Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se
|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Lördag 19/9 - Färjestad - V85
Tidiga Måndags Tankar
Lite halvklurig omgång och det gäller att göra rätt val och lägga sin röst på rätt häst. Jag fick lite träning igår men det var nästan lika svårt som travspel. V85 1) Klurigt sprinterlopp. 1 Licorice Sisu Fin Walner avkomma som gick bra senast. Lillsmack. 2 Mohawk Lillgoopen sitter väl på leken med storfavvisen. Fjärde raka !? V85 2) 1 Rya Håleryd Äntligen framspår för meriterade Rikstoto märren. Stamkund på lördags kupongen. 5 Nilla Lane Äntligen framspår. Spets och Slut !? V85 3) 15 hästars Stolopp med två volter. Hujedamej. Skrällopp. 2 Northern Light Rejäl Love You märr som tassar barfota. Ok voltstart är en utmaning för Ecce pojken. 5 Lilla Greta Lunkar oxå sina 14 tider som på beställning. Är oxå lite ovan voltstart !? 11 Ginerva Ek Fixar Rosleff springen på tillägg så är västammade märren med på stregen. Halvsmack. V85 4) 4 Gigant Tider NO hästarna gör väl upp om detta. Giganten kommer med fina prestationer i raden. Lillsmack. V85 5) 1 Fedorov Tänkte först på grymme hockeyspelaren men han heter ju Fjodorov. Men hästen är oxå grym trots sin orutin. Tassar barfota och tar nog sin fjärde raka. Smackelismack. V85 6) 2 Mr Explosive H.H. Rikstohärdad och duger nog gott i detta gäng. Halvsmack. 4 Cold Blaze Spände bågen i ett Derby försök senast men fick en (för) tuff resa och bensinen tröt. Men såg trots allt fin ut. Lillsmack. V85 7) 4 Get A Wish Intressant kuskbyte. Jag gillar hästen. Halvsmack. Psst ganska bra klass på Gulddivisionen. V85 8) Brons mot Silver. 15 hästar på två volter och 3140m. Mums. 2 Mr Carnation Har härliga FR gener och gör alltid sitt jobb. Chansspik !? 6 Great Old Dance Toppform är bara förnamnet. Smack. 11 Bourbon Brodde Distansgynnad är bara förnamnet. Har dock lite väl många G i raden. Om felfri !? 12 Okay Vinner inte så ofta men har mycket spring i benen. Har provat distansen förut. Lillsmack. 15 Steady Express Grym travare när han fungerar. Halvsmack.
|
|
|
|
#2 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5045Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Fedorov och Snack är redan nämnda men se upp med : 5 Maverick. Gick en 13 tid på Lunden senast. 6 Paw. Gick en 12 tid näst senast. 9 Set it Off. Vunnit 3 av 4. 10 Miguel. Tuff Amerikanare som inte räds läget. Men det är låångt till lördag. Som tur är för omgången ser definitivt klurig ut.
|
|
|
|
#4 |
|
Tidig grundstomme
Många bortglömda hästar i veckans omgång. Här får man försöka vaska guld! Jag kommer säkerligen att lägga till en och annan Unter-häst när jag läst deras startkommentarer. Johan har 6 hästar med på lördag och vill säkert återta första platsen i tränarligan. Avd 1 2 Mohawk är en 5-åring efter Maharajah som kommit i Goops träning i år och har gjort tre starter i sin nya regi, vilket resulterat i tre vinster. Måste väl med på kupongen? Oj, streckad på under 60%, bör väl spikas i så fall? Avd 2 10 Monkey Wine ratade jag senast då den var en av de mest streckade. Nu är hon singelstreckad och bortglömd och jänkarvagnen ska på. Kommer med på min lapp denna gång. Avd 3 Två hästar som heter Pellini! Alltså borde en av dem kunna vinna detta. Jag vet, Guldheds-logik låter sig ej förklaras! Både 1 Dorito Pellini och 10 Popup Pellini kommer med på mitt system. Avd 4 Det här ser svårt ut. Inga riktiga stjärnor och bästa norsken är väl 10 Voje Lotta, men den körs av kalle Kolle och startar från bakspår. Brukar gå bra i Norge men sämre i Sverige. Jag väntar med detta loppet till sist och slänger in alla streck jag har kvar då. Avd 5 4 Snack gjorde ett fantastiskt lopp senas på Axevalla, där den vann. Och då var det ändå drängen som körde! Nu är det Mäster Goop själv. Får lyssna på Björnkollen. Kan bli en spik om det är gott snack. Snackelisnack! Avd 6 Det vimlar av bortglömda hästar denna omgång. Hur kan 11 Buddy Topline bara vara streckad på 4%? Mats E upp denna gång. Avd 7 Varannangångshästen 5 Bright Star U S har 1-0-1-0 i raden. Då borde det bli 1 denna gång. Eller? 7 Follow Him slipper Dream Mine denna gång och borde vara huvudet högre än de flesta i loppet, kanske alla? Avd 8 Jättelånglopp. 2 Mr Carnation är en sån där som tycker att 2640 m är för kort, så det här passar nog bra. Hoppas den låga procenten håller i sig. Bara tisdag - men alltid en början...... tänkandet fortskrider!
Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-09-15 klockan 14:54. |
|
|
|
|
|
#5 |
Intervjuer ABSpoiler:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), Liisa (+10), zeke (+50), CalleP (+5) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
The Untersteiners
Åker till Värmland med 6 form hästar i angeläget ärende. Jag har lite feeling för samtliga. 5 Nilla Lane. Har äntligen perfekt läge och det luktar spets och slut ända ner till Varberg. 8 Elegance Silvio. Har en (för) tuff uppgift på pappret. Dessutom spår 8. Gick dock en 11 tid näst senast och Peter kanske fixar en stalldubbel !? Nej matlapp är väl realistiskt. 8 Global Girlpower. Definitivt skrällduglig i vidöppna Stodivisionen. Farlig om felfri. Härdad i tuffa gäng. 2 Stens Rubin. Stabil Guldhäst. Behöver flyt men loppet känns änna klurigt. 1 Global Futurity. Toppform är bara förnamnet. Ok distansen är väl ingen fördel men täthästar i Stayerlopp har skrällt förut. 15 Steady Express. Tuff Silverhäst som fixar distansen men voltstart är ett minus. Många att runda men om felfri är han med på stregen.
|
|
|
|
#7 |
|
Skriver under på det. Lär få överta efter hypersnabba 2 Urbina Southwind som söker rygg. Fått attackera bakifrån tre senaste men gjort det bra, 08.9/800 näst senast som tvåa räcker långt i detta sällskap. Spets efter 300, dämp, 07-08 sista 500 och övriga får kämpa om andrapriset. Spik.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hur ska 6 Great Old Dance i avd 8 förlora detta? Förutom springspåret, kusken och att han öppnar bra i volt så talar prestationerna senaste starterna för sig. Inte minst vinsten för tre starter sedan på distansen, men särskilt vinsten senast i finalerna från utvändigt ledaren, båda på riktigt bra tider. Tränaren Lisa Skogh är visserligen försiktig i intervjuerna, men visst vinner Great Old Dance detta fram och baklänges? Spik.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
I eftermiddag vet vi. God tur med spelen. |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Stayer loppet är ett garderingslopp. Favoriten 6 Great Old är en grym travare men gynnas nog inte av distansen. Många tuffa stayers på 20 volten och täthästarna 1-2 är nog med på stregen. Lördags draget är 2 Stens Rubin i Guld. En typisk höst och vinterhäst. Ok ingen spik men Uttrarna har vässat upp Rubinen och han står emot länge om inte innerspåret blir för kladdigt. 8 Global Girlpower är oxå en Unter häst i kanonform. Halvsmack i dagens garderingslopp nummer 2. Sola i Karlstad lär nog lysa med sin frånvaro i em men vi hoppas på anständigt banunderlag trots lite regnvarning.
Loke Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-09-19 klockan 08:45. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Det får bli ett rövarsystem idag. Inga spikar och endast två favoriter har jag med än så länge; Mohawk och Grisle Tore. Men det är ju några timmar kvar...
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Idag har han: 1) Egna styrningar 2) Stallform 3) Hemmaplan Det som fattas är ett avsnitt av Björnkollen för denna omgång. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2026-09-19 klockan 10:27. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kul omgång men helt hopplöst att hitta spikar tycker jag. Nilla Lane vinner väl vid gardering men torskar om jag spikar. Grisle Tore kommer nog att behöva bli spik även jag gärna garderat. Har känsla för Barack Face men vill ogärna lämna Loxahatchee och Follow Him utanför. Great Old Dance är solklart förstastreck men finns alldeles för många roliga bakom för att spika. Har varit inne på att spika Luck is for Losers men har respekt för läget och att det ofta skräller i dessa lopp, den har ju dessutom dragit iväg på strecken.
Det enda som är säkert är att jag kommer att dribbla bort systemkonstruktionen, frågan är snarare hur. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Jag undrar om de inte lagt ner Björnkollen? Det finns ju en intervju med honom som tyvärr inte gjorde en mycket klokare.
[QUOTE=SwedishHorseRacing;848894] Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Men vad i?
![]() Ska det börja bli tekniska strul nu igen på ATG. Jag är spelläggare i ett lag men det står: "Okänt tekniskt fel. Det går inte att hämta lag just nu var god försök senare." Då blir det ju en knepig eftermiddag. Jag redigerar nu detta inlägg. Det står: "Tillsammans:För tillfället upplever vi problem med Tillsammanssidan. Felsökning pågår.". OK då har man fått detta bekräftat. V85 eller V75. Det spelar för sjutton ingen roll. Det vikigaste är att ATG har ordning på det tekniska. Om det är något som jag starkt ogillar så är det teknikstrul. Man har ju fullt upp att fokusera på att skapa ett vettigt system. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2026-09-19 klockan 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Troligtvis spikar jag Adrians häst med Tingsrydsloppet på näthinnan. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Det slutade med att jag tog EN spik, Bergharns i sjätte. En 2%-are visserligen, men i morse hade den bara 1%.
V85 Inlämnat: 2026-09-19, 14:37 Färjestad Avd 1: 2, 5 (1, 4) 2: 5, 6, 10 (1, 9) 3: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10 (4, 11) 4: 3, 10 (7, 4) 5: 4, 5 (1, 6) 6: 11 Buddy Topline (4, 1) 7: 7, 9 (5, 4) 8: 1, 2 (6, 15) 2x3x7x2x2x1x2x2 = 672 rader 672 x 0.5 x 0,50 kr = 168,00 kr. Totalt: 168,00 kr Rättningskod: MKM DHN CGL |
|
|
|
|
|
#19 |
|
V85
2,4 5,6 6 3,7 1,5,9,10 4 3,4,5,7,8,9 15 |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Barackens Tingsryds lopp känns väl änna preskriberat
|
|
|
|
#21 |
|
Lycka till!
Avd 1: 2 Mohawk (1, 4) 2: 5 Nilla Lane (6, 9) 3: 1, 3, 4, 6, 7, 8 (10, 11) 4: 3, 4, 6, 7 (1, 10) 5: 1, 5 (6, 10) 6: 1, 4 (2, 8) 7: 5, 7, 9 (4, 2) 8: 6 Great Old Dance (15, 2) 1x1x6x4x2x2x3x1 = 288 rader 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr Rättningskod: SSP XSM MHJ |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
11 Ginerva Ek utnämns härmed till dagens 4% are samt 15 i vinnarodds.
Bra värmning. Fixar Rosleff volten är hon med på stregen i öppna Stodivisionen. Stark och rejäl 4 års märr. Tål att tuffa på i spåren.
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
7 Tangen Bork ser grymt läcker ut i värmningen. Märkligt med alla galopper.
Dags för felfritt ? Då jäklar.
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
2,4,6 känns helgaddat i 1a
![]() Förmodligen 2 streck i sjön men 55% på Goop känns i överkant.. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
V85
1.4 6 1.11.12 3.6.7 6 4.9 9 6 Good luck! |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Mohawk på hemmaplan, med en Björn som jobbar i jollen.
Överstreckad men bara bäst, kom iväg långt bättre än vad jag vågade tro i starten. Grattis till er som spikade. I avd 2) Är givetvis Nilla första rank, men oj vad det tar emot att spika märrar. 1,5,6,7,9 på lappen. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Love To The Limit noteras med en flagga, galopperat 4/5 senaste, vann försöket till Sto-Championatet och fungerade igen.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Här lever jag farligt:
3,8,10 på lappen 1/5 chans att överleva då jag upplever det näst intill omöjligt att ranka loppet. De som tagit alla, tror jag har tänkt rätt. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Djuses bästa chans tillsammans med Loxahatchee, vann lätt.
MAD haussade i dagens Expressen, tjuvkikade. Borta som vanligt efter 3 favoritvinster. För 3 st 7:or så har Gigant Tider chansspikats mot bättre vetande, en ”ungtupp” på 5 år brukar betyda problem när hingsten möter äldre och mer ärrade kämpar. Det krävs att BW Sture släpper per omgående, att Tangen Bork funderar mer på märrar än att springa och frågetecknet med galopper? Grisle Tore GL har galopperat i 2/4 och det gillad inte. Palt-Ove varnade lite för den bortlottade märren Voje Lotta. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Dessa omöjliga Nordisar. Trodde i min enfald att de tre mest betrodda skulle göra upp om detta
Men det var ju här man skulle helgarderat. Trav är Trav sa Olle.
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
För 6 rätt 1,5,6,9,10,11,12.
Avd 6) 2,4 Avd 7) Barack Face Avd 8) 1,2,6,7,9,11,12,13,14,15. (8,12). Senast redigerad av Jajjan den 2026-09-19 klockan 15:42. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Skogarna runt Stockholm är knökfulla med Karl-Johan svamp.
En liten oxfilépasta med färsk linguine och Karl-Johan svamp. Slänger ihop det i köket som tröst, för att jag är så usel på att tippa trav, sen skall hundarna få rasa loss och blåsa av sig lite energi. Hoppas någon får med sig några kronor hem. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
11 Buddy Topline är grymt nerspelad på vinnarspelet. ( Matteus och Guldheden syndromet) Men är en 2% are på V85.
Funderade på ett vinnarspel men 5ggr är iskallt.
|
|
|
|
#37 |
|
Far och son Gundersen är ju lika som bär. (Tyttebær )
|
|
|
|
#39 |
|
Chans DD : 2 mot 1-2.
|
|
|
|
#40 |
|
Snygg spik Jajjan
![]() Jag har 1-2-6-7-14-15 i sista för 6r. Det är ju på den nivån jag brukar hålla till.
Loke Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-09-19 klockan 16:43. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Dubbel jackpot på Great Old Dance
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Dessa jäkla norrbaggar. Två 1% are fixade en bra 8 rätts pott trots många favoritvinster på V85 an.
|
|
|
|
#43 |
|
Lyckades dribbla bort V5an på spiken som satt med allt kvar i rygg på favoritjäveln
![]() 1a reserv och 42 loppor åt skogen.. V5 Inlämnat: 2026-09-19, 16:08 Färjestad Lördag 2026-09-19 Start: 16:25 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 7, 9 (3, 4) 2: 5 Maverick K.W. (1, 6) 3: 2, 4, 11 (1, 8) 4: 3, 4 (9, 2) 5: 1, 2, 6, 8 (15, 12) 3x1x3x2x4 = 72 rader 72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Dessutom svårbedömda norrbaggar med toppform. Har du Norge kontakter ? Jag är impregnerad
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Surt Kalle, den var du värd!
Jag insåg just att jag spelade ”fel lapp”, min tidiga rank???? Iofs så jag sagt att jag ska göra. På något underligt sätt fink jag därmed ihop 2 sexor.. Brände spik på Luck is for Losers och på två streck i kallblodsloppet. Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3) Senast redigerad av tvablaa den 2026-09-19 klockan 18:41. |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
![]() I kallislopp streckar jag ALLA norska (utom ston) om jag inte spikar. Vilket jag tyvärr gjorde på 85an (annars hade jag fått 1x7r) I guld så var Kolgjini jääävligt uppåt på Barack Face! Vad gäller sista så kommer Jensa ibland med några godbitar haha.. Saxat från TR Startar på innerspår gör 8 Weekend Vibe och det är knappast någon häst som blir hängande ute i spåren som är först i mål i det här loppet. Märkligt borttappad till 1,1 procent – ett av omgångens bättre spelfynd. Bränner istället på en favoritjävel
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
Loke Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-09-19 klockan 19:03. |
||