Visa ett inlägg
Gammal 2026-04-25, 12:38   #62
BroderH

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6189

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analys och andelsystem V85 Örebro 2026-04-25

Nedanstående system och analys finns att läsa på Facebooksidan Montins Miljoner. Där finns även länk till andelsköpen.

Jackpot på V85 känns som en följetong, men denna vecka är det extra intressant då det är en s k dubbeljackpot då ingen hittade sju rätt i förra veckans jackpotomgång. 73 miljoner kr finns att dela på i åttarättspotten, och prickar man alla rätt så får man bra betalt oavsett vilka som vinner. Därför krånglar jag inte till det så mycket idag, utan går på omgångens stora favoriter.

V85-1
Det sedvanligt luriga stoloppet inleder omgången och det är som vanligt jämt spelat. 9 Masters Dunderbeda var hårt betrodd när hon mötte hingstarna förra veckan, men galopperade då. Nu möter hon bara tjejer och motståndet är också mer beskedligt. Hon har dock lottats till ett bakspår, och galoppen senast oroar. Därför väljer jag att gardera brett och försöker jobba in en skräll från början. Någon av 8 Piraeus Boko och 2 Boutiqe Garde skulle smaka mumma. Den sistnämnda låter tränare Ulf Stenströmer väldigt uppåt på, trots att hästen inte vunnit något lopp i karriären.
Jag streckar: 9 – 14 – 6 – 4 – 15 – 3 – 2 - 8

V85-2
I den andra avdelningen hittar vi en av dagens två stora favoriter. 2 Fine Manners var sagolikt bra under Rommes påsktrav och bombade runt konkurrenterna på topptiden 1.09,7. Många pratar redan om Elitloppet trots att han ännu inte gått ur Silverdivisionen. 2 Fine Manners tävlar i en klass för sig här, och endast sjukdom lär stoppa honom från ytterligare en seger.
Jag spikar 2 Fine Manners.

V85-3
Detta är lägsta klassen och svårighetsgraden ökar markant. Spelet är märkligt satt då hälften av hästarna är jämt spelade, medan andra halvan av loppet bedöms (av spelarna) som chanslösa. Loppet är svårt att bena ut, och jag streckar de sex betrodda plus en skräll 4 Magic Hell som jag gillar.
Jag streckar: 3 – 1 – 2 – 5 – 6 – 4 - 11

V85-4
Gulddivisionen är återigen ett försök till Paralympiatravet och rubriksatt till Håkan ”Lillis” Olssons lopp. ”Lillis” som länge fungerade som min mentor, har gjort oerhört mycket för travsporten och det är roligt att han har ett eget lopp under V75/V85 sedan 2020. Årets upplaga lockade tyvärr bara sju hästar, och jag tycker att två av dessa höjer sig över de andra. 2 Get a Wish och 7 Kentucky River bör göra upp om detta. Möjligen att 6 Bicc’s Tobee kan blanda sig i, men där verkar stallet ligga lägre. Jag kan inte sära på 2 Get a Wish och 7 Kentucky River utan ”fegar” och streckar båda.
Jag streckar: 7 - 2

V85-5
På nytt ett lurigt lopp att tippa. Kanske kan 1 Don Gaagaa hålla ledningen och då blir han farlig. Jag vill dock varna kraftigt för 12 Maker’s Wall Ås som gjorde ett grymt lopp senast, och trots svåra förutsättningar idag så låter tränare Markus Svedberg optimistisk. Endast 7% i skrivande stund. Jag streckar sex hästar och vill också ha med dunderskrällen Dat’s Milian. Har har haft en del otur på slutet och har ett perfekt smygläge här.
Jag streckar: 1 – 12 – 7 – 2 – 10 - 9

V85-6
2 Clarissa är omgångens andra stora favorit och närmar sig 80 spelprocent. Hon övertygade stort i årsdebuten och tränare Gocciadoro siktar mot Elitloppet! Hon ska spela i en egen division mot dessa motståndare, och jag följer med strömmen och spikar.
Jag spikar 2 Clarissa.

V85-7
Den sjunde avdelningen är en spårtrappa där jag länge var inne på att spika 3 Dark Photon Face som gjorde ett strålande lopp senast, och har ett bra utgångsläge här. Dock har det kommit flera positiva rapporter på 5 Chico de Calamar. Magnus A Djuse utnämnde t o m den till veckans bästa spik i sin krönika i en kvällstidning. 5 Chico de Calamar är streckad på endast 4%! Då jag garderar så tar jag med ytterligare två hästar.
Jag streckar: 3 – 5 – 13 - 6

V85-8
Orebro Intn’l skapade nyss nämnda ”Lillis” Olsson för 20 år sedan har sedan dess blivit en riktig höjdare under Örebrotravets rikstoto-omgångar. Årets upplaga håller som vanligt hög klass. 15 A Fair Day är redan klar för Elitloppet och är fältets mest meriterade häst och ska vara klasser bättre än motståndarna. Alla tipsexperter baissar dock hästens chanser och spelet trendar nedåt. Därför tycker jag det är intressant att gå emot strömmen och spika! En omstart och några galopper för motståndarna förbättrar läget avsevärt, och det är inte ett så otroligt scenario. Kapacitetsmässigt är 15 A Fair Day överlägsen sina motståndare, och strular det inte för mycket så bör han runda dessa lätt.
Jag spikar 15 A Fair Day
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+30)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat