Visa ett inlägg
Gammal idag, 00:20   #28
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det känns skönt att man spelar på datorn numera. Jag klickar upp startlistan till Mantorp i morgon och där står: AVDELNING 1, I MORGON 16.10. Inga tveksamheter. Springa ner till spelbutiken slutade jag med för minst 15 år sen och jag har vant mig vid ha min spelbutik i hemmakontoret. Det är väl bara en tidsfråga innan det här med ombud på stan försvinner och då ser alla på sin skärm när första start går av stapeln. Det är nog bara till att bita i det sura gräset och anpassa sig till att framtiden är här, men sina för- och nackdelar. För mig är det ofattbart att någon kan missa inlämningstiden under Elitloppshelgen. Fokusera mera!
När man utgår från att hela spelarkåren fungerar som jag, fastnar man i ett resonemang som ovan. Spelarkollektivet är mångfasetterat och har ett mångfasetterat sätt för informationinhämtning.

Tänker, det här funkar för mig och då bör det funka det för alla.
En form av information bias, som i ATGs fall varit extremt skadlig.
En avsaknad av lyhördhet för vad som passar för olika delar av kundstocken.

När jag läste Bosse Guldsmedens inlägg kom jag osökt att tänka på Marie Antoinette, som under franska revolutionen förlorade sitt huvud.

Det pågick hungerkravaller i Frankrike i allmänhet och i huvudstaden Paris i synnerhet och Solkungens drottning undrade varför det var sådana upplopp
och fick till svar,
”-Att folket har inget bröd.”
och Marie Antoinette svarade
”-Men varför äter de inte bakelser????”

Bosse, du måste hajja att alla funkar inte som du, en inte försumbar del av alla travspelar öppnar inte startlistorna redan söndagkväll och skriver ett inlägg på Sharps.
Många är väldigt sent ute med tippandet eller köper en Harry alt en andel och det strax före spelstopp.
Denna enkla sanning missade ATGs marknadsavdelning då de uppenbarligen tror att alla spelare funkar som du eller Strappa.
Vilket har kostat bolaget 100-tals miljoner under åren under den förra VD:n Hans Lord Skarplöth och då försöker jag inte bara skatta och kvantifiera missad inlämning pga att ATG missar att kommunicera tidigarelagd inlämning, utan det massiva kundbortfall som är en direkt funktion av ATGs missgrepp mot stora kundgrupper.

Det mest skrämmande för stunden är att de fortfarande inte verkar fatta, det såg vi i helgen, när väldigt många missade att få in sina spel pga av ATGs kommunikationsmiss, till de som inte fungerar som du och Strappa.

Som tur är jobbar du inte på ATGs marknadsavdelning utan är här och sprider glädje för oss på forumet.

Senast redigerad av Jajjan den idag klockan 00:23.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat