Visa ett inlägg
Gammal 2026-05-30, 08:48   #25
BroderH

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6295

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analys och andelsystem V85 Solvalla 2026-05-30

Nedanstående analys och länk till mina andelsspel finns på Facebooksidan Montins Miljoner.

Äntligen är det dags för Elitloppshelgen på Solvalla, årets stora fest för travälskare. Huvudnumret är såklart på söndag, men redan idag är det riktig toppsport med V85-finaler, och Sweden Cup utanför kupongen. Det finns ett par stora favoriter att luta sig mot i omgången, och jag går ut stenhårt och inleder med tre raka spikar!

V85-1
Vi inleder med en spårtrappa för ston i högsta klassen. Här återfinns dagens största favorit, 8 Clarissa, som blir hårt betrodd trots ett dåligt utgångsläge. Jag ställer mig i favoritspelarnas hörs då jag tror att 8 Clarissa är överlägset detta motstånd. Tränare Gocciadoro säger att detta kunde vara en häst för Elitloppet, och med tanke på det så möter hon betydligt enklare motståndare än vad hon hade gjort imorgon. Jag tvekar inte på att Gocciadoro har täckning för de orden och spikar.
Jag spikar 8 Clarissa

V85-2
Nästa spik är inte alls lika betrodd och är faktiskt inte ens favorit. 1 Villiam Avenue har imponerat så här långt i sin karriär och ser inte ut att ens ha varit nära att gå i botten hittills. Nu möter han sitt tuffaste motstånd hittills i sin korta karriär, men jag tror att han är mogen uppgiften. Med innerspår bakom startbilen så tror jag att körande Henrik Kihle håller upp ledningen, och spets brukar vara guld värd under denna helg. Jag tror att 1 Villiam Avenue leder hela vägen.
Jag spikar 1 Villiam Avenue

V85-3
I nästa avdelning tror jag på samma segerrecept. 1 Jackpot Mearas har ett perfekt utgångsläge och har bra chans att ta hand om tät inledningsvis. Han ser dessutom ut att vara huvudet högre än sina konkurrenter i detta lopp, och borde därmed få kunna dämpa tempot en bit mitt i loppet. I så fall är det spel mot ett mål.
Jag spikar 1 Jackpot Mearas

V85-4
Fjärde avdelningen är betydligt lurigare då det återigen är en spårtrappa för ston. Denna gång i en lägre klass. 8 Masters Dunderbeda har bra statistik från ledningen, och skulle Robert Bergh hitta dit från ett svårt utgångsläge så tror jag att hon vinner. Det är dock långt ifrån givet att hon tar ledningen och då tror jag att nästan vilken häst som helst kan vinna. Jag försöker jobba in en skräll med åtta streck.
Jag streckar: 8 – 15 – 14 – 7 – 1 - 4 – 3 - 5

V85-5
I klass III-finalen är det upplagt för en häftig duell mellan 3 Global Federation och 5 Brother Day. En tvekamp mellan dessa kan öppna upp för att någon annan vinner. 7 Eagle of Oak var stor favorit på V85 förra veckan (och mitt spikförslag) men orkade inte riktigt då efter en tuff löpning. Nu är han märkligt lite streckad, och med bättre löpningsförlopp så är han med i striden. Det kan även skrällen 4 Carros First King vara som han når ledningen släpper till någon av favoriterna.
Jag streckar: 5 – 3 – 7 - 4

V85-6
10 Chribo Hill blir favorit i Klass I-finalen. Det är en riktigt kapabel häst, men att vinna bakifrån under denna helg på en snabb bana är inte enkelt. Han är så pass bra att han kan göra det, men jag tycker det är givet att gardera. Jag är mest spänd på 6 Ebbot Rice som nästan med garanti tar ledningen och blir svårtuggad därifrån till en låg spelprocen. En riktig skräll är också 11 Dark Photon Face som satt fast med krafter senast. Får han rygg på favoriten så kan han spurta ner denne.
Jag streckar: 6 – 10 – 11 – 4 - 1

V85-7
Harpers Hanovers lopp är en av helgens stora höjdpunkter, och i år är inget undantag. De franska gästerna har dominerat detta lopp de senaste åren, men ingen av de franska hästarna blir favorit. Det blir istället 4 Gaining Experience som hittills bara förlorat ett lopp i karriären. Dagens lopp blir hans elddop och det ska bli mycket intressant att se hur han står sig mot de mer rutinerade franska hästarna. Jag tror att detta lopp är heltäckt med favoriten och de fyra fransoserna.
Jag streckar: 12 – 15 – 11 – 4 - 12

V85-8
Avslutningsvis får vi se det norska superlöftet Bold Eagle Sun som fortfarande är obesegrad efter tio lopp. Även han ställs inför sin tuffaste uppgift i karriären och jag vågar därför inte spika. Jag garderar med ruggigt starke 2 Indy Boy och Gocciadoros 9 Gaudi Laksmy. Gocciadoro brukar fira stora framgångar under denna helg, och hans hästar ska passas.
Jag streckar: 7 – 2 - 9
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+30)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat