Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-04-25, 12:30   #61

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7467
Standard

Ruskigt öppet lopp det där och i princip alla kan väl vinna. Hade varit fint att ha svaret på vem som tar spets. Hjärnan säger väl ändå 2 med Jepson men risk att det kostar när många andra lär gasa, inte minst 4 och 5.
Tror utifrån detta att din tanke är god, Express Jab kan profitera på förmodat tuff öppning. Detsamma gäller Lövdahls.
Är även intressant med bero på 7 som var mkt bra senast. Men FBL vinner ju inte ihjäl sig på risktoton.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Funderar på att fet spika Express jab i avd 3. 11.5 sista varvet på 2600 senast med 30 meter galopp tapp. Gav ett riktigt bra intryck. Synd på spår 6. Men loppet känns öppet och christoffer låter väldigt smyg-optimistisk.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 12:38   #62

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6188

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analys och andelsystem V85 Örebro 2026-04-25

Nedanstående system och analys finns att läsa på Facebooksidan Montins Miljoner. Där finns även länk till andelsköpen.

Jackpot på V85 känns som en följetong, men denna vecka är det extra intressant då det är en s k dubbeljackpot då ingen hittade sju rätt i förra veckans jackpotomgång. 73 miljoner kr finns att dela på i åttarättspotten, och prickar man alla rätt så får man bra betalt oavsett vilka som vinner. Därför krånglar jag inte till det så mycket idag, utan går på omgångens stora favoriter.

V85-1
Det sedvanligt luriga stoloppet inleder omgången och det är som vanligt jämt spelat. 9 Masters Dunderbeda var hårt betrodd när hon mötte hingstarna förra veckan, men galopperade då. Nu möter hon bara tjejer och motståndet är också mer beskedligt. Hon har dock lottats till ett bakspår, och galoppen senast oroar. Därför väljer jag att gardera brett och försöker jobba in en skräll från början. Någon av 8 Piraeus Boko och 2 Boutiqe Garde skulle smaka mumma. Den sistnämnda låter tränare Ulf Stenströmer väldigt uppåt på, trots att hästen inte vunnit något lopp i karriären.
Jag streckar: 9 – 14 – 6 – 4 – 15 – 3 – 2 - 8

V85-2
I den andra avdelningen hittar vi en av dagens två stora favoriter. 2 Fine Manners var sagolikt bra under Rommes påsktrav och bombade runt konkurrenterna på topptiden 1.09,7. Många pratar redan om Elitloppet trots att han ännu inte gått ur Silverdivisionen. 2 Fine Manners tävlar i en klass för sig här, och endast sjukdom lär stoppa honom från ytterligare en seger.
Jag spikar 2 Fine Manners.

V85-3
Detta är lägsta klassen och svårighetsgraden ökar markant. Spelet är märkligt satt då hälften av hästarna är jämt spelade, medan andra halvan av loppet bedöms (av spelarna) som chanslösa. Loppet är svårt att bena ut, och jag streckar de sex betrodda plus en skräll 4 Magic Hell som jag gillar.
Jag streckar: 3 – 1 – 2 – 5 – 6 – 4 - 11

V85-4
Gulddivisionen är återigen ett försök till Paralympiatravet och rubriksatt till Håkan ”Lillis” Olssons lopp. ”Lillis” som länge fungerade som min mentor, har gjort oerhört mycket för travsporten och det är roligt att han har ett eget lopp under V75/V85 sedan 2020. Årets upplaga lockade tyvärr bara sju hästar, och jag tycker att två av dessa höjer sig över de andra. 2 Get a Wish och 7 Kentucky River bör göra upp om detta. Möjligen att 6 Bicc’s Tobee kan blanda sig i, men där verkar stallet ligga lägre. Jag kan inte sära på 2 Get a Wish och 7 Kentucky River utan ”fegar” och streckar båda.
Jag streckar: 7 - 2

V85-5
På nytt ett lurigt lopp att tippa. Kanske kan 1 Don Gaagaa hålla ledningen och då blir han farlig. Jag vill dock varna kraftigt för 12 Maker’s Wall Ås som gjorde ett grymt lopp senast, och trots svåra förutsättningar idag så låter tränare Markus Svedberg optimistisk. Endast 7% i skrivande stund. Jag streckar sex hästar och vill också ha med dunderskrällen Dat’s Milian. Har har haft en del otur på slutet och har ett perfekt smygläge här.
Jag streckar: 1 – 12 – 7 – 2 – 10 - 9

V85-6
2 Clarissa är omgångens andra stora favorit och närmar sig 80 spelprocent. Hon övertygade stort i årsdebuten och tränare Gocciadoro siktar mot Elitloppet! Hon ska spela i en egen division mot dessa motståndare, och jag följer med strömmen och spikar.
Jag spikar 2 Clarissa.

