Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-04-23, 21:52   #31

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7469
Standard

Off topic men kan rekommendera Toveks bilmuseum i Falkenberg. Välskött och, inte minst, gratis. Passar en småländsk och totalt talanglös travspelare som undertecknad.

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Linda Tovek kommer från bilfamiljen Tovek. Företaget drivs av hennes bror med familj. Linda kanske oxå har en fot kvar på gaspedalen ? men driver även eget företag. Duktig entreprenör. Hon har sysslat med racing men har hästar i blodet. Fam Tovek har fött upp Hopphästar och hennes brorsbarn tävlar i Europa eliten.
Nu är det trav som gäller. A tränarlicens och äger ganska många egna hästar.
Billie Parker är uppfödd av Stall Riordan och Jerry trodde stenhårt på hästen men lyckades inte slå sig in i eliten som 3-4 åring men kanske blommar ut som 5 åring i Lindas träning ? Äger dessutom hästen.
Spår 2 i volt är nog lite vanskligt för osäkra Billie men du brukar ju leta upp 1% arna
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-23, 21:59   #32

Standard

Lite spridda tankar från samma talanglösa skribent:
- Billie Parker tidig för mig med, en av två A-hästar i nuläget.
- Fine Manners borde bli svårslagen men Maroon Day från spets kan bli en tuff nöt.
- Kentucky River borde vinna detta men såg den lite seg ut senast? Eller var det bara jag som var bitter då jag spikade den?
- Clarissa bör väl vara stenklar?
- Fly Express slutar väl som rätt klar favorit till slut. Ruggig senast men varit ojämn tidigare.
- Många roliga skrällar i avslutningen bakom de mer betrodda. Kolgjinis två bidrag känns kul som krydda.
Gammal 2026-04-24, 07:57   #33

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19387
Standard

Välfyllda Lopp Imorgon

3st 15 hästarslopp och 4st 12 hästar. Då kan man stå ut med ett 7 hästarslopp.
2st svårslagna favoriter 74 och 69% men i flera av V85 loppen ligger favoriterna under 30%. Känns lockande att slicka Jackpott Guldkalven trots det i min värld tråkiga V85 upplägget.
Gammal 2026-04-24, 08:37   #34

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2781
Standard

Citat:
Torsdags Tankar 2

V85 1) 15 hästars stolopp på två volter. Gardering är nog ett måste.
6 Mandragora Bra läge och den där Norman har stallform.
7 Hold On Tight Luring med stort L.
9 Master DunderBeda Känns änna som en favorit i fara. Men måste väl bevakas.
11 Billie Parker Redan nämnd men inte glömd.
14 Digital Last Bortlottad ? Men löser voltjorma starten kan det gå vägen. Duger gott i detta gäng.

V85 2) 2 Fine Manners Grym uppvisning senast. Kanske lite hårdare emot här men ganska beskedlig Silverdivision.

V85 3) 6 Express Jab Chansspik ? Hm Klass 3 är Klass 3. Vidöppet !

V85 4) 6 Bicc’s Tobee är min första häst. Men tvåhästars lås med Kentucky känns änna helgarderat.

V85 5) Garderingslopp.
2 Denaro Diabolik har läget och kan överraska.
8 Star Brigadon Spår 8, 1609 och Örebro är väl iskallt. Men Klass 2 är Klass 2. Dessutom lite av vinnartyp.

V85 6) 2 Clarissa Dagens Dunderspik. Behagligt motstånd är bara förnamnet.

V85 7)8 Run Riddle Tja chanssstreck är bara förnamnet. Men övertygande vinst senast.
13 Fly Express Hajom debuterade senast med en andraplats. Det kommer mera.
15 Marseille Bortlottad p.g.a. sina pengar men har dokumenterad toppform.
Haugstad är Haugstad men ibland kan även Kenneth vinna. 3ggr 2026.

V75 8) 15 A Fair Day Kanske för förlorar ” en vacker dag” men det kostar troligen mer än det smakar att strecka draget Speed Change och stänkaren Rendezvous Zon.
Jag får se om det blir något spel på lördag.
God tur ni som spänner bågen.

.
Loke.

Om Clarissa bara är förnamnet, så har du ju en V75:a med dunderjackpot.
Klart du skall lira en rad om du nu inte ”supit” upp din fina DD,
vilket jag ifs inte tror

God tur med liret.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 08:39   #35

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 305
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Loke.

vilket jag ifs inte tror

God tur med liret.

Jajjan, vad tror du i avslutningen? Vinner bara Speed Change?
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 08:43   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niskel Visa inlägg
Jajjan, vad tror du i avslutningen? Vinner bara Speed Change?
Min första rank, ruggig i årsdebuten som helt okörd.
Gammal 2026-04-24, 12:28   #37

Sharp$: 4735

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det här lämnar jag in i morgon om inte någon av spikarna blir struken:

Avd 1
15 ston över två volter. Det kan vara här det skräller så jag tar allihopa hästarna. Så då vinner väl favoriten förstås. Får spika den på mitt "motsystem" istället

Avd 2
Ville spika 4 Maroon Day men har blivit skrämd av förhandssnacket, så jag lägger till 2 Fine Manners.

Avd 3
Björn Goop låter uppåt på 5 Helan Går men jag tar även med hemmaekipaget 4 Magic Hell som verkar vara i form och får skoryck bak.

Avd 4
4 Following ska gå barfota runt om. Ändras det i morgon så plockar jag bort den. 6 Bicc´s Tobee ska preparé-köras enligt Maria men jag tar med den ändå. Litar inte på att varken Dwight eller hästen kommer att hörsamma det. 7 Kentucky River har sämsta spåret men är tuff nog att klara det.

Avd 5
7 Amorcino såg fin ut i årsdebuten och här blir det nog full gas. Spikas!

Avd 6
2 Clarissa spikas! Har inte analyserat loppet så noga, men Clarissa är väl i en egen klass här?

Avd 7
Ett högintressant lopp. 4 Global Fighter är i form och nu blir det skoryck. Högintressant till 3%. 8 Run Riddle är oxå in fin form och får Örjan i sulkyn. Högintressant till 6%. 12 Iaintnoquitter har gjort det bra i Norge och får nu svensk toppkusk och körspö. Högintressant till 8%. 13 Fly Express är en svag favorit och har bakspår men den där Jepson brukar lirka sig fram till målsnöret. Högintressant trots 24%.

Avd 8
Robban tar väl ledningen och dämpar farten vilket gör att Affe kan glida fram till dödens i ett tidigt skede och sen är det starkast som gäller. Spik på 15 A Fair Day.

Sen blir det ett litet motsystem som jag komponerar mellan 14 och 16 i morgon. Intervjuer från stallbacken och värmningar ska kollas in. Förmodligen garderar jag upp några av mina spikar på det systemet.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 16:13   #38

Standard

Alltså Fine Manners är en ruggig häst och var ju fenomenal senast. Men kollade vad den mött och detta är ju tveklöst det tuffaste motståndet sen stött på? Är ju ändå skillnad på Mago Launcher och Maroon Day och Eldorado Jet.
Gammal 2026-04-24, 16:35   #39

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 807
Standard

Glöm inte makalu doc,får den en ryggresa i 2,3 ut så smäller det till i bonghögen, 1% nu
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 17:32   #40

Standard

Enig! Något av en favorithäst som jag alltid försöker strecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Glöm inte makalu doc,får den en ryggresa i 2,3 ut så smäller det till i bonghögen, 1% nu
Gammal 2026-04-24, 17:57   #41

Standard

Vass eller Kass är ett väldigt konstigt program. De säger att det är rätt favorit men trycker ändå rött?!
Dessutom är det sjukt störigt att de börjar dela upp programmet i två delar utan att det finns något logiskt skäl till varför?
Gammal 2026-04-24, 18:39   #42

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19387
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Loke.

vilket jag ifs inte tror

God tur med liret.
Jajjan.
Trevligt att du har positiva tankar om mitt ”supande”. Jag har aldrig ”supit” upp mina travvinster. Kan bero på att det inte funnits möjligheter så ofta.
Mindre vinster hamnar i alltid spellädret. 5 och 6 siffriga belopp har stöttat upp familjens ekonomi samt ibland orsakat ett och annan onödig investering.
Jag kör nog en ”V65” med två favorit spikar på V85.
Robban låter så där lite lagom ” räv bakom örat” klurig ang. Get A Wish och Speed Change. Jag bevakar båda.
Hajom filurerna Christoffer och Robert kanske sopar Örebro banan med sina grymma formtoppade starthästar.
Psst på tisdag startar Balder Töll på Axevalla. Dags för vinst

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-04-24 klockan 18:41.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 18:54   #43

Standard

Citat:
Jajjan.
Trevligt att du har positiva tankar om mitt ”supande”. Jag har aldrig ”supit” upp mina travvinster. Kan bero på att det inte funnits möjligheter så ofta.
Mindre vinster hamnar i alltid spellädret. 5 och 6 siffriga belopp har stöttat upp familjens ekonomi samt ibland orsakat ett och annan onödig investering.
Jag kör nog en ”V65” med två favorit spikar på V85.
Robban låter så där lite lagom ” räv bakom örat” klurig ang. Get A Wish och Speed Change. Jag bevakar båda.
Hajom filurerna Christoffer och Robert kanske sopar Örebro banan med sina grymma formtoppade starthästar.
Psst på tisdag startar Balder Töll på Axevalla. Dags för vinst
Tror alla här inne förstår att jag skojade med dig, hoppas även du hängde med. Superi är väl det mest osannolika av alla här på forumet när det gäller dig.
Det skålas vilt med emojis bland många och du kör gröt.
No offense, Loke det var bara på skoj.

Jag omformulerar mig:

Din grymma dubbel, gav en fin slant.
Allt gick väl inte till gröt?
Läste ditt inlägg och du ger ett totalt klartecken på Clarissa, då blir det 7 lopp att tippa, dvs en klassisk V75:a.
Så ska man lira V85 någon gång, så är det väl nu.

God tur nu mannen!

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2026-04-24 klockan 18:56.
Gammal 2026-04-24, 19:44   #44

Sharp$: 4735

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Vass eller Kass är ett väldigt konstigt program. De säger att det är rätt favorit men trycker ändå rött?!
Dessutom är det sjukt störigt att de börjar dela upp programmet i två delar utan att det finns något logiskt skäl till varför?
Därför att Vass eller Kass är ett skojprogram.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-04-24, 19:47   #45

Standard

Ja det blir ju det. Men de har ju ändå en rätt seriös framtoning.

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Därför att Vass eller Kass är ett skojprogram.
Svara

td