Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-05-10, 14:32   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4815

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 16 maj - Tingsryd

Tingsryd?
Hemmatränare med A-licens: Håkan Danielsson, Stefan Larsson. Har du hört talas om dom? Nä, inte jag heller, men Tingsryd är en bana i småländska skogen som först på senare år har haft lördagstävlingar på V75- eller V85-nivå.

Banan är unik då det är norra europas enda mile-bana, dvs 1 varv är 1609 m istället för vanliga 1000 m.
Ett kortlopp på Tingsryd är 1609 m, exakt ett varv och upploppet hela 285 m. Mest rutinerade kusk vad gäller mile-banor är Rikard N Skoglund som skaffade sig stor erfarenhet under sin kusktid i USA. Johan Untersteiner trivs på milebana, han har ju två kuskchampionat på Tingsryd. Thomas Uhrberg är oxå förtjust i Tingsryd där hans styrningar gått bra. Hästar trivs på Tingsryd. Kurvor kan vara besvärliga för hästar och i ett kortlopp på Tingsryd blir det bara två kurvor men mycket raksträckor, dessutom är kurvorna breda och lämpliga för högre farter än kurvorna på 1000m-banor. Sveriges längsta upplopp gynnar hästar som är starka och spurtsnabba.

Både Affe och Maroon Day tävlar på lördag. Det är ju nästan hemmabana. En fantastiskt fin omgång och jag väntar med spänning på kvällens spår-fördelning.

Så, nu är tråden igång
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+50), basiak (+10)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-10, 19:49   #2

Standard

Lika bra att börja samla ihop till lördagens omgång:

DD
Inlämnat: 2026-05-10, 13:47

Avd
1: 7 Diva Ek
2: 9 Lancelot B.R.

1 x 10,00 kr = 10,00 kr
Rättningskod: SXP QMM VJJ
Gammal 2026-05-11, 16:30   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19509
Standard

Tidiga Tankar

Som sagt Mile Bana och 285m upplopp är inte att leka med ! Vilka hästar / Kuskar som gynnas eller ev missgynnas av denna ovana tävlingsoval är frågan ? Tja vi tar väl enklaste svaret: Bästa hästen vinner. Alla får väl chansen ? Eller ?

V85 1) 1 Sven The Forestmen Gillar jag skarpt och kan vara en chansspik. Men distansen känns änna lite minus. Dessutom stressiga spår 1.
2 Chribo Hill kommer med 5 raka !! Måste väl bevakas trots årsdebut.
11 Staro Steven Jämn och säker. Kommer tuffande på lååånga upploppet.

V85 2) Vidöppet är bara förnamnet.
7 Raphael Den där Wallin har nog ställt iordning för Rikstoton. Gått bra i enkla gäng.

V85 3) 3 Opening Night Högklassig travare som inte räds distansen.
10 Rendezvous Zon Lär väl bli dunderfavorit. Räds inte heller distansen men ibland lägger Robban lasset för tidigt. Upploppet är ju som sagt ………
11 Louis Vuitton Knallform. Halvsmack trots att han står lite hårt inne i Brons.
9 Head Of State Årsdebut efter lite paus. Gulingen har stallform och Muscle Hillaren står perfekt inne i brons. Stark och rejäl travare.

V85 4) 2 M.T.Tomorrows Hope Robban har läget med häst i form.
8 Urbina Southwind Märren är matchad stenhårt men verkar tåla av det och bara tuffar på. Borde gynnas av bankroppen och framför allt upploppet.

V85 5) Klass 3 är Klass 3.Känns änna vidöppet.
2 Helan Går Sjung Hopp Faderullan Lej.
5 Moonshine Mearas Gått som tåget i årets starter. Blir bara bättre och bättre.

V85 6) 2 Maroon Day och 4 Jackpott Mearas är måstestrecken i ganska tuff Silverdivision. Bakspårshästarna 9-10-11 kan ställa frågan på lååånga upploppet.

V85 7) 2 A Fair Day Revanch. Smack.

V85 8) 2 Olympia Shermer Ebbinge har läget. Smackelismack.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-05-12 klockan 07:36. Anledning: Glömde Head Of State
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-11, 20:34   #4

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6336
Standard

Spetschans på Tingsryd har egentligen bara spår 1 2 3 4

måste ladda o vara startsnabb för att spetsa från 5 6 7 8

Däremot är antalet vinnare fr spår 6 7 8 snarare fler än på andra banor, den låga spetschansen kompenseras tydligen av bankroppen, "alla" får chansen / bästa hästen

egen statistik
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-12, 08:21   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Spetschans på Tingsryd har egentligen bara spår 1 2 3 4

måste ladda o vara startsnabb för att spetsa från 5 6 7 8
Ok så trots vinklad startvinge anser du att spår 5 6 7 8 är sämre än på övriga banor gällande spetskörning ? Kanske det.
Jag tycker och tror så här.
Startspåren bakom vingen har mindre betydelse på Tingsryd än på normal 1000m bana.
25 bred bana, behagliga kurvor och låångt upplopp öppnar upp loppen och klychan alla får chansen och bästa hästen vinner känns ganska trovärdig.
285m långt upplopp har respekt med sig hos både kuskar och hästar. Det är lätt att ”köra undan” för tidigt.
Vi har ett härligt lördagstrav att se fram emot.
Gammal 2026-05-12, 15:03   #6

Standard

Tidiga spikidéer

Avd 3
10 Rendezvous Zon. Den här gången slipper Bergh tävla mot både sig själv och A Fair Day, som senast i Örebro. Känns som en sund spik till hyfsad procent. Enda hotet, som jag ser det, har inte vunnit lopp på över ett år.

