatar

Standard

Lirade med Qulör de senaste gångerna, men icke idag. Berghs häst borde ha gått bättre med tanke på hans åsikt om hästens kapacitet
znipstern (+10)
Gammal 2026-04-25, 15:24   #83

Standard

1,2,4,6,7,9 i avd 2 Synar dunderlampan i årets bästa Silverdivision.
Gammal 2026-04-25, 15:28   #84

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1590
Standard

En färgstark start!
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 15:34   #85

Standard

Iskall. Jackpotpengarna borta för min del. Lycka till ni som är kvar.
Gammal 2026-04-25, 15:36   #86

Standard

Citat:
Lirade med Qulör de senaste gångerna, men icke idag. Berghs häst borde ha gått bättre med tanke på hans åsikt om hästens kapacitet
Jag hade bestämt mig för att enbart lira hästar i första volten, 3,4,6 var givna och
Lämnade plats för en trendande häst i sista stund efter att de riktigt duktiga spelarna klivit in på spelen och det blev Qulör och Fredde.

Sparar plats för ytterligare trendhästar i avd 1 att fylla på med.

Det blev Qulör.

Det blir väl bara ett rätt?
Gammal 2026-04-25, 15:39   #87

Standard

Hahaha, kapten vinner!
Gammal 2026-04-25, 15:41   #88

Standard

Kapten Nemo plockade jag bort för att spara pengar i sista stund.
Underbart är kort.

Avslaget var klockrent, tipparen var som vanligt usel.
Gammal 2026-04-25, 15:41   #89

Standard

Hoppsan, den där var inte lätt att hitta
Gammal 2026-04-25, 15:41   #90

Shooters avatar

Standard

Trav är trav som de säger.
Gammal 2026-04-25, 15:41   #91

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2441
Standard

Det kan inte vara många system kvar nu efter 2 avdelningar
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 15:42   #92

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag hade bestämt mig för att enbart lira hästar i första volten, 3,4,6 var givna och
Lämnade plats för en trendande häst i sista stund efter att de riktigt duktiga spelarna klivit in på spelen och det blev Qulör och Fredde.

Sparar plats för ytterligare trendhästar i avd 1 att fylla på med.

Det blev Qulör.

Det blir väl bara ett rätt?
Surt att du inte fick med den.
Gammal 2026-04-25, 15:42   #93

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1452
Standard

Det är utdelning på 7,6 o 5 rätt (Känns relevant nu) Själv får jag hoppas på 15X6 rätt

Senast redigerad av Lazze den 2026-04-25 klockan 15:43.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 15:45   #94

Standard

1560 st
Gammal 2026-04-25, 15:45   #95

Standard

Citat:
Underbart är kort.

Det var som att få en hink iskallt vatten över huvudet.
Gammal 2026-04-25, 15:46   #96

Standard

Trist Jajjan när du ändå garderade, var värd att vara kvar!
Gammal 2026-04-25, 15:47   #97

Nicklass avatar

Standard

Perfekt för atg nu kan de deklarera 100miljoner jackpott nästa vecka
Gammal 2026-04-25, 15:48   #98

Standard

Var det inte snack för ett tag sedan om att Kapten Nemo skulle sluta och gå till avel? Är de nog rätt nöjda med att inte ha gjort isf.
Gammal 2026-04-25, 15:50   #99

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 446
Standard

Härlig start. 50 tus efter 2 avd. Tror inte det hänt. I alla fallinte när man fortfarande varit med

Men nu blir det lite tunnare med sträck.
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 15:52   #100

Sharp$: 5336
Standard

Citat:
Var det inte snack för ett tag sedan om att Kapten Nemo skulle sluta och gå till avel? Är de nog rätt nöjda med att inte ha gjort isf.
Kapten Nemo är valack, så avel blir nog lite svårt
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 15:53   #101

Standard

Citat:
Underbart är kort.

Citat:
Avd 2) Silverdivisionen

Fantastic Gio en toppstammad kanon som varit några steg efter stallkamraten Funny Gio som enl Goccia ”är en absolut topphäst som vi har förhoppningar på inför Lotterian” (Italiens elitlopp).