V85-7
Den sjunde avdelningen är en spårtrappa där jag länge var inne på att spika 3 Dark Photon Face som gjorde ett strålande lopp senast, och har ett bra utgångsläge här. Dock har det kommit flera positiva rapporter på 5 Chico de Calamar. Magnus A Djuse utnämnde t o m den till veckans bästa spik i sin krönika i en kvällstidning. 5 Chico de Calamar är streckad på endast 4%! Då jag garderar så tar jag med ytterligare två hästar.
Jag streckar: 3 – 5 – 13 - 6

V85-8
Orebro Intn’l skapade nyss nämnda ”Lillis” Olsson för 20 år sedan har sedan dess blivit en riktig höjdare under Örebrotravets rikstoto-omgångar. Årets upplaga håller som vanligt hög klass. 15 A Fair Day är redan klar för Elitloppet och är fältets mest meriterade häst och ska vara klasser bättre än motståndarna. Alla tipsexperter baissar dock hästens chanser och spelet trendar nedåt. Därför tycker jag det är intressant att gå emot strömmen och spika! En omstart och några galopper för motståndarna förbättrar läget avsevärt, och det är inte ett så otroligt scenario. Kapacitetsmässigt är 15 A Fair Day överlägsen sina motståndare, och strular det inte för mycket så bör han runda dessa lätt.
Jag spikar 15 A Fair Day
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+30)
BroderH är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 12:40   #63

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 459
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Min första idé i avd 4 var att spika 6 Bicc´s Tobee men Maria säger: "tanken denna gång är att Bicc`s ska få ett lugnt lopp inför kommande uppgifter."
Det låter som det där dom kallar för preparé, som inte är tillåtet i Sverige. .
Samtidigt spikar Dwight Peters Bicc´s Tobee i Fem tippar V85!
Vem ska man tro på ?
Grovport är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 12:45   #64

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovport Visa inlägg
Vem ska man tro på ?
Det vore ju egentligen kriminellt att inte prova för spets. Get a wish kanske inte kommer iväg alls.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 12:59   #65

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4735

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovport Visa inlägg
Vem ska man tro på ?
Som jag skrev tidigare i tråden:
"6 Bicc´s Tobee ska preparé-köras enligt Maria men jag tar med den ändå. Litar inte på att varken Dwight eller hästen kommer att hörsamma det."

Tog även med 4 Following eftersom det skulle vara skoryck där. Precis när jag hade lämnat in mitt system så åkte skorna på igen. Är det inte dags att bötfälla Tarzan för detta beteende? Han kan väl inte skylla på banan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 13:00   #66

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40008
Standard

Jag tror att jag börjar komma fram till en lösning. Det blir för dyrt med ett reducerat idag, så 30%-alternativet är nog det jag kommer att köra med för att försöka ta del av jättepotten.

Ska man få till det på ett litet system så behöver man ha en spik som inte är alltför hårt streckad och den hitttar jag i Masters DunderBeda. Det skulle ge en fördel mot spelarkollektivet i ett annars öppet lopp. Jag tror att det blir svårt att ta 20 m och då står det mellan framspårshästarna. Robbans uppgift är att köra felfritt och inte hamna invändigt.

Fine Manners i andra är svår att gå emot, känns som spets och slut. Det hade varit roligare om Maroon Day haft spåret innanför.

Helan Går låter det som att Goop har väldigt höga tankar om. Det är en möjlig spik, men jag går nog på fyra streck.

Tre hästar i Guld är helgarderat. Bicc's Tobee ska få ett snällt lopp och det lär den få när det bara är sju hästar till start, så den kan trots det bli segerfarlig om det blir lite kamp mellan de två andra.

Öppet lopp följer därefter och jag garderar på.

Sen måste jag spika Clarissa om jag ska få ner kostnaden. Meghan B.R. är ju väldigt intressant i ny regi, men Clarissa har lopp i kroppen och det har inte Meghan, så det avgör saken.

Dark Photon Face sätter jag först, men även här gaddar jag på rejält.