Avd 4
8 Urbina Southwind är oxå en spik till hyfsad procent. Får nu milebane-experten Rikard Nils Skoglund i sulkyn. Överlägset högst startpoäng och får då så klart spår 8. Men på Tingsryd är det inte lika illa som annars.

Avd 8
Till extremt hyfsad procent får man hästen med bästa rekordtiden i loppet; Djuse/Djuse-skrällen 5 Lotusorchide.

Se där! Tre schyssta spikar i en spiklåda. I övriga lopp blir det nog en hel del Pieters, Ginman och Skoglund. Får klura vidare på det.
Gammal 2026-05-12, 16:29   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Tidiga spikidéer

Avd 3
10 Rendezvous Zon. Den här gången slipper Bergh tävla mot både sig själv och A Fair Day, som senast i Örebro. Känns som en sund spik till hyfsad procent. Enda hotet, som jag ser det, har inte vunnit lopp på över ett år.

Avd 4
8 Urbina Southwind är oxå en spik till hyfsad procent. Får nu milebane-experten Rikard Nils Skoglund i sulkyn. Överlägset högst startpoäng och får då så klart spår 8. Men på Tingsryd är det inte lika illa som annars.

Avd 8
Till extremt hyfsad procent får man hästen med bästa rekordtiden i loppet; Djuse/Djuse-skrällen 5 Lotusorchide.

Se där! Tre schyssta spikar i en spiklåda. I övriga lopp blir det nog en hel del Pieters, Ginman och Skoglund. Får klura vidare på det.
Ja 5 Lotusorchide är väl tisdagsdraget i V86 epilogen. Men loppet känns vidöppet. 12 snabba märrar.
Gammal 2026-05-12, 16:44   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ja 5 Lotusorchide är väl tisdagsdraget i V86 epilogen. Men loppet känns vidöppet. 12 snabba märrar.
Så är det! Vidöppet var namnet Loke! På mitt "motsystem" ska jag definitivt ha med Uttrarnas bägge. Det är en vidöppen omgång över huvud taget tycker jag. Många faktorer att ta hänsyn till. Största favoriten ligger på 50%, det säger ju en del om att det är lurigt värre. Hoppas dimman lättar innan helgen så man kan se klart
Gammal 2026-05-12, 19:45   #9

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1545
Standard

Ta bort.

Senast redigerad av Tipsb den 2026-05-12 klockan 19:46.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-14, 12:34   #10

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1930
Standard

Jag tror Due due är rätt bra för klassen i avd 2. Hade kunnat vara en spik men galopprisk och årsdebut.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-14, 12:59   #11

Standard

Dags att börja knyta ihop säcken - lite löst i allafall...

Avd 1
2 Chribo Hill har en vacker rad men har inte sprungit lopp sen i julas. Han har dock överlägset högst startpoäng. Kan ej lämnas utanför i ett svårt lopp. 1 Sven the Forestman har visserligen 2 d:n i raden men varit fin i år dessförinnan. Wallin/Jepson får plats på min lapp.
Finfin häst: 4 Digital Last var fin som trea från 20 m tillägg och har bättre läge nu. Jag tänker inte släppa Mellkos fina häst nu till finfina procent. 6 Stamsite har bara 1 ynka %. men en fin rad i år och är rikaste hästen i fältet. Eftersom jag garderar brett slänger jag även med 11 Staro Steven till 2%. Vi vet ju vilken spurt han kan leverera och vi är som sagt på Tingsryd nu.

Avd 2
Långlopp. Berghs häst 2 Västerbo Henry har två raka på långt i år, men det har även Dwight Pieters häst 8 Florenzo. Johan Unters 9 Due Due gör årsdebut men verkar vara av rätt sort. Tre hästar får det bli!

Avd 3
10 Rendezvous Zon blir min första spik, favorit ja, men inte så farligt...

Avd 4
Spårtrappa och dags för nästa spik: 8 Urbina Southvind. Favorit även den men jag tror norsken kommer att klättra i procent närmsta dagarna. Jag tar ställning och tror att Rikard Nils löser detta.

Avd 5
Trodde jag hade hittat en bra skräll i 10 Brionne, men såg nyss att den skreks ut i Vägen till V85, så den dubblar sig nog i procent tills på lördag. 8 Unicum har däremot inte skrikits ut, trots Pieters/Törnqvist och barfota runt om för första gången. Tackar för det. 3%! En såpass bra häst som 5 Moonshine Mearas är oxå märkligt lite streckad. Kan skrälla med Tingsryds championkusk. För säkerhets skull klämmer jag in favoriten 6 Carros First King som sista häst i mitt system. Jepson är ju ändå Jepson!