Maroon Day ”är i grunden en bättre häst än Affe” enl Elisabeth Almheden
Det uttalandet är starka papper.

Kapten Nemo är startsnabbast i loppet, drog det absolut bästa spåret på sin drömdistans.
Kan välja på spets alt rygg ledaren.

Makalu Doc gjorde nog sitt livs lopp som 5:a i mål bakom vinnande Call Me Gleipner från omöjliga spår 8. En sann kanonprestation med tanke hur tufft loppet blev för hästen.

Eldorado Jet har hittat formen igen, diskad 2:a Cagnes-sur-Mer efter en tids ökenvandring.
Var fruktansvärt bra i några lopp under 2025 som vinnare.

Nadal B.R. är Norges bästa häst

Västerbo Exciting kommer i knallform och kommer att göra en topprestation enl Guldtanden.

Cashman JR gick rekord i årsdebuten och Wahlman har otrolig stallform.

MAD-Boy får verkligen hålla tungan rätt i munnen, om han skall ro hem det här med elitloppsaspiranten Fine Manners.

Ombudet hävdar att Fine Manners vinner i Guld om han startat där.

Jag vill syna.
Ursprungligen var alla dessa med plockade bort Västerbo Exciting och Cashman JR pga av spåren när det är 1609 m.

Snålade bort Kapten Nemo 15 minuter före inlämning då jag tyckte systemkostnaden blev något för tung.

Mitt sedvanliga självskadebeteende, suck!
Gammal 2026-04-25, 15:56   #102

Standard

2,3,4,5,6,8,10 i avd 3

Mattueus jinxade spikide’n Bellman Painter.
Gammal 2026-04-25, 15:59   #103

Standard

Kvar för 6 rätt med 2 streck i denna iaf
Gammal 2026-04-25, 16:03   #104

Standard

Aha Då minns jag fel.

Tur att man inte lyssnade på studion som ju i princip gjorde avslag på Tiberius.

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Kapten Nemo är valack, så avel blir nog lite svårt
Gammal 2026-04-25, 16:05   #105

Standard

2,6,7 i avd 4

Örjan är grymt uppåt på Kentucky River, men 8-åringen lär få de tuffaste löpet av de tre.

Hur jag än hade spikat i detta lopp hade jag darrat bort det,
så jag var tvungen att ta alla tre.
Trots att det speltekniskt är hål i huvudet att inte ta ställning, när de är hyfsat jämspeltare och chansen att överleva är 1/3.
Gammal 2026-04-25, 16:06   #106

Shooters avatar

Standard

Tveksamt om sex rätt kommer ge något.

Avd
1: 9 Masters DunderBeda (4, 14)
3: 2, 3, 5, 6 (4, 11)
4: 2, 6, 7 (2, 7)
5: 1, 2, 4, 7, 8, 10, 12 (9, 5)
6: 2 Clarissa (6, 8)
7: 1, 3, 5, 6, 8, 12, 13, 15 (4, 7)
8: 3, 15 (12, 14)
Gammal 2026-04-25, 16:08   #107

Shooters avatar

Standard

V5

Avd
1: 7, 2, 6 (3, 1)
2: 7, 1 (2, 12)
3: 2 Clarissa (6, 3)
4: 13, 3, 1, 12, 15, 6, 8, 5 (4, 7)
5: 3, 15, 12 (4, 14)

Synd att Kuiper inte kom till ledningen.

Plac.
1:a: 10 Borups Victory
2:a: 1 Kuiper
3:a: 3, 5, 8

3 x 10,00 kr = 30,00 kr

Senast redigerad av Shooter den 2026-04-25 klockan 16:10.
Gammal 2026-04-25, 16:10   #108

Standard

V5
Inlämnat: 2026-04-25, 17:07
Örebro
Lördag 2026-04-25
Start: 17:16
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7 (3, 1)
2: 2, 12 (7, 1)
4: 6 Brilliant Kid (13, 3)
5: 3, 4, 11, 15 (12, 14)

3x2x1x1x4 = 24 rader
24 x 1 x 1,00 kr = 24,00 kr.

Totalt: 24,00 kr
Rättningskod: VRQ KWM QMN
Gammal 2026-04-25, 16:13   #109

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 3168
Standard

Det är alltid lurigt då "värmnings-experterna" sagt sitt.
Jag plockade bort 3 TIBERIUS VICTORY då han tydligen såg så usel ut i värmningen.

Sedan gick han bara ut och vann sedan.
Lazze (+25)
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 16:21   #110

Nicklass avatar

Standard

2 galopper räddade kentucky
Gammal 2026-04-25, 16:21   #111

Shooters avatar

Standard

Snacka om att loppet kom av sig.
Gammal 2026-04-25, 16:23   #112

Standard

Citat:
Det är alltid lurigt då "värmnings-experterna" sagt sitt.
Jag plockade bort 3 TIBERIUS VICTORY då han tydligen såg så usel ut i värmningen.
Hade han som spik men dubblade efter värmnings kommentaren
Gammal 2026-04-25, 16:25   #113

Nicklass avatar

Standard

Avd
1: 2, 3, 4, 6, 9, 14
2: 2 Fine Manners
3: 6 Express Jab
4: 2, 6, 7
5: 2 Denaro Diabolik
6: 2, 3, 6
7: 3, 6, 13, 15
8: 1, 3, 12, 15

Rättningskod: VXQ SZX XGF

Jobba in denaro nu för 5 rätt
Gammal 2026-04-25, 16:25   #114

Standard

Spik på 12 Makes C.W nu kort distans o 12 spår så redo för dumstruten (Har dubblat med 2 på V5an dock) Lycka Till guys!
Mvh,
L
Gammal 2026-04-25, 16:26   #115

Standard

Trist att det inte blev något lopp, pga galopperna.
Kentucky behövde ett snabbjobb för att vinna när de enda motbuden slagit på brasor.

Har inte läst på avd 5, då jag svor på att spika Maker’s Wall Ås efter Gävle-starten, oavsett spår.

Givetvis blev det spår 12, vilket var värsta tänkbara över den korta häcken.
Men jag höll mitt löfte.
Gammal 2026-04-25, 16:41   #116

Standard

Wow, får in spik på 1609 från spår 12 (För 15X 6rätt) + V5
Gammal 2026-04-25, 16:42   #117

Standard

Den satte vi fint
Lite bitter över första avdelningen, hade ju varit roligare me chans på sju rätt än sex..

Citat:
Kentucky behövde ett snabbjobb för att vinna när de enda motbuden slagit på brasor.

Har inte läst på avd 5, då jag svor på att spika Maker’s Wall Ås efter Gävle-starten, oavsett spår.

Men jag höll mitt löfte.
Gammal 2026-04-25, 16:43   #118

Nicklass avatar

Standard

Varför sätter man sig fjärde invändigt med en tredjehandare.
Gammal 2026-04-25, 16:43   #119

Standard

Citat:

Men jag höll mitt löfte.
Hade jag läst på avd 5 hade jag darrat till en massa onödiga garderingar.

Avd 6) Nu battlar jag med travtipparnestorn Loke.

2,3,6,8,11 i Diamantstoet.
Gammal 2026-04-25, 16:46   #120

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Wow, får in spik på 1609 från spår 12 (För 15X 6rätt) + V5
Samma.
Där var man rätt på det med 12an.
1x9x1 för 6 rätt
Gammal 2026-04-25, 16:54   #121

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2441
Standard

Att vinna på travet en lördag har numera blivit som en osannolik historisk händelse!
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 16:55   #122

Standard

Citat:
Hade jag läst på avd 5 hade jag darrat till en massa onödiga garderingar.

Avd 6) Nu battlar jag med travtipparnestorn Loke.