Speed Change och A Fair Day ska man komma långt på. Hade dock gärna haft tre ytterligare streck, men det tillåter inte plånboken.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 13:16   #67

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 21114
Standard

Motbången..

V85
Inlämnat: 2026-04-25, 13:51
Örebro
Lördag 2026-04-25
Start: 16:10
Kostnad: 157,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6, 8, 11, 13, 15 (9, 4)
2: 2 Fine Manners (4, 7)
3: 2, 3, 4, 5, 12 (6, 11)
4: 2 Get A Wish (7, 6)
5: 12 Maker's Wall Ås (7, 1)
6: 2, 3, 6 (11, 8)
7: 1, 5 (12, 13)
8: 1, 3, 4, 12, 15 (2, 6)

7x1x5x1x1x3x2x5 = 1050 rader
1050 x 0.3 x 0,50 kr = 157,50 kr.

Totalt: 157,50 kr
Rättningskod: BBB GQD TMF
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 13:51   #68

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1863
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
.

Ska man få till det på ett litet system så behöver man ha en spik som inte är alltför hårt streckad och den hitttar jag i Masters DunderBeda. Det skulle ge en fördel mot spelarkollektivet i ett annars öppet lopp. Jag tror att det blir svårt att ta 20 m och då står det mellan framspårshästarna. Robbans uppgift är att köra felfritt och inte hamna invändigt.

.
Jag brukar inleda mina system med spik och var länge inne på denna. Hamna invändigt behöver du inte oroa dej för ( spår 9 och ingen utanför) och inte heller galopp tror jag. Jag tror Robban kör resolut mot ledning här efter en bit innan tillägg kommer och vem vill svara? Jag gör nog ett xtra system med denna som spik. Lycka till med systemet.
kjel är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:02   #69

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Jag brukar inleda mina system med spik och var länge inne på denna. Hamna invändigt behöver du inte oroa dej för ( spår 9 och ingen utanför) och inte heller galopp tror jag. Jag tror Robban kör resolut mot ledning här efter en bit innan tillägg kommer och vem vill svara? Jag gör nog ett xtra system med denna som spik. Lycka till med systemet.
Jag hade inte tänkt ta med den men när du säger det så, han har ju ryggen på 2 boutique garde som är rätt startsnabb. Kommer den iväg bra kan han komma fram före virtual reality. Kanske är långsökt men jag antar det kan hända.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:02   #70

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Är vi rätt ute så kan det bli kul idag. Tack och lycka till du med!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:06   #71

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 21114
Standard

Lite motsägelsefullt från Almheden tidigare

Oscar Ginman från stallbacken
Våra reportrar pratade precis med Oscar Ginman på Örebros stallbacke, och han sade då så här om sina tvåa uppsittningar idag, bröderna 4 Maroon Day (V85-2) och 15 A Fair Day (V85-8).
– Jag tror Fine Manners (V85-2) blir väldigt svårslagen och det blir nog svårt att ta sig förbi honom från början. Hästen verkar ju hur travsäker som helst och komplett så han kan säkert öppna väldigt snabbt också. För A Fair Day är det här vårens viktigaste lopp. Jag tycker det är jättebra med en rejäl urblåsare över 3.000 meter där han får "öppna upp systemet" ordentligt. Vi har ju haft den här matchningen på honom under de senaste höstarna och det har höjt hästen i efterföljande starter.

Har du resonnerat något ur ett taktiskt perspektiv?
– Nej, det går inte göra det i ett 3.000 meterslopp utan man får ta det som det kommer.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:18   #72

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3501
Standard

V85

1,2,7,11,13
2,4
2,3,4,5,6
6
4
2
4,5,7,8
15
robert78Polen är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:30   #73

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19379
Standard

9 Master DunderBeda ser fin och tävlingssugen ut i lugn värmning. Klaring i garderingsvänliga 15 hästars loppet !?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-04-25 klockan 14:32.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:39   #74

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4735

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
9 Master DunderBeda ser fin och tävlingssugen ut i lugn värmning. Klaring i garderingsvänliga 15 hästars loppet !?
Ja, absolut, Master DunderBeda lät det även uppåt på från Bergharn. Men jag tar nog med Piraeus Boko oxå som såg läcker ut i värmningen, på mitt lilla motsystem. På mitt "stora" så har jag ju alla.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-25, 14:50   #75

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19379
Standard

10 Bellmans Painter 3% !! Långstegad Googoo Gaagaa filur som övertygar i lugn värmning. Fin typ som Matteus varnar för i luriga Klass 3 loppet.

td