Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-05-24, 18:46   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4725

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 Solvalla 30 maj

Dan före dan...
är alltid roligare, spelmässigt, än själva dan, enligt mig.

Jag börjar med en DD

DD 1, avd 7
Äntligen ett långlopp för 14 High On Pepper

DD2, avd 8
2 Indy Boy, spets & blommor.

Det var snabbt uträknat. Resten kvar bara...
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-24, 21:49   #2

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1907
Standard

Vansinnigt intressant Harpers i år. Kanoner från Frankrike där bak....idel svenska topphästar på mellanvolten och på start har vi tex en intressant Nurmos-häst. Å då har jag inte nämnt High on pepper än.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-25, 10:45   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Vansinnigt intressant Harpers i år. Kanoner från Frankrike där bak....idel svenska topphästar på mellanvolten och på start har vi tex en intressant Nurmos-häst. Å då har jag inte nämnt High on pepper än.
Fyra franska monster på dubbla tillägg som alla springer 3 varv på 11-tider. Det känns som Muren - det räcker inte med att slå en, du måste slå alla!
På min DD spikar jag HOP som i hopplös, men på systemet blir det nog alla på bakvolten plus kanske någon på start. Veckans mest sevärda lopp, utan tvekan!
Gammal 2026-05-25, 14:33   #4

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1960
Standard

Avd 7 Harpers
Gjorde lite amatörmässig research.

Ända sedan 2020 (orka inte kolla längre bak) Har bakspårhästarna (40 tillägg) vunnit alla lopp. De gånger framspåren har varit nära att vinna har favoriten på framspår fått springa tidigt i ledning. Undantag ivory the quattro 2020 som tog över ledning efter 1 varv och sprang snabbaste tiden 13.0 av de som sprungit i ledning sedan 2020. Men blev ändå bara 2a i mål.

Mellanvolten är i regel missgynnad men det beror också på att det är ospelade sämre hästar. Kentucky river stod som favorit på mellanvolten 2023 och slutade 2a. Nära vinst.
7, Call me cleipner 20% kan vara ett undantag. Hästen sprang ett lopp på 3000 meter förra året mot en fransk häst. Då började han med galopp och hamna långt efter men kom ändå 4a i mål. Han är troligtvis vässad på Redén vis och med Örjan i sulkyn skulle jag inte bli förvånad om han blir top 3.

11, Inmarosa 12% borde vara favorit. Det är samma ekipage som vann förra året. Hon verkade trivas på banan och är nog väl förberedd och vet vad som krävs.

12, Igrec de celland 7% kommer nog också dra många sträck. Var mer spelad och slog inmarosa senast de möttes.

15, Harley gema 8% hamnade svårt till i senaste loppet på åby och blir nog mindre spelade pga de. Kapacitet borde finnas. Slog både go on boy och inmarosa i mars. Ett långlopp borde passa henne bättre.

4, Gaining experience 17% Ser ut som en undantagshäst, men det har man kunnat säga om många hästar på framspår genom åren. Står illa till i fjärde spåret på volt. Både 1 och 6 känns mer givna som ledare. Får hästen överta så finns väl chansen. Men får helt enkelt gissa om han kan springa 12.5.

På ren 5-årig statistik är framspåren chanslösa hur de än lägger upp loppet. Favoriten på mellanvolten kommer bli farlig. Bäst chans bör de mest spelade bakspåren ha.
Det är måndag idag så skriver ut % för att se hur de ändras i veckan.

Senast redigerad av Nicklas den 2026-05-25 klockan 15:18.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-25, 15:39   #5

Standard

Det är sen gammalt, att mellanvolten är missgynnad. Jag tar nog Bergharns från spår ett. Spår ett i volt losar jag inte på längre, sen alla fem på bakvolten. Favoriten chansar jag bort, det här loppet känns lite tuffare än vad den är van vid. Men det är klart, har jag ändå sex hästar i loppet kanske jag tar med den oxå.
Gammal 2026-05-25, 16:09   #6

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19631
Standard

Mina Måndags Memoarer

V85 1) 8 Clarissa Hästen att slå.

V85 2) 1-2-3-5-6 Kanske räcker ?

V85 3) 1 Jackpot Mearas Perfekt läge. Förlorar ogärna i spets.

V85 4) 8 Master DunderBeda Bynligt läge men Robban Dundrar väl på med Beda så länge lampan lyser.
13 Olympia Shermer Som sagt Robban fixar nog pace på loppet och det kan gynna Ebbinge. Jag gillar märren.Lite av följehäst men hon börjar bli dyr.

V85 5) Klass 3 är Klass 3. 1-3-5-10 i första hand.

V85 6) 2 Dream Burgerheide kan vara Chansspiken !!
4 Ingmar Banker och 10 Chribo Hill kommer med toppform och är motbuden.

V85 7) 11 Inmarosa.12 Igrec De Celland. 15 Harley Gema Jag tror Fransoserna gör upp om detta. Två stenhårda märrar och en halvhård hingst känns klassen högre än övriga. Ok både hästar och kuskar är ovana vid svenska voltsystemet och det är väl lite oddshöjande.

V85 8) 2 Indy Boy Tuffing som ogärna viker ner sig i ledningen.
Har varit lite opolerad men blivit stabilare i travet och verkar hantera barfota balansen oxå. Christoffer har svingat trollstaven (igen) och Örjan trivs bra bakom Boyen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-05-26 klockan 07:27.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-25, 16:15   #7

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Avd 7 Harpers
Gjorde lite amatörmässig research.

Ända sedan 2020 (orka inte kolla längre bak) Har bakspårhästarna (40 tillägg) vunnit alla lopp. De gånger framspåren har varit nära att vinna har favoriten på framspår fått springa tidigt i ledning. Undantag ivory the quattro 2020 som tog över ledning efter 1 varv och sprang snabbaste tiden 13.0 av de som sprungit i ledning sedan 2020. Men blev ändå bara 2a i mål.

Mellanvolten är i regel missgynnad men det beror också på att det är ospelade sämre hästar. Kentucky river stod som favorit på mellanvolten 2023 och slutade 2a. Nära vinst.
7, Call me cleipner 20% kan vara ett undantag. Hästen sprang ett lopp på 3000 meter förra året mot en fransk häst. Då började han med galopp och hamna långt efter men kom ändå 4a i mål. Han är troligtvis vässad på Redén vis och med Örjan i sulkyn skulle jag inte bli förvånad om han blir top 3.

11, Inmarosa 12% borde vara favorit. Det är samma ekipage som vann förra året. Hon verkade trivas på banan och är nog väl förberedd och vet vad som krävs.

12, Igrec de celland 7% kommer nog också dra många sträck. Var mer spelad och slog inmarosa senast de möttes.

15, Harley gema 8% hamnade svårt till i senaste loppet på åby och blir nog mindre spelade pga de. Kapacitet borde finnas. Slog både go on boy och inmarosa i mars. Ett långlopp borde passa henne bättre.

4, Gaining experience 17% Ser ut som en undantagshäst, men det har man kunnat säga om många hästar på framspår genom åren. Står illa till i fjärde spåret på volt. Både 1 och 6 känns mer givna som ledare. Får hästen överta så finns väl chansen. Men får helt enkelt gissa om han kan springa 12.5.

På ren 5-årig statistik är framspåren chanslösa hur de än lägger upp loppet. Favoriten på mellanvolten kommer bli farlig. Bäst chans bör de mest spelade bakspåren ha.
Det är måndag idag så skriver ut % för att se hur de ändras i veckan.
Här kommer min extremt amatörmässigt tidiga spontanrank.

11 Inma
12 Igrec
15 Harley
4 Gaining
9 Baron
8 Erik
7 Gleipner
10 Eminent
6 Ville
14 HOP
3 Olli
1 Valla
13 Imperator
5 Fighter
2 Emirre
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-25, 17:36   #8

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61992
Standard

Samtidigt troligen årets mest sönderanalyserade omgång . Brukar inte vara lätt att hitta bra odds. Ur den aspekten är söndagen mer intressant . Många som börjar läsa på söndagens lopp kvällen innan eller samma dag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-26, 06:41   #9

Standard

Tisdags Tanke

High On Pepper ?
Undrar hur det står till med dagsformen på ”gamle” kämpen ? Jag tror den grymme hästen har passerat Zenit. 7 mille på kontot efter många tuffa lopp är respekt. Melko fortsätter starta på i Eliten trots lite halvdana prestationer på sistone. Tionde starten i år.
Ok lunkar in sina träningsavgifter med råge och ser fin ut fysiskt men tycker han det är kul att tävla ?
Efter några snabblopp är Pepparn ute på sin gamla favoritdistans igen men jag tror att Fransoserna spelar i en annan division. Ok en och annan kanske kommer på vingel eller hoppar men inte alla fyra.
Gammal 2026-05-26, 10:36   #10

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Samtidigt troligen årets mest sönderanalyserade omgång . Brukar inte vara lätt att hitta bra odds. Ur den aspekten är söndagen mer intressant . Många som börjar läsa på söndagens lopp kvällen innan eller samma dag.
Jag vill nog påstå att det är precis tvärtom. Lördagens omgångar brukar ge bra betalt, medan söndagens ger lägre utdelningar och färre skrällar. De flesta koncentrerar sig på Elitloppet och lägger nog inte så mycket tid på lördagen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-26, 12:10   #11

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag vill nog påstå att det är precis tvärtom. Lördagens omgångar brukar ge bra betalt, medan söndagens ger lägre utdelningar och färre skrällar. De flesta koncentrerar sig på Elitloppet och lägger nog inte så mycket tid på lördagen.
Det är ju inte Skåne/Jägersro. Då kan det aldrig vara riktigt bra.
Gammal 2026-05-26, 12:38   #12

Nicklass avatar

Standard

Avd 1

4 Urbina southwind + jepson luktar ledning.

8 Clarissa absolut sämta förutsättningar 1600m + spår 8. Känns som atg "lottat" fram startlistan. Minst en kurva i tredje spår. Hon är ju bra men loppet ska ju köras också.

Olly hålleryd har sett mediåker ut men det gjorde också La Yuca tills monsterinsatsen senast. Får höra hur uppåt Reden låter. Kan få loppet om det går åt helvete där framme.

Antingen spik eller 3-4 hästar.

Just nu har jag Jackpot mearas och Dream burgerheide som spikar. Behöver nog en tredje tyvärr.
Gammal 2026-05-26, 12:54   #13

Standard

Citat:
Avd 1

8 Clarissa absolut sämta förutsättningar 1600m + spår 8. Känns som atg "lottat" fram startlistan. Minst en kurva i tredje spår. Hon är ju bra men loppet ska ju köras också.
Spårtrappa så det låg väl i luften att Clarissan skulle få dåligt läge. Och det finns ju ett par 09 märrar inv så märren får nog göra skäl för havren. Men jag tror hon vinner från dödens.
Gammal 2026-05-26, 13:18   #14

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Spårtrappa så det låg väl i luften att Clarissan skulle få dåligt läge. Och det finns ju ett par 09 märrar inv så märren får nog göra skäl för havren. Men jag tror hon vinner från dödens.
Har onekligen sett bra ut senaste loppen men har endast 2 av 10 vinster på 1600 sedan hon kom till sverige . Olly håleryd slog henne förra året på bjerke i liknande lopp

Edit: En av de vinsterna var visst i italien så 1 av 9.

Senast redigerad av Nicklas den 2026-05-26 klockan 13:43.
Gammal 2026-05-26, 14:08   #15

Standard

Citat:
Har onekligen sett bra ut senaste loppen men har endast 2 av 10 vinster på 1600 sedan hon kom till sverige . Olly håleryd slog henne förra året på bjerke i liknande lopp

Edit: En av de vinsterna var visst i italien så 1 av 9.
Så är det. 60% kanske är i högsta laget. Gynnas väl inte av distansen men de visste ju Gulingen om när han anmälde.
Gammal 2026-05-26, 14:43   #16

Standard

Citat:
Så är det. 60% kanske är i högsta laget. Gynnas väl inte av distansen men de visste ju Gulingen om när han anmälde.
Men 8 Clarissa har ju ändock sex segrar på kort distans så det är nog inga problem där. Absolut mitt förstastreck. Hon är djävulskt stenhård. Jag spelar inte heller utan 5 Fantastica Doda. Spår fem på 1640 auto är ju legendariskt. Hästen har ju 10- och 11-tider på medel så hon borde kunna sänka här. Blir understreckad pga utländsk kusk. Sedan är ju första Jepson på en barfota 4 Urbina Southwind en glassbomb som jag inte kan motstå till 6%. Det får räcka med dessa tre i avd 1 för min del.
Gammal 2026-05-26, 15:39   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Men 8 Clarissa har ju ändock sex segrar på kort distans så det är nog inga problem där. Absolut mitt förstastreck. Hon är djävulskt stenhård. Jag spelar inte heller utan 5 Fantastica Doda. Spår fem på 1640 auto är ju legendariskt. Hästen har ju 10- och 11-tider på medel så hon borde kunna sänka här. Blir understreckad pga utländsk kusk. Sedan är ju första Jepson på en barfota 4 Urbina Southwind en glassbomb som jag inte kan motstå till 6%. Det får räcka med dessa tre i avd 1 för min del.
Gocciadoro har tre tuffa märrar med i loppet och plockar nog fina prispengar. Den gubben är en mästare på att matcha sina hästar i penningstinna lopp.
Gammal 2026-05-26, 15:53   #18

Shooters avatar

Standard

Slängde in ett kul litet spel, även om jag tror någon fransman tar Harpers.

Vinnare: Inexess Bleu (1-3)
Heat 2
Vinnare: Call Me Gleipner (Vinnare)
Harper Hanovers
Odds:
59.50
Insats:
50.00 kr
Möjlig utbetalning:
2975.00 kr
Gammal 2026-05-26, 18:49   #19

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 21488
Standard

Berglunds tidiga reflektioner

Daniel Berglund: "Vattenbilar, trav-lotto och äntligen Elitlopp!"
Banunderlaget i Gävle blev en mardröm utan vattenbil och kunskapsspelet blev trav-lotto för spelarna.

Daniel Berglund
igår kl. 15:00
Det är inte lätt att vara travspelare. Inte nog med att den största spelformen är väldigt svår med extremt hög varians. Efter en hel vecka av analyserande baserat på vackert väder och en förväntad snabb och fin bana möttes man på lördag eftermiddag av beskedet att V85-banans vattenbil hade gått sönder dagen innan och att banan inte hade kunnat prepareras som önskat. Följden? Ett underlag som de flesta kuskar och tränare var missnöjda med och som dömdes ut som alldeles för löst. Lös bana utan tillräckligt fäste = mardrömmen för de flesta travhästar och tränare.

Det kändes ett tag som att hälften av hästarna i loppen var chanslösa på förhand med de förutsättningar som gavs och helt plötsligt verkade innerspår och ledningen det sämsta tänkbara. Särskilt med regnskurarna som kom och den kraftiga vind som också plågade de hästar som fick springa utan draghjälp. Trav-lotto brukar jag kalla det när yttre omständigheter påverkar tävlingarnas utgång i allt för stor utsträckning och tyvärr präglade det Gävles tävlingar i lördags. Känslan är att många sämre prestationer och galopper den här dagen bör tas med en nypa salt.

En som verkade helt oberörd av de yttre förutsättningarna var Mellby Jinx som bara var bäst i Guldfinalen och fick en välförtjänt inbjudan till Elitloppet som tvåa i E-loppsserien. Där valde dock kretsen kring hästen att vänligt men bestämt tacka nej, vilket känns som ett klokt beslut med tanke på den tuffa konkurrensen i år. Det lär finnas enklare pengar att hämta för den här fantastiske åttaåringen senare i sommar.

Annars var väl diskningen av målettan, favoriten Official Sox, i V85-inledningen det mest dramatiska som hände i Gävle, men där kan väl inte ens de mest partiska bedömarna skrika domarskandal? Körande Claes Sjöström var helt enkelt inte tillräckligt uppmärksam på vad som hände bakom honom och körde på Appia Express och Magnus A Djuse 250 meter från mål. Vilket också Claes rakryggat erkände direkt efter loppet vilket var befriande. Det är liksom slutdiskuterat då.

Lottningen av Elitloppsförsöken klarades av under söndagen och jag måste säga att Solvallas sportchef Ola Lernå har fått till ett mycket starkt startfält i sitt första försök som Elitloppsgeneral. En härlig mix av franska kanoner, etablerade svenska topphästar samt spännande uppstickare. Gio Cash blev nog den störste vinnaren i spårlottningen när han drog spår ett i det andra försöket och bör ha god chans att leda hela vägen när jag antar att man mest tänker måtta in franske ångvälten Inexess Bleu till en finalplats.

I det första försöket får Don Fanucci Zet anses vara den som gynnas mest av spårlottningen när han fick Dream Mine utvändigt om sig och därmed hög chans på ledningen. Om det blir ”fransk matchning” även för Idao De Tillard, och man nöjer sig med att gå till final som tvåa-trea, så bör det vara vettig chans att leda hela vägen för Daniel Redéns Elitloppsveteran.

Vem som vinner finalen sedan hänger nog mycket på om man lyckats hitta de sista tio procenten hos tidigare buköppnade Idao De Tillard. Är han tillbaka och tävlar på sin högsta nivå tror jag det blir fransk favoritseger i Elitloppet 2026.

Passas nästa gång:
Felicia Hall galopperade kort efter start i V85-1 och tappade väldigt mycket mark. Kom sedan tillbaka starkt som sexa och om felfri nästa gång måste hon vara segeraktuell i klassen.

Don E.Star är en kapabel fyraåring som verkligen inte har fått resultaten med sig i år. Tre ”nollor” innan lördagens start speglade inte prestationerna i loppen och nu höll han urstarkt som tvåa utvändigt ledaren i V85-7. Måste ta årets första seger snart.

Tidiga tankar till V85 på Solvalla:
V85-1:
8 Clarissa såg ut att vinna med väldigt mycket krafter kvar senast och är utan tvekan bäst i loppet. Gynnas av att det bara är tio startande i spårtrappan och bör ha hög segerchans även om Jepson kanske testar att köra i spets med 4 Urbina Southwind.

V85-2:
1 Villiam Avenue har fortfarande inte förlorat regelrätt och håller han upp tät, där han är obesegrad efter fyra försök, kan det bli ny seger. 5 Maker’s Wall Ås är högkapabel, men stallformen har varit svag. 3 Mellby Note kan mycket bättre än senast.

V85-3:
1 Jackpot Mearas såg lysande ut vid spetsseger senast och om ingen tar sig förbi honom från start är segerchansen hög. 6 Ready Star är spetshotet, men han har inte fungerat i travet. Väldigt spännande med första barfota på senast urtappre 4 Makalu Doc!

V85-4:
Vidöppet lopp där 14 Rania Zon och 15 I’m Still Standing är bra, men att starta i tredje ledet den här dagen blir inte lätt. 8 Masters Dunderbeda är inte mycket sämre och hon höll ifrån sig en bra häst på starkt vis senast. Ledning efter en bit kanske?

V85-5:
5 Brother Day glänste vid enkel spetsseger i årsdebuten och såg ut att ha utvecklats starkt i vinter. Bör ha hög spetschans igen och blir inte lätt att slå om lika bra som senast. Bra hästar bakom och 10 Unicum var rejält förbättrad utan skor senast.

V85-6:
10 Chribo Hill tog sjätte segern i följd senast och var mycket rejäl. Bakspår den här dagen lär dock inte fungera lika bra som det gjorde i Gävle i lördags. 2 Dream Burgerheide är tillbaka i sin ordinarie klass igen efter ett ha varit uppanmäld senast.

V85-7:
Lille 12 Igrec De Celland sköt till vasst bakom Inexess Bleu och slog Idao De Tillard senast. Bör tillsammans med 15 Harley Gema vara främsta budet av fransoserna. Spännande att se hur jättetalangerna 4 Gaining Experience och 9 Baron Tilly står sig.

V85-8:
7 Bold Eagle Sun är obesegrad efter tio starter och imponerade med att runda allt från spår tolv senast. Räknas igen, men loppet är stenhårt. 9 Gaudi Laksmy visade hög kapacitet på Vincennes, men måste få travet att flyta bättre än senast för att vinna här.

Spaningen:
11 Inmarosa vann Harper Hanovers lopp i fjol, men årets upplaga (V85-7) ser klart tuffare ut och stoet har inte visat toppform i de senaste starterna. 4 Gaining Experience blir snackhästen i fältet, men Nurmos-hästen är väldigt orutinerad med blott nio starter och har aldrig testat voltstart i tävling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+5), tvablaa (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-26, 18:52   #20

KalleKluts avatar

Standard

Jensas tidiga reflektioner

Jens Sjödén: "Statistikkoll V85 elitloppshelgens lördag"
Få favoriter, få spetsvinnare, fina resultat från 1/2140a och Harper Hanovers är hela elitloppshelgens skrällopp nummer ett - några av detaljerna som utmärker lördagens tävlingar!

Jens Sjödén
idag kl. 11:00
Att Solvalla arrangerar rikstotofinaler dagen före Elitloppet är en uråldrig tradition. Tittar man på resultaten från och med 1994, då spelformen för första gången hette V75, finner man ett par noteringar tydligt under snittet. Andelen favoritsegrar har varit endast 30 procent. 35 procent spetsvinnare denna dag är annars siffran som sticker ut, anmärkningsvärt lågt! Det sägs ibland att det är viktigare med spets under sommaren och att det då är svårare att vinna bakifrån. Det sambandet är ändå ganska svagt i statistiken. Av årets fasta omgångar är elitloppslördagen en av de som genererar allra lägst andel spetssegrar.
Medianutdelningen för föregångaren V75 landade vid 120 744 kronor, en bit över spelformens genomsnitt. Riktiga högutdelningar var vanliga, över tio miljoner i 19 procent av omgångarna.

Fina resultat från spår 1 är något som utmärker den här tävlingsdagen. ”Ettor” har saknats i de rätta raderna de tre senaste veckorna, men på lördag kan det vara dags. Det ligger något i det där om att loppen blir annorlunda körda under elitloppshelgen. I översta tabellen har jag sammanställt resultaten från de STL-finaler som avgjorts över 2140a, totalt 129 lopp. I år går sådana lopp som avdelningarna 2, 3, 5, 6 och 8.
Spår 1 visar bäst resultat! Solvalla arrangerar V75-finaler flera gånger per år, och normalt är spår 5 det mest gynnsamma. Den här tävlingsdagen förpassas toppspåret till andraplatsen. I övrigt kan man notera att 3 är sämre än omkringliggande 1-2-4-5 och 11 lite bättre än övriga bakspår, fenomen man ser återkommande inom travstatistik. Det är överlag svårt att vinna från bakspår den här tävlingsdagen. Man kan också notera låg ROI för dessa, det finns sällan spelvärde i de hästar som startar där.
31 procent favoritsegrar är en låg notering. Man kan notera att spelarna haft lättare att hitta rätt i de högre klasserna Silver och Brons där andelen skrällvinnare stannar vid 19 procent. I Klass I och Klass II noteras 25-26 procent. Klass III-finaler har varit sällsynta. Sex sådana har genererat tre favoritsegrar och två skrällar.
I övrigt kan man tänka på att finaler genererar en hög andel vinnare rankade 2-4, där finner man en tydlig skillnad gentemot försöken. En sådan här tävlingsdag blir det både färre favoritsegrar och färre riktiga skrällar. I ROI-spalten längst till höger finner man att spel på andrahandsfavoriter genererat nettovinst.

Ett lopp det ofta skrällt i är lördagens höjdpunkt, Harper Hanovers lopp (V85-7). Med tolv skrällvinnare under 32 år, 37 procent, är detta hela elitloppshelgens skrällopp nummer ett. Det har ofta varit dunderknallar. Sju av 32 vinnare har av spelarna rankats 10 eller lägre!
Statistik från tidigare års Harpers finns i tabellen nedan. Man ser ett välkänt mönster: Det har gått bäst för hästarna som startat längst bak, och mellanvoltens hästar är tydligt missgynnade. Från mellanvolten har tre i flera bemärkelser urstarka favoriter vunnit. Vem minns inte Max Flukt, Yarrah Boko och Mellby Viking? Bland de som inte favoritspelats har endast tre av 131 lyckats sätta nosen först.

Stofinaler har på senare år börjat avgöras som spårtrappa. Spelarna har lyckats topp-tre-ranka 12/15 vinnare, 80 procent. Tio av 15 vinnare har startat från bakspår. Det skrällde oftare förr, när stofinalerna avgjordes som tilläggslopp.

På fredag klockan 17 publicerar jag ytterligare statistik i krönikan här på travrondenspel.se!
MatsE (+5)
Gammal 2026-05-28, 20:25   #21

Standard

Tidig stomme:

Avd 1
4 Urbina Southwind utrustas med barfota och Jepson. Dyker nog till spets. Bara streckad på 7% men vinnarspelarna tycks gilla den då den har näst lägst odds. Italienaren Antonio Di Nardo har nog ingen respekt för Jepson men en startsnabb häst i 5 Fantastica Doda. Den vill nog ta över spetsen. Sen kommer stallkamraten 8 Clarissa i spåren och vi kan få se tre hästar i bredd. Starkast vinner! Blir det för tufft kört dessa emellan kan en tredje Gocci-häst profitera; 6 Celiaz. Dessa fyra räcker nog att ha med.

Avd 2
Egentligen hade jag tänkt spika 6 Merlin Mearas. Stallet visar återigen finfin form. Men den tuffa norskan Martine på bakspår, älskar att vinna i Sverige. 9 Bellton Memphis får komma med som dunderskräll.

Avd 3
Ännu en stjärna från Törnqvist; 1 Jackpot Mearas. Leder väl detta från start till mål?

Avd 4
Spårtrappa! Brukar vinnas av höga nummer. 15 I´m Still Standing och 14 Rania Zon var etta och tvåa i Tingsryd och kan nog bli det igen. Men den här gången kanske det blir ombytta roller.

Avd 5
Ett halvhjärtat skoryck kan leda till ånyo en seger för 5 Brother Day om inte Örjan blir dålig i ryggen igen. Pieters/Törnqvist vågar jag inte spela utan med 10 Unicum, till fina procent.

Avd 6
Dags för ännu en spik. Trots bakspår och skor på alla tassarna tror jag att 10 Chribo Hill tar sin sjunde raka seger.

Avd 7
Nu kommer dagens huvudnummer, Harper Hanovers!
Någon från bakersta volten brukar väl för det mesta vinna så jag tar alla där, 11-15. Men jag kan väl inte släppa 1%-aren 1 Valla d´Gaagaa. Bergh har väl vett på att hålla ett tempo som inte bjuder in de där bak i onödan?

Avd 8
Jag har råd med tre streck i avslutningen. De jag tänkte på först var 2 Indy Boy som åter går barfota. 7 Bold Eagle Sun kommer från Norge och bara vinner och vinner. Sen en skräll, 5 J.Kagan Brick. Mest på kusken som kör mycket åt Kung Åke i USA. Blir intressant att se vad han kan göra här.

En ganska färdig stomme till mitt lördagsystem.
Gammal 2026-05-29, 15:11   #22

Standard

Fredagens Favorit Funderingar

V85 1) 8 Clarissa 65%
+ : Bästa hästen med stenhårt psyke.
- : Spår 8. Kort distans.

V85 2) 3 Mellby Note 30%
+ : Läget. Härdad i tuffa gäng.
- : Inte som bäst senast.

V85 3) 1 Jackpot Mearas 65%
+ : Bästa hästen. Trivs i spets.
- : Kanske lite överspelad. Macalu Doc och Finska yrvädret Raitala är inte rolig att ha i dödens. Kan bädda för en tredje typ 10 Loxahatchee.

V85 4) 8 Masters DunderBeda 29%
+ : Rejäl märr med toppform. Gick en 12 tid senast.
- : Spåret. 14 tuffa märrar emot.

V85 5) 5 Brother Day 41%
+ : Bra läge. Läcker travare.
- : Orutin. Klass 3 är Klass 3. Robban kan bli (för) tuff att växla.

V85 6) 10 Chribo Hill 47%
+ : Kommer med 6 raka. Välstammad. Såg grym ut senast.
- : Läget. ”Bara ” ett lopp i kroppen.

V85 7) 4 Gaining Experience 32%
+ : Björn tror på vinst. Undantagshäst.
- : Fyra tuffa distansgynnade Fransoser emot.Dessutom voltstart f.f.g.

V85 8) 7 Bold Eagle Sun 48%
+ : Har aldrig förlorat. 10 av 10 möjliga.
- : Har aldrig förlorat. Men snart kommer första……… Möter en tuffing med tre raka 12 tider.
Gammal 2026-05-29, 16:24   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Nu kommer dagens huvudnummer, Harper Hanovers!
Någon från bakersta volten brukar väl för det mesta vinna så jag tar alla där, 11-15. Men jag kan väl inte släppa 1%-aren 1 Valla d´Gaagaa. Bergh har väl vett på att hålla ett tempo som inte bjuder in de där bak i onödan?
Tar nog med 9 Baron Tilly oxå. Är inmatchad nästan på kronan till att slippa 40 m tillägg. Gillar långt. Det får bli 7 hästar i detta lopp!
Gammal 2026-05-30, 08:35   #24

Standard

Dagens Trendisar

Ganska små rörelser so fare men det tunga spelet kommer ju senare.
Några intressanta.

Plus.
14 Raina Zon +2,12.
4 Ingmar Banker +2,76
12 Igrec De Celland +2,96

Minus.
10 Chribo Hill -3,34
7 Call Me Gleipner -2,30
Gammal 2026-05-30, 08:48   #25

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6295

Standard

Analys och andelsystem V85 Solvalla 2026-05-30

Nedanstående analys och länk till mina andelsspel finns på Facebooksidan Montins Miljoner.

Äntligen är det dags för Elitloppshelgen på Solvalla, årets stora fest för travälskare. Huvudnumret är såklart på söndag, men redan idag är det riktig toppsport med V85-finaler, och Sweden Cup utanför kupongen. Det finns ett par stora favoriter att luta sig mot i omgången, och jag går ut stenhårt och inleder med tre raka spikar!

V85-1
Vi inleder med en spårtrappa för ston i högsta klassen. Här återfinns dagens största favorit, 8 Clarissa, som blir hårt betrodd trots ett dåligt utgångsläge. Jag ställer mig i favoritspelarnas hörs då jag tror att 8 Clarissa är överlägset detta motstånd. Tränare Gocciadoro säger att detta kunde vara en häst för Elitloppet, och med tanke på det så möter hon betydligt enklare motståndare än vad hon hade gjort imorgon. Jag tvekar inte på att Gocciadoro har täckning för de orden och spikar.
Jag spikar 8 Clarissa

V85-2
Nästa spik är inte alls lika betrodd och är faktiskt inte ens favorit. 1 Villiam Avenue har imponerat så här långt i sin karriär och ser inte ut att ens ha varit nära att gå i botten hittills. Nu möter han sitt tuffaste motstånd hittills i sin korta karriär, men jag tror att han är mogen uppgiften. Med innerspår bakom startbilen så tror jag att körande Henrik Kihle håller upp ledningen, och spets brukar vara guld värd under denna helg. Jag tror att 1 Villiam Avenue leder hela vägen.
Jag spikar 1 Villiam Avenue

V85-3
I nästa avdelning tror jag på samma segerrecept. 1 Jackpot Mearas har ett perfekt utgångsläge och har bra chans att ta hand om tät inledningsvis. Han ser dessutom ut att vara huvudet högre än sina konkurrenter i detta lopp, och borde därmed få kunna dämpa tempot en bit mitt i loppet. I så fall är det spel mot ett mål.
Jag spikar 1 Jackpot Mearas

V85-4
Fjärde avdelningen är betydligt lurigare då det återigen är en spårtrappa för ston. Denna gång i en lägre klass. 8 Masters Dunderbeda har bra statistik från ledningen, och skulle Robert Bergh hitta dit från ett svårt utgångsläge så tror jag att hon vinner. Det är dock långt ifrån givet att hon tar ledningen och då tror jag att nästan vilken häst som helst kan vinna. Jag försöker jobba in en skräll med åtta streck.
Jag streckar: 8 – 15 – 14 – 7 – 1 - 4 – 3 - 5

V85-5
I klass III-finalen är det upplagt för en häftig duell mellan 3 Global Federation och 5 Brother Day. En tvekamp mellan dessa kan öppna upp för att någon annan vinner. 7 Eagle of Oak var stor favorit på V85 förra veckan (och mitt spikförslag) men orkade inte riktigt då efter en tuff löpning. Nu är han märkligt lite streckad, och med bättre löpningsförlopp så är han med i striden. Det kan även skrällen 4 Carros First King vara som han når ledningen släpper till någon av favoriterna.
Jag streckar: 5 – 3 – 7 - 4

V85-6
10 Chribo Hill blir favorit i Klass I-finalen. Det är en riktigt kapabel häst, men att vinna bakifrån under denna helg på en snabb bana är inte enkelt. Han är så pass bra att han kan göra det, men jag tycker det är givet att gardera. Jag är mest spänd på 6 Ebbot Rice som nästan med garanti tar ledningen och blir svårtuggad därifrån till en låg spelprocen. En riktig skräll är också 11 Dark Photon Face som satt fast med krafter senast. Får han rygg på favoriten så kan han spurta ner denne.
Jag streckar: 6 – 10 – 11 – 4 - 1

V85-7
Harpers Hanovers lopp är en av helgens stora höjdpunkter, och i år är inget undantag. De franska gästerna har dominerat detta lopp de senaste åren, men ingen av de franska hästarna blir favorit. Det blir istället 4 Gaining Experience som hittills bara förlorat ett lopp i karriären. Dagens lopp blir hans elddop och det ska bli mycket intressant att se hur han står sig mot de mer rutinerade franska hästarna. Jag tror att detta lopp är heltäckt med favoriten och de fyra fransoserna.
Jag streckar: 12 – 15 – 11 – 4 - 12

V85-8
Avslutningsvis får vi se det norska superlöftet Bold Eagle Sun som fortfarande är obesegrad efter tio lopp. Även han ställs inför sin tuffaste uppgift i karriären och jag vågar därför inte spika. Jag garderar med ruggigt starke 2 Indy Boy och Gocciadoros 9 Gaudi Laksmy. Gocciadoro brukar fira stora framgångar under denna helg, och hans hästar ska passas.
Jag streckar: 7 – 2 - 9
valo (+30)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 12:03   #26

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2026-05-30, 12:28
Solvalla
Lördag 2026-05-30
Start: 13:00
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Double Deceiver (6, 3)
2: 2, 3, 6 (7, 4)
3: 2, 6 (5, 3)
4: 2, 4, 5, 10, 12 (7, 11)

1x3x2x5 = 30 rader
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Gammal 2026-05-30, 12:45   #27

Standard

Jag börjar vela nu och har ändrat till spik på norsken i sista. Lämnar in mitt spel nu innan jag får fler ideer. Dessa får hamna på mitt "motsystem" i så fall...

V85
Inlämnat: 2026-05-30, 13:39
Solvalla
Lördag 2026-05-30
Start: 15:10
Kostnad: 378,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6, 8 (9, 7)
2: 1, 6, 9 (3, 5)
3: 1 Jackpot Mearas (4, 2)
4: 3, 14, 15 (8, 4)
5: 3, 5, 10 (11, 1)
6: 6, 10 (4, 1)
7: 1, 9, 11, 12, 13, 14, 15 (4, 7)
8: 7 Bold Eagle Sun (2, 9)

4x3x1x3x3x2x7x1 = 1512 rader
1512 x 0.5 x 0,50 kr = 378,00 kr.

Totalt: 378,00 kr
Rättningskod: WPK XKT TRM
Gammal 2026-05-30, 12:47   #28

Shooters avatar

Standard

På V85 så gör det inget om man har några favoritspikar, så det får bli Clarissa, Jackpot Mearas och Brother Day. Sparlopp i andra mellan 1 och 5. Reducerat med lite U-pållar. Idag ska jag iväg, så jag får se loppen i morgon. Då ska jag vara hemma och ägna mig lite mer åt travet.
Gammal 2026-05-30, 13:03   #29

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 53338
Standard

Bra början på dagen och alla eventuella insatser redan betalda:

TVILLING
Inlämnat: 2026-05-30, 13:17
Solvalla Lopp 2
Lördag 2026-05-30
Start: 13:25
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar:
2, 3
Utgångshästar:
4 Novato

2 x 20,00 kr = 40,00 kr

Totalt: 40,00 kr
Rättningskod: WXC TVP BND
---------------------------------------
Rätt kombination Odds
3/4 22,84
Summa: 456,00 kr
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 13:24   #30

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 3168
Standard

Från och med klockan två sitter jag och väntar på V85-genomgång, som det alltid brukar vara, men inget händer.

Vad är det frågan om?

Man har ju alltid genomgång 14:00 inför V85.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 13:45   #31

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3554
Standard

V85

8
1,2,3,5,6,11
1
1,4,7,8,14,15
5
1,4,10
4,9,11,12,15
7
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 13:52   #32

Standard

Psst jag ryggar Matteus och plockar med 12 Florenzo som sjätte streck i Avd 2. Övriga är 1-2-3-5-6. Hoppas de räcker !
Gammal 2026-05-30, 14:09   #33

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 446
Standard

Var inne på Legligin trotts spåret när jag först kollade listorna.
Spikar rakt av nu när den hamnade på det mycket bättre 7e.
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 14:09   #34

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1269
Standard

Citat:
Psst jag ryggar Matteus och plockar med 12 Florenzo som sjätte streck i Avd 2. Övriga är 1-2-3-5-6. Hoppas de räcker !
Du har ju också 11 på systemet.
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 14:15   #35

Shooters avatar

Standard

Nu jävlar har de käkat taggtråd! Får se resten imorgon.
Gammal 2026-05-30, 14:22   #36

Nicklass avatar

Standard

Hade rätt tänk men fel hästar i första. 5an fick aldrig chansen. God tur till alla som blev kvar.

Avd
1: 4, 5, 8, 9
2: 1, 2, 3
3: 1 Jackpot Mearas
4: 3 Evangelista Face
5: 1, 3, 5, 7
6: 1 I'm a Dancer
7: 4, 7, 12, 14, 15
8: 2, 7, 9

Rättningskod: VWS RQV TM
Gammal 2026-05-30, 14:23   #37

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7615
Standard

Slår aldrig fel, självklart får Clarissa ett helt omöjligt lopp när jag spikat. Fanns i korten att ha med Celiaz som B-häst men måste ju spika någonstans.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 14:29   #38

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 3168
Standard

Men vad sjutton. Har dom redan börjat med V85?
Jag har inte lämnat in spelet än.

Är det inte 16:10 varje lördag?
Varför kan dom inte hålla sig till rutiner?
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 14:43   #39

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1186
Standard

Va ELIN är fin idag
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 15:01   #40

Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Men vad sjutton. Har dom redan börjat med V85?
Jag har inte lämnat in spelet än.

Är det inte 16:10 varje lördag?
Varför kan dom inte hålla sig till rutiner?
Marknadsavdelningen ansåg att det inte viktigt att basunera ut att de tidigarelagt
inlämning med en timme till spel på V85 denna lördag.

Det är så amatörmässigt att man saknar ord, här tappar det blödande bolaget många miljoner i omsättning.

På vilket annat bolag med en omsättning i miljardklassen skulle något liknande kunna ske?

Svaret är enkelt: Bara på ATG.

Jag vet efter 16.10 hur många kunder hos mitt ombud som missat att ATG tidigarelagt inlämning till årets travhelg i Sverige.

Jag är kvar.
1,2,4,6,10,12 i avd 3
Vinnar/platslir på Micke Sting
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 16:03   #41

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Marknadsavdelningen ansåg att det inte viktigt att basunera ut att de tidigarelagt
inlämning med en timme till spel på V85 denna lördag.

Det är så amatörmässigt att man saknar ord, här tappar det blödande bolaget många miljoner i omsättning.

På vilket annat bolag med en omsättning i miljardklassen skulle något liknande kunna ske?

Svaret är enkelt: Bara på ATG.

Jag vet efter 16.10 hur många kunder hos mitt ombud som missat att ATG tidigarelagt inlämning till årets travhelg i Sverige.

Jag är kvar.
1,2,4,6,10,12 i avd 3
Vinnar/platslir på Micke Sting
Snackade med Lasse hos ombudet per telefon , drygt 20 st hade fått vända vid kassan pga att de inte visste att spelstopp tidigarelagts en timme.

Ja, jisses!

3,8,14,15 i avd 4
Gammal 2026-05-30, 16:12   #42

Standard

Kliver nog av här, har spikat Törnqvistans 10 Unicum trots ett surgurkespår, kräver pace och då är Readly Express sonen tillräckligt bra för att vinna.
Ett långskott som kräver lite skruv, för att gå in.

Lever fortfarande men underbart brukar vara kort när det gäller mig och travtippning.
Gammal 2026-05-30, 16:28   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Kliver nog av här, har spikat Törnqvistans 10 Unicum trots ett surgurkespår, kräver pace och då är Readly Express sonen tillräckligt bra för att vinna.
Ett långskott som kräver lite skruv, för att gå in.

Lever fortfarande men underbart brukar vara kort när det gäller mig och travtippning.
Där klev man!
Gammal 2026-05-30, 16:33   #44

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5336
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Va ELIN är fin idag
Uffe har, äntligen, fått ny dress-sponsor. Då fanns det pengar till hårextensions för Elin
Liisa (+12)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 16:36   #45

Standard

För 7 rätt spik 6 på Ebbot Rice livs form och ett långt mer fördelaktigt spår (5) nu efter strukning, spets och dunderslut.
Gammal 2026-05-30, 16:39   #46

Standard

Spår 4 i volten på favoriten som aldrig startat i volt?
Ofattbart!
Ett helfranskt lås i HH 11,12,15.
Gammal 2026-05-30, 16:42   #47

Standard

Är borta ur 8-rättspotten, så jag loggar ut och tar ut doggarna i försommarkvällen.

God tur ni som är kvar.

Travsopan.
Jajjan
Gammal 2026-05-30, 17:16   #48

KalleKluts avatar

Standard

Faan att P.G Norman drog för tidigt! Han såg ju stenklar ut

V5
Inlämnat: 2026-05-30, 15:24
Solvalla
Lördag 2026-05-30
Start: 16:58
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 7, 8, 14, 15 (5, 10)
2: 3, 4, 5, 10 (1, 11)
3: 1, 4, 6, 9 (10, 5)
4: 12 Igrec de Celland (15, 11)
5: 1, 4, 7 (11, 2)

6x4x4x1x3 = 288 rader
288 x 1 x 1,00 kr = 288,00 kr.

Totalt: 288,00 kr
Rättningskod: SSX MVB MSH
Gammal 2026-05-30, 18:46   #49

Standard

Högklassiga och spännande travlopp på Solvalla idag men trots rutinerade proffskuskar utdömdes många (5-6st) hårda bötes och avstängnings straff i V85 loppen. Förödande för de ekipage som direkt drabbas av förseelsen samt även ”tredje man ” som hindras och drabbas av störningar och galopperande hästar. Tråkigt att se.
Adrian Kolgjini stack ut benet framför Gocciadoro hästen i V85 8 och såg i min värld ut att genera Gaudi till galopp. Adrian fick 1000:- spänn i böter för att inte ha foten i stödet, men i min värld var det en grov störning av medtävlare. Kanske lite färgat av att jag hade ett vinnarspel på Gaudí Laksmy

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-05-30 klockan 19:16.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-30, 20:36   #50

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3946
Standard

Adrian viftade ju till med sin fot rakt mot Gaudis huvud. Värsta jag sett i att avsiktligt försöka störa en häst. Vad fick Adrian till att göra såhär ? Italienska maffian inte lysande nöjda kan man tänka
Gammal 2026-05-30, 21:00   #51

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag har fel ibland. Oftare än jag önskar.

Men det här inspelet blev ju lite "sisådär".

Oddsen och utdelningarna blev bra. Men de var såklart inte direkt lätthittade.
Gammal 2026-05-30, 21:14   #52

tornados avatar

Standard

Kändes som Lotto i många lopp. Vad man kan lära sig av denna omgången ? Kan inte hitta mkt själv.

Att Harry tog potten inte förvånande alls då så lotto i mångt å mkt.

Man vill kunna analysera och när ens spik får Adrians fot mot mulen snabb rörelse så börjar man undra.. Fot-Mule förlåt Fotboll var ju i en annan kanal
Gammal 2026-05-30, 21:16   #53

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Kändes som Lotto i många lopp. Vad man kan lära sig av denna omgången ? Kan inte hitta mkt själv.

Att Harry tog potten inte förvånande alls då så lotto i mångt å mkt.

Man vill kunna analysera och när ens spik får Adrians fot mot mulen snabb rörelse så börjar man undra.. Fot-Mule förlåt Fotboll var ju i en annan kanal

Har kollat slow-mo flertal ggr. Galoppen börjar innan fotvevningen.

Sedan är det otillåtet och fult i största allmänhet. Men galoppen kommer innan.
Gammal 2026-05-30, 21:19   #54

tornados avatar

Standard

Skönt ändå att Tillhan hade koll på vinnaren i sista .... Donatello är ju en riktigt bra häst direkt när sprang förbi....he he he
Gammal 2026-05-30, 21:21   #55

tornados avatar

Standard

Kan man spela upp i slowmo i atgplay? Jag får försöka kika bättre då... litar på att du med slowmo säkert "sett bättre" än moi.
Gammal 2026-05-30, 22:17   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Har kollat slow-mo flertal ggr. Galoppen börjar innan fotvevningen.

Sedan är det otillåtet och fult i största allmänhet. Men galoppen kommer innan.
Gocciadoro går ut i halvspår och provocerar Adrian ett flertal gånger under loppet och ligger ganska nära med hästens huvud och Adrians huvud. Men att slänga ut benet i 90˚ framför en häst som ligger snett bakom känns helt sjukt och osportsligt oavsett om hästen travar eller galopperar.
Jag hade gett Adrian en betydligt hårdare bestraffning om jag varit domare.
Gammal 2026-05-30, 22:55   #57

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Kan man spela upp i slowmo i atgplay? Jag får försöka kika bättre då... litar på att du med slowmo säkert "sett bättre" än moi.
Hittade slowmo-klipp i något av mina flöden. Minns tyvärr ej vilket.

Har ingen koll på hur det skapades.

Men vad jag såg inleds galoppen innan AKs fot lämnar fotsteget.
Gammal 2026-05-31, 09:37   #58

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det slår inte fel. Idag bör det bli lättare, men vi hoppas på lite "lagom" utdelning.
Gammal 2026-05-31, 13:05   #59

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7615
Standard

Väldigt kul med svensk trippel i Harpers och kul med tre nya tillskott i eliten. Vinnaren var grym och det är ju sjukt att göra detta i tionde starten. All respekt till Nurmos som verkar vara en sympatisk man.
Sen gå det ju inte riktigt att skaka av sig känslan att det blev lite Stephen Bradbury över loppet men det var förstås inte vinnarens fel. Men det hade varit skoj att se fransmännen i trav hela vägen.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td