2,3,6,8,11 i Diamantstoet.
Funderar på att ändra nick till ”Darrålen”.
Gammal 2026-04-25, 17:10   #123

Standard

Allt hänger nu på 6 Brilliant Kid 8% på spetshästen?? bfro 1sta gången spik på v85 och V5an o DD-- Hoppas (Har 3,4,11,15 i sista på allt

Senast redigerad av Lazze den 2026-04-25 klockan 17:14.
Gammal 2026-04-25, 17:11   #124

Shooters avatar

Standard

Det hade varit intressant att se Meghan B.R. i Redens regi, men vinnaren hade den nog inte klarat av idag.
Gammal 2026-04-25, 17:13   #125

Standard

Tänker på alla travlirare jag lärt känna under åren, som aldrig missade att läsa trav till lördagen varje vecka i decennier.
Sen kom Skarplöth, en travanalfabet och skulle sätta sin prägel på något han inte förstod.
År efter år glesades gängen trogna travlirare ut.
De la helt enkelt av och jag som trodde att intresset för trav skulle försvinna tidigast med sista spiken i kistan.
De tappra och otroligt sega gubbarna, gänget hos ombudet, la av när de inte kunde få ut lite större vinster utan BankID, de har betalkort och resten på autogiro.
ATG slutade med direktöverföringar till privatkonto.
Skarplöth hade tänkt till igen och så försvann även dessa sega gubbar för gott, vilket jag trodde inte var omöjligt.

Hoppas mycket på den nya ledningen om det inte redan är kört?

Senast redigerad av Jajjan den 2026-04-25 klockan 19:37.
Gammal 2026-04-25, 17:17   #126

Standard

Citat:
Det hade varit intressant att se Meghan B.R. i Redens regi, men vinnaren hade den nog inte klarat av idag.
Det blev precis som i Guld, galopperna gjorde att det aldrig blev något lopp och Clarissa kunde enkelt defilera hem loppet, helt okört.
Skönt att Fredrik Plassen bara fick tredjepriset efter att ha vräkt sig bakåt för att hålla in Urbina Southwind, istället för att tävla.
Trist när ekipage ger upp loppet redan före start.
Gammal 2026-04-25, 17:18   #127

Standard

12,13,15 nu.

Kollar epilogen efter hundpromenad på Gärdet.
De fyrfota kallar.

God tur allihopa om ni är kvar.
Gammal 2026-04-25, 17:18   #128

Shooters avatar

Standard

Citat:
2,6,7 i avd 4

Örjan är grymt uppåt på Kentucky River, men 8-åringen lär få de tuffaste löpet av de tre.

Hur jag än hade spikat i detta lopp hade jag darrat bort det,
så jag var tvungen att ta alla tre.
Trots att det speltekniskt är hål i huvudet att inte ta ställning, när de är hyfsat jämspeltare och chansen att överleva är 1/3.
Citat:
Tänker på alla travlirare jag lärt känna under åren, som aldrig missade att läsa trav till lördagen varje vecka i decennier.
Sen kom Skarplöth, en travanalfabet och skulle sätta sin prägel på något han inte förstod.
År efter år glesades gängen trogna travlirare ut.
De la helt enkelt av och jag som trodde att intresset för trav skulle försvinna tidigast med sista spiken i kistan.
De tappra och otroligt sega gubbarna, gänget hos ombudet, la av när de inte kunde få ut lite större vinster utan BankID, de har betalkort och resten på autogiro.
ATG slutade med direktöverföringar till privatkonto.
Skarplöth hade tänkt till igen och så försvann även dessa sega gubbar för gott, vilket jag trodde var omöjligt.

Hoppas mycket på den nya ledningen om det inte redan är kört?
Jag lägger inte lika mycket tid eller pengar på travet sedan de införde V85. Då tappade jag lusten lite.
Gammal 2026-04-25, 17:20   #129

Standard

Citat:
Jag lägger inte lika mycket tid eller pengar på travet sedan de införde V85. Då tappade jag lusten lite.
Fattar det, vi är ett fåtal som kämpar på efter Skarplöths alla tondöva missgrepp.
Gammal 2026-04-25, 17:29   #130

Standard

JAAAAA!!!! DD 15X6 rätt + DD/V5 kvar Jiiihaa!! (3,4,11,15 kvar på allt) kan ju bli lite roligt

Senast redigerad av Lazze den 2026-04-25 klockan 17:32.
Gammal 2026-04-25, 17:31   #131

Shooters avatar

Standard

Det går bra nu för Norman. 3 eller 15 i sista, så får vi se om det ger något för sex.rätt, 30 %
Gammal 2026-04-25, 17:33   #132

Shooters avatar

Standard

Citat:
JAAAAA!!!! DD 15X6 rätt + DD/V5 kvar Jiiihaa!! (3,4,11,15 kvar på allt) kan ju bli lite roligt
Der ser bra ut. Lycka till!
Lazze (+50)
Gammal 2026-04-25, 17:36   #133

Standard

Citat:
ser bra ut. Lycka till!
Tack!
Gammal 2026-04-25, 17:38   #134

Standard

Vinner Belique..... Pubrunda ikväll!
Gammal 2026-04-25, 17:41   #135

KalleKluts avatar

Standard

Fick med Kapten Nemo på 3 streck men torskade i avd 1 efter omstartsjävlarna
Får hoppas på ett gäng 7or och på V5an..

V5
Inlämnat: 2026-04-25, 16:28
Örebro
Lördag 2026-04-25
Start: 17:17
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7 (6, 3)
2: 2, 4, 5, 12 (7, 1)
4: 1, 6, 15 (13, 3)
5: 1, 2, 3, 4, 15 (12, 14)

2x4x1x3x5 = 120 rader
120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr.

Totalt: 120,00 kr
Rättningskod: PNR FMK LBK
Gammal 2026-04-25, 17:52   #136

Standard

Blir + iaf
Gammal 2026-04-25, 17:53   #137

Standard

Fan, missen på Qulör kostade sju rätt:( Och nästan 8000.

Senast redigerad av tvablaa den 2026-04-25 klockan 17:58.
Gammal 2026-04-25, 17:56   #138

Standard

Instas 250:- kul o se utdelning nu Well 600 V5 och 360:- på DD 15X 6rätt= ?? 3200;- = nöjd idag

Senast redigerad av Lazze den 2026-04-25 klockan 17:59.
Gammal 2026-04-25, 18:05   #139

Standard

Du är bättre på att vara positiv än jag. Jag grämer mig mer över bommen på sju rätt än drygt 2000 plus:-)

Citat:
Instas 250:- kul o se utdelning nu Well 600 V5 och 360:- på DD 15X 6rätt= ?? 3200;- = nöjd idag
Gammal 2026-04-25, 18:50   #140

KalleKluts avatar

Standard

Gjorde bort mig och plockade bort Tiberius efter snacket..
Det kostade oss ca 40-50 lax
Aldrig nära att få med Qulör men dryga 10 tuss in och V5an satt..

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 16:09
Kluts andelsspel
Örebro
Lördag 2026-04-25
Start: 16:17
Kostnad: 4 410,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 8, 9, 15 (2, 11)
2: 2, 4, 5 (6, 7)
3: 1, 2, 4, 5, 6, 12 (3, 11)
4: 2, 7 (6, 3)
5: 1, 2, 4, 5, 7, 11, 12 (10, 8)
7: 1, 3, 4, 6, 12, 13, 15 (10, 5)
8: 3 Speed Change (15, 12)

5x3x6x2x7x1x7x1 = 8820 rader
8820 x 1 x 0,50 kr = 4 410,00 kr.

Totalt: 4 410,00 kr
Min kostnad: 4 410,00 kr x 2/20 = 441,00 kr
Gammal 2026-04-25, 19:14   #141

Standard

Riktigt snyggt at få med Kapten Nemo. Men FBL på spår 5 i volt är inte lätthittad. Jag borde dock haft med den på tio streck.
Tack för du postade din motbong, den stärkte mig i spikvalet i femte.

Citat:
Gjorde bort mig och plockade bort Tiberius efter snacket..
Det kostade oss ca 40-50 lax
Aldrig nära att få med Qulör men dryga 10 tuss in och V5an satt..

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 16:09
Kluts andelsspel
Örebro
Lördag 2026-04-25
Start: 16:17
Kostnad: 4 410,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 8, 9, 15 (2, 11)
2: 2, 4, 5 (6, 7)
3: 1, 2, 4, 5, 6, 12 (3, 11)