Avd 6
Förstahästen är så klart 2 Maroon Day. Ginman kan leda detta från start til mål. 4 Jackpot Mearas är oxå kvick och vill nog ha ledning. Det kan bli racing inledningsvis som gynnar min tredje häst, 9 Tamacti Jun. Ruggig slutspurtare med tussar som aldrig ryckts!

Avd 7
Förstahästen är så klart 2 A Fair Day. Ginman kan leda detta från start till mål. Utmanare finns. 4 Jobspost återkommer efter tre raka segrar i Frankrike. Kan vara ännu tuffare nu! Elvamiljonären 5 Double Deceiver har fått ett lopp i kroppen och är nog mogen för stordåd. 9 Bicc´s Tobee har inte många anhängare nu men kan få ett fint lopp där bak och spurta kan den ju som vi vet. Nu rycker man skorna!

Avd 8
Avslutar med spik på 5 Lotusorchide. Såg idag till min förskräckelse att Elin har spikat den i Vägen till V85. Bra, då hon brukar vara rätt ute, men dåligt för att det får procenten att stiga. Men jag och Elin får väl bjuda på det
Gammal 2026-05-14, 16:06   #12

Standard

Såpass! Guldhedens Tomten knyter ihop säcken redan Dan för Dan före Lördan.
Jag befinner mig nere Kreta och min ATG lina är lite svajig. Att logga in med Bank Id är som att spela på lotteri (trav) men ibland är det lika bra att bli nekad när man är helt fel ute.
Men det hade varit kul att testa en Tingsryd macka. Dina knutar är ganska stabila i min värld oxå.
Ha de Gött Bosse Guld för det har jag och frugan
Gammal 2026-05-14, 18:47   #13

Standard

Citat:
Såpass! Guldhedens Tomten knyter ihop säcken redan Dan för Dan före Lördan.
Jag befinner mig nere Kreta och min ATG lina är lite svajig. Att logga in med Bank Id är som att spela på lotteri (trav) men ibland är det lika bra att bli nekad när man är helt fel ute.
Men det hade varit kul att testa en Tingsryd macka. Dina knutar är ganska stabila i min värld oxå.
Ha de Gött Bosse Guld för det har jag och frugan
Nja, jag har bara BÖRJAT knyta ihop säcken LITE LÖST. Det har redan börjat sippra ut hästar. Due Due i avd 2 fick ge vika, trots att den är favorit, för att släppa in Intrigante och Kalle May i avd 1.

Kreta nu igen!? Du är ju där lika ofta som jag åker till Ost-Anders i Saluhallen. Dit ska jag resa i morgon med Flex-bussen. Lite nöje får man ju unna sig! Frugan ska oxå med!
Ha det fint på Kreta, du och madamen!
Gammal 2026-05-14, 20:04   #14

Standard

Citat:
Nja, jag har bara BÖRJAT knyta ihop säcken LITE LÖST. Det har redan börjat sippra ut hästar. Due Due i avd 2 fick ge vika, trots att den är favorit, för att släppa in Intrigante och Kalle May i avd 1.

Kreta nu igen!? Du är ju där lika ofta som jag åker till Ost-Anders i Saluhallen. Dit ska jag resa i morgon med Flex-bussen. Lite nöje får man ju unna sig! Frugan ska oxå med!
Ha det fint på Kreta, du och madamen!
Travtipsbefriat inlägg.
Saluhallen var och är en favorit. Numera besöks inte Göteborgs mat och miljömässigt mysigaste ställe så ofta men det sitter en grym matkultur i väggarna på den gamla klassiska byggnaden. På den gamla goda tiden (förra seklet) när jag jobbade i Gbg och bodde i Kba var Grekiska Soppköket välbesökt. Jäklar vilka goda smaker och vänliga priser.
Gammal 2026-05-15, 09:13   #15

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1552
Standard

Börjar kika igenom nu, och tycker 8 J.H Oliver sticker ut lite i första som skräll. Varnas också för av Sjöstrand på TR. Svårt spår, men ruggig form. Även 9 Phantom Le Soleil känns given, vann kortlopp från spår 9 i början av året, MAD upp, och fast med sparat sist. Återigen spåret emot...
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-15, 09:38   #16

Standard

Ytterligare en J.H:are i 4:e, 6 J.H. Ellen. Vasst avslut bakom La Yuca senast efter långt uppehåll och bör gått framåt. Under 6% nu...
Knyss (+1)
Gammal 2026-05-15, 12:33   #17

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40067
Standard

Ser ut att bli stora pengar i morgon. Omgången känns i princip omöjlig att sätta.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-15, 15:48   #18

Standard

Citat:
På den gamla goda tiden (förra seklet) när jag jobbade i Gbg och bodde i Kba var Grekiska Soppköket välbesökt. Jäklar vilka goda smaker och vänliga priser.
Alexandras finns fortfarande kvar. Där sprang jag varje fredag i decennier och köpte deras marinerade fårost. Numera lagar jag min egen linssoppa (med timjan) och marinerar fårosten hemma. Men för att hålla oss i trav; Westholm smygvarnar för 10 Graces Bird i avd 4. Den kommer med på mitt "motsystem". En 4%-are med Mats Djuse bakom spakarna, eller tömmarna heter det visst.
Gammal 2026-05-15, 16:05   #19

Standard

Fredags Funderingar

V85 1) Frågan är om 1 Skogvaktar Sven är bortlottad , missgynnad av distansen och dessutom 2 raka G ?
Hm 3-4 streckad i min värld. Han hänger på gärdsgårn.

V85 2) Vågar man spika 7 Raphael ?

V85 3) 9 Head Of State !? 2% !? Årsdebut, Spår 9 men jag tror han fixar distansen.

V85 4) 3 M.T. Tomorrows Hope !? Kommer med en färsk 10 tid i sitt C.V. Den där Robban kanske bara vinner till 8% ?

V85 5) 2 Helan Går. Svårbedömd rackare. Inte som bäst senast och hur hanterar han distansen ? Men tidiga tankar brukar löna sig att bevaka.

V85 6) 4 Jackpot Mearas. Vinner Jackpot blir det kanske Jackpott på 5 rätt. Så jag tar med 2 Maroon Day oxå.

V85 7) Det blir nog A Fair Day på Tingsryd imorgon.

V85 8) 2 Olympia Shermer 8%. Som sagt Tidiga Tankar brukar löna sig att bevaka.
Gammal 2026-05-15, 16:39   #20

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1894
Standard

Citat:
Lika bra att börja samla ihop till lördagens omgång:

DD
Inlämnat: 2026-05-10, 13:47

Avd
1: 7 Diva Ek
2: 9 Lancelot B.R.

1 x 10,00 kr = 10,00 kr
Rättningskod: SXP QMM VJJ
Lite lustigt. Jag gjorde exakt samma sak. Precis innan start la jag in en tia till då jag trodde en hel del på den ddn. Nu har vi lite extra å spela för imorgon Bosse.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-15, 16:44   #21

Standard

Spetsbud brukar va bra grund till val av spikar. Ready star ska väl ha bra chans att ta sej förbi de invändiga. Funderar på Chansspik till trevlig procent.
Gammal 2026-05-15, 18:03   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Lite lustigt. Jag gjorde exakt samma sak. Precis innan start la jag in en tia till då jag trodde en hel del på den ddn. Nu har vi lite extra å spela för imorgon Bosse.
Härligt kjel!
Jag försöker ikväll igen med 6-2. Betydligt mindre chans enligt förhandssnacket men om den går in ger den desto mer. Plassen upp på en formstark Olofsson-häst nedstruken till spår 5 och en Joker Ima som ska köras barfota ska väl inte vara helt omöjligt? Eftersom den DDn står i nästan 500 ggr så offrar jag ena tia på den. Man vet ju aldrig...
Gammal 2026-05-15, 18:23   #23

Standard

Citat:
Härligt kjel!
Jag försöker ikväll igen med 6-2. Betydligt mindre chans enligt förhandssnacket men om den går in ger den desto mer. Plassen upp på en formstark Olofsson-häst nedstruken till spår 5 och en Joker Ima som ska köras barfota ska väl inte vara helt omöjligt? Eftersom den DDn står i nästan 500 ggr så offrar jag ena tia på den. Man vet ju aldrig...
Tog semirygg på den och körde 6, 9 - 4, 8.
Gammal 2026-05-15, 20:50   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Tog semirygg på den och körde 6, 9 - 4, 8.
Vi löser det i morrn
Gammal 2026-05-15, 21:21   #25

Standard

Citat:
Vi löser det i morrn
Hehe, ja!
Gammal 2026-05-16, 06:13   #26

Sharp$: 2720
Standard

Avd 2) Här skjuter alla åt alla håll, ett synnerligen svårtippad klass 2 lopp.

Såg att Berglund tar in luft och spikar 9 Due Due på ”bästa häst”.
Normalt brukar tipsexperterna ”charma till sina system” med att ranka en lågprocentare först bland många streck. Uppenbarligen vet han något som familjen Untersteiner inte vet, som är klart mer försiktiga i sin skattning av favoriten Due Dues chanser?
Årsdebut, spår 9 och direkt ut i ett STL lopp?
Jag förstår att stallet inte har en aning om det blir fågel eller fisk i eftermiddag, men Berglund har det klart för sig: bästa hästen bara vinner!

Jag en vanlig tippar-nolla hittar 0-spelvärde i Due Due till 34%.

Goopen spikar Törnqvist tränade Florenzo från ”rövhålsspåret 8” för att låna språkbruk från the Orange Buffoon over there, när han ondgjorde sig över att det inte kom några invandrare från länder som Norge ( läs oljemiljardärer) till det stora landet utan bara invandrare från ”asshole countries” ( länder som saknar en oljefond på tusentals miljarder).

Statistiske Jens lyfter den Wallin tränade och eventuella spetshästen 7 Raphael, som blivit som en ny häst på barfotabalans till 10%.

Å så kommer vi till rikstipparmongot Jajjan, som låser loppet på 5,6,12 och känner mig trygg med dessa som lås. Vill inte tråka ut er med en analys, då enda gången jag träffat rätt var när jag av misstag streckade fel häst i ett Walter Lundberg Memorial löp för något decennium sedan.

Hursomhelst ett spännande lopp i en spännande omgång.

Vet inte hur jag skall spika i avd 1, vacklar fram och tillbaka, men hoppas det klarnar efter värmningar innan spelstopp?
Just nu står det mellan 1,7,8,9,10 steker Conni bakom favoriten som årsdebuterar och är streckad till galna 46% på hopp om spets från spår 2 på Tingsryd i ett garanterat pacat lopp över 1640m med ett upplopp på 285 m. Det blir garanterat gummiben?

God tur med liren och glöm inte att gå ut under hänryckningens tid mella hägg och syren, kanske de vackraste dagarna under hela året med all fågelsång och blomsterprakt.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2026-05-16 klockan 06:31.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 07:37   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Avd 2) Här skjuter alla åt alla håll, ett synnerligen svårtippad klass 2 lopp.

Såg att Berglund tar in luft och spikar 9 Due Due på ”bästa häst”.
Normalt brukar tipsexperterna ”charma till sina system” med att ranka en lågprocentare först bland många streck. Uppenbarligen vet han något som familjen Untersteiner inte vet, som är klart mer försiktiga i sin skattning av favoriten Due Dues chanser?
Årsdebut, spår 9 och direkt ut i ett STL lopp?
Jag förstår att stallet inte har en aning om det blir fågel eller fisk i eftermiddag, men Berglund har det klart för sig: bästa hästen bara vinner!

Jag en vanlig tippar-nolla hittar 0-spelvärde i Due Due till 34%.

Goopen spikar Törnqvist tränade Florenzo från ”rövhålsspåret 8” för att låna språkbruk från the Orange Buffoon over there, när han ondgjorde sig över att det inte kom några invandrare från länder som Norge ( läs oljemiljardärer) till det stora landet utan bara invandrare från ”asshole countries” ( länder som saknar en oljefond på tusentals miljarder).

Statistiske Jens lyfter den Wallin tränade och eventuella spetshästen 7 Raphael, som blivit som en ny häst på barfotabalans till 10%.

Å så kommer vi till rikstipparmongot Jajjan, som låser loppet på 5,6,12 och känner mig trygg med dessa som lås. Vill inte tråka ut er med en analys, då enda gången jag träffat rätt var när jag av misstag streckade fel häst i ett Walter Lundberg Memorial löp för något decennium sedan.

Hursomhelst ett spännande lopp i en spännande omgång.

Vet inte hur jag skall spika i avd 1, vacklar fram och tillbaka, men hoppas det klarnar efter värmningar innan spelstopp?
Just nu står det mellan 1,7,8,9,10 steker Conni bakom favoriten som årsdebuterar och är streckad till galna 46% på hopp om spets från spår 2 på Tingsryd i ett garanterat pacat lopp över 1640m med ett upplopp på 285 m. Det blir garanterat gummiben?

God tur med liren och glöm inte att gå ut under hänryckningens tid mella hägg och syren, kanske de vackraste dagarna under hela året med all fågelsång och blomsterprakt.

Jajjan
Jag kanske går ännu längre i självskadebeteendet och spikar 12 Pato Boko. Blir nog för dyrt att gardera, har ingen riktigt känsla för någon annan och alla ”experter” spretar vilt.

Edit: skulle vara 6 Staro Thunder Road då, men lite tveksamt förra loppet kanske.

Senast redigerad av Wedgie den 2026-05-16 klockan 07:57.
Gammal 2026-05-16, 09:33   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Jag kanske går ännu längre i självskadebeteendet och spikar 12 Pato Boko. Blir nog för dyrt att gardera, har ingen riktigt känsla för någon annan och alla ”experter” spretar vilt.

Edit: skulle vara 6 Staro Thunder Road då, men lite tveksamt förra loppet kanske.
Pato översatt till spanska eller portugisiska: anka.

Pato Donald: Kalle Anka
The Donald: Donald J Trump

Kör hårt Wedgie!
Gammal 2026-05-16, 09:58   #29

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2820
Standard

Inte helt oväntat ingen Örjan idag.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 10:59   #30

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Inte helt oväntat ingen Örjan idag.
Avd 4
Synd jag ville verkligen ha han på Meghan BR. Jag tror det är Iordningställt ala Reden kommer ändå bli spik i brist på annat.

Avd 6
Att ready star skulle vara mer startsnabb än jackpot mearas är jag ytterst tveksam till. Också från spår 5 som såg rätt mediokert ut förra året på tingsryd. Spik 2 blir jackpot mearas.

Avd 7
Spik 3 blir Fair day. Jobspost är väl ingen startkanon. 1600 meter, invändig resa borde ge bra fördel.

avd 8
Här blir det spik på Untersteiners Im still standing. Det var min första känsla när jag kollade igenom omgången tidigare i veckan. Snubbla typ på upploppet sist och det gick för långsamt första varvet för att kunna ta något. Från spår 3 tror jag han går bra från ledningen eller utvändigt.
Gammal 2026-05-16, 11:05   #31

Shooters avatar

Standard

Jag funderar på att nöja mig med V5 och spikar på Meghan B.R. samt Jobspost.
Gammal 2026-05-16, 11:07   #32

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5613
Standard

Gör ett toksystem idag. Avd 6 Blir det favoriten Jackpot Mearas, starkast och avd 7 Affe, vem vill trycka upp tempot? Det låter inte så chansbetonat men behövde en spik till som fick bli Tangerina i avd 4. Tror det blir fart i loppet och brukar vara effektiv på speed om mitt minne inte sviker.

1: 2, 3, 11 (10, 1)
2: 2, 5 (9, 8)
3: 3, 5, 9, 10, 11 (6, 2)
4: 9 Tangerina (12, 8)
5: 1, 2, 5, 6, 8 (10, 7)
6: 4 Jackpot Mearas (2, 5)
7: 2 A Fair Day (4, 5)
8: 4, 5 (3, 6)

Rättningskod: WSR MDD LHM
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 11:15   #33

Nicklass avatar

Standard

Nu när jag tänker på spetskörningen i avd 6 så känns savastano rätt trevlig till 8%.
Gammal 2026-05-16, 11:23   #34

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6226

Standard

Analys och andelsystem V85 Tingsryd 2026-05-16
Nedanstående system och analys finns på Facebooksidan Montins Miljoner där även länk till andelssystemet finns. 100 kr per andel.

Idag väntar en lite speciell V85-omgång då tävlingarna avgörs i Tingsryd. Det är Sveriges enda milebana som mäter 1 609 meter. Det betyder att hästarna (i de flesta lopp) bara behöver springa i två kurvor, samt att banan har ett långt utslagsgivande upplopp. Jag tycker det är extra roligt att spela då det blir annorlunda förutsättningar jämfört med en vanlig travbana.

V85-1
Vi inleder för ovanlighetens skulle inte med ett stolopp, men loppet är ändå öppet. Favorit är 2 Chribo Hill som nog kanske är bästa hästen, men lång vila och hårdare motstånd än tidigare gör att det känns vanskligt att spika. Jag tror mest på 1 Sven the Forestman som kommer att få ett fint lopp, kanske t o m ledningen? I så fall blir han svårslagen. Jag vill också varna för 8 J.H. Oliver och 9 Phantom le Soleil som båda är bättre än resultatraden. Given på kupongen är också 10 Digital Brodde.
Jag streckar: 1 – 2 – 10 – 9 - 8

V85-2
I andra avdelningen har jag bra känsla för att skrällen 6 Staro Thunder Road kan räcka hela vägen. Hästen har gjort flera bra insatser under våren, men blir nu bortglömd p g a en lite sämre insats senast. Han har bra kapacitet för klassen och till endast sex spelprocent är han ett fynd! Jag vågar dock inte spika, utan plockar med fyra hästar bakom.
Jag streckar: 6 – 2 – 9 – 8 - 7

V85-3
Dagens största favorit ser 10 Rendezvous Zon ut att bli. Detta är inte så konstigt då hästen är under kraftig utveckling för Robert Bergh. Senast var han trea i stentuffa Orebro Intn’l, men idag är motståndet betydligt enklare! Jag tvekar inte på att Robert Bergh löser den här uppgiften och spikar.
Jag spikar 10 Rendezvous Zon

V85-4
Nu kommer det (äntligen) ett stolopp och då med en spårtrappa. 12 Meghan B.R. har varit etta i sin kull i Norge som unghäst, och senast gjorde hon spännande debut för Daniel Redén. Så slutade dagen med galopp och lita på att man är revanschsugna den här gången. Jag tycker att hon möter lite enklare hästar än vad hon är van vid, och jag tror hon har toppchans att runda det här gänget. Jag spikar!
Jag spikar 12 Meghan B.R.

V85-5
Lägsta klassen är inte lätt att bena ut och jag streckar därför halva fältet. 6 Carros First King är berättigad favorit då han varit grymt bra på slutet. Det är dock inte en alldeles enkel häst, och han möter dessutom hårdare motstånd än tidigare. Det är många hästar med i loppet som är under kraftig utveckling, och jag tror det kan skrälla här.
Jag streckar: 6 – 1 – 2 – 5 – 10 - 8

V85-6
Silverdivisionen innehåller många fina hästar och många av dem kommer att han nått Gulddivisionen inom kort. Klar favorit är 4 Jackpot Mearas som troligen har toppchans från ledningen. Vägen dit är dock inte alldeles enkel, och jag tror det kan bli våldsamt tempo på detta lopp. Det gynnar min tipsetta 10 Savastano som fått ett lopp i kroppen efter vila. Då var han sjuk, och kommer med all säkerhet att vara mycket bättre nu. Jag finns hur han imponerade stort under Elitloppshelgen ifjol, och är han på väg mot den formen så blir han svårslagen.
Jag streckar: 10 – 4 – 5 – 2 - 9

V85-7
Milemästaren, som tillika är ett lopp för högsta klassen, innehåller två deltagare som redan är klara för Elitloppet. Det kan bli en sevärd duell mellan 2 A Fair Day och 4 Jobspost. Jag vill dock plocka med en tredje joker i form av 5 Double Deceiver som fått ett lopp i kroppen efter vila. Hästen är rysligt snabb och kan bli en obehaglig överraskning för många spelare till låg spelprocent.
Jag streckar: 2 – 4 - 5

V85-8
Vi avslutar med ett stolopp som har karaktären ”en eller alla”. Jag väljer det förstnämnda alternativet och spikar 3 I’M Still Standing. Hon hade tre raka segrar innan hon galopperade som gott gåendes under V85 på Jägersro för en månad sedan. Jag skriver det på olyckskontot, och tar Johan Untersteiner på orden när han säger att detta är stallets bästa chans idag.
Jag spikar 3 I’m Still Standing.
Nicklas (+1), valo (+30)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 14:18   #35

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3526
Standard

V85

1,2,7,9,10
9
10
12
6
2,4,5,8,9,10
2,4,5
3,4,5,6,9
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 14:21   #36

Standard

Vilken soppa det blev. Många ändringar i systemet för att få med "hästar som trivs på kladdig bana".

V85
Inlämnat: 2026-05-16, 14:54

Avd
1: 1, 2, 4, 10 (7, 9)
2: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 (12, 10)
3: 5, 10 (3, 6)
4: 8 Urbina Southwind (12, 3)
5: 6, 10 (1, 2)
6: 2, 4 (5, 10)
7: 2, 4, 5, 9 (3, 8)
8: 5 Lotusorchide (3, 6)

4x7x2x1x2x2x4x1 = 896 rader
896 x 0.5 x 0,50 kr = 224,00 kr.

Totalt: 224,00 kr
Rättningskod: TTS KVT ZR

God Tur!!!
Gammal 2026-05-16, 14:43   #37

Standard

A Fair Day har tydligen haft magproblem.
Gammal 2026-05-16, 15:03   #38

Standard

Miniatyr hästen 7 Raphael verkar trivas på blöta banan. Storleken kan ha betydelse idag !? Jag spikar.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-05-16 klockan 15:04.
Gammal 2026-05-16, 15:11   #39

Standard

Troligt noll rätt efter 4 avd.

7
3
10
8
1-2-5-6-7-8-10
5
2-4-5
1-2-3-4-5-6-7-8-9

GL alla.
Gammal 2026-05-16, 15:12   #40

Standard

Citat:
Miniatyr hästen 7 Raphael verkar trivas på blöta banan. Storleken kan ha betydelse idag !? Jag spikar.
Ja, har redan varit ute och sprungit värmning fem gånger i geggan och ser lika glad ut för det. Spika törs jag inte men tar med den på 7 hästar. Mix The Booze har sprungit 2 ggr på kladdig bana tidigare och vunnit bägge. Så den åkte oxå med. Lycka till, Kretensare!
Gammal 2026-05-16, 15:15   #41

Standard

Citat:

7
3
10
8
1-2-5-6-7-8-10
5
2-4-5
1-2-3-4-5-6-7-8-9

GL alla.
Usch, de va ett bra försök......
basiak (+10)
Gammal 2026-05-16, 15:17   #42

Nicklass avatar

Standard

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10
2: 2, 5, 6, 7, 8, 9
3: 3, 6, 10, 11
4: 12 Meghan B.R.
5: 1, 4, 6, 7, 10
6: 4 Jackpot Mearas
7: 2 A Fair Day
8: 3 I'm Still Standing

Rättningskod: STP BBP RDL

Det var på håret tyvärr.
Gammal 2026-05-16, 15:22   #43

Standard

Jäklar vilken årsdebut av Chribo Hill. Sjätte raka på en 09 tid trots lite seg bana
Readly Express och Muscle Hill gener är en bra blandning.
Gammal 2026-05-16, 15:39   #44

Standard

Citat:

7
3
10
8
1-2-5-6-7-8-10
5
2-4-5
1-2-3-4-5-6-7-8-9

GL alla.
Fyfan va trött man blir........
Spiken i första tredje spår å sen svar av Bianca Ingrosso å är ändå med på målfotot....Fy f---n
Gammal 2026-05-16, 15:41   #45

Nicklass avatar

Standard

Körde på 3-4 hästar för att komma ut
Gammal 2026-05-16, 15:53   #46

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Körde på 3-4 hästar för att komma ut
Håller med, ett jäkla flaxande över upploppet. En amatör hade nog riskerat diskning.
Gammal 2026-05-16, 16:10   #47

Standard

Citat:

7
3
10
8
1-2-5-6-7-8-10
5
2-4-5
1-2-3-4-5-6-7-8-9

GL alla.
Nästan skönt att legligin åkte dit sista biten, hade vart jobbigt att spricka efter de två inledande spikarna ....
Gammal 2026-05-16, 17:31   #48

Nicklass avatar

Standard

Hästlotto på hög nivå. Blir nog att ta en paus eller köra micro system.
Gammal 2026-05-16, 17:34   #49

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 53222
Standard

Alltid något...

TVILLING
Inlämnat: 2026-05-16, 18:03
Tingsryd Lopp 11
Lördag 2026-05-16
Start: 18:26
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar:
2, 4
Utgångshästar:
3 Barack Face

2 x 20,00 kr = 40,00 kr

Totalt: 40,00 kr
Rättningskod: ZSG XHV MGD
--------------------------------------
Rätt kombination Odds
3/4 13,54
Summa: 270,00 kr
valo (+30)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 17:34   #50
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2965
Standard

Värden i teorin, för 7-6-5

__1200766-- 14223-- 779.4
__ 627865-- 8044-- 489.6
__ 188403-- 2575-- 173.8
__ 573982-- 7411-- 456.3
__ 324588-- 4346-- 283.3
__ 335308-- 4483-- 291.5
__ 1027196-- 12452-- 702.4
__ 2714289-- 26805-- 1220.9
__ 804729-- 10057-- 590.8
__ 4460684-- 36960-- 1481.5
__ 6653275-- 45858-- 1663.4
__ 5055727-- 39712-- 1541.7
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 17:36   #51

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 3132
Standard

Osar Ginman är nöjd med 2 A FAIR DAY (avd. 7).
Han struntar i att folka har satt sina sista pengar och spikat hästen.
Han lipar åt spelarna.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 17:42   #52

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4335
Standard

Om du o andra spelare inte har klart för sig att han/teamet siktar på ett annat lopp än detta är det ju tråkigt.
QUOTE=SwedishHorseRacing;846447]Osar Ginman är nöjd med 2 A FAIR DAY (avd. 7).
Han struntar i att folka har satt sina sista pengar och spikat hästen.
Han lipar åt spelarna. [/QUOTE]
basiak (+5)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 18:55   #53

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61970
Standard

Kul att se att Barack Face är tillbaka. V85 spelarna (3 procent) missade stall Kolgjinis enorma träffsäkerhet vid barfota ffg på sina hästar i större lopp. Vinnarspelarna var med bättre. Under 10 ggr. Unibet släppte den till 21 ggr igår.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 19:21   #54
Ace

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 5857
Standard

Jeezuuuss..

Har du ingen koll hur du "bör" investera dina pengar och bedöma info så gör som finans/börsvärlden.

AVSTÅ!

Låt initierade ta hand om det som ev. finns kvar på Atg-kontot.

En räntefond,helst kort så kan du luta dig tillbaka och bara njuta av sporten.

Över tid(5-10)år har du gröna siffror på kontot. Om du har(som du skriver) satt dina sista pengar på Ginmam/Affe i ett preparé-lopp inför Elitloppet så behöver du garanterat all hjälp du kan få.

Mvh.. Swedishhorseracing

Senast redigerad av Ace den 2026-05-16 klockan 19:23.
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-05-16, 20:19   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kul att se att Barack Face är tillbaka. V85 spelarna (3 procent) missade stall Kolgjinis enorma träffsäkerhet vid barfota ffg på sina hästar i större lopp. Vinnarspelarna var med bättre. Under 10 ggr. Unibet släppte den till 21 ggr igår.
Tja stall Kolgjinis ”enorma träffsäkerhet” går väl att diskutera men jäklar vilka grymma hästar det finns och har funnits i Vomb stallarna. Men det är väl även en och annan ”bomsalva” som avfyrats från stallet genom åren.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-05-16 klockan 20:37.
Gammal 2026-05-16, 20:29   #56

Standard

Det sägs att alla får chansen på Tingsryds Milebana. Men lika förbaskat är det 8st framspårs vinnare på dagens V85. Lite märkligt tycker jag. Fanns väl flera betrodda bakspårshästar ?
Gammal 2026-05-17, 10:52   #57

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ser ut att bli stora pengar i morgon. Omgången känns i princip omöjlig att sätta.
Rätt tänkt och rätt att avstå.
Gammal 2026-05-17, 15:40   #58

Standard

Jag höll i spellädret hårt, vilket var tur då jag troligtvis ändå inte fått fler rätt än jag tillslut fick med en lugn kasse.

Eftersom Tingsryd inte slet så hårt på spelkassan, kan kliva in tungt till Gävles jackpot.

Jag gillar riktigt svåra omgångar, även när jag skjuter bort tårna redan i avd 1 och e

Senast redigerad av Jajjan den 2026-05-17 klockan 17:53.
Svara

Ämnesverktyg

td