|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4730Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
V85 Åby 21 mars
Kommer att köra denna dubbel:
avslutar V85 på detta vis. DD1: 1 Fly You Fools - hästen som är ett Gandalf-citat kan vinna från OS. 7 Sobel Lady Caviar - en SJs Caviar-dotter med Uhrberg från framspår. Pass upp! DD2: 5 BlaBlaBlaa - nu är det väl dags? Hemmabana, spår 5, kort auto. Sex lopp kvar! Lite småblek omgång för att vara Åby. Får ta på tänkar-mössan tidigt denna vecka... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Avd 1. 1,3,6 så är det säkrat! 3 Googoo Sensation får första nicken.
Avd 2. Dags för 4 Eleven O'Clock att nyttja stretchen! Avd 3. Öppen gulddivision med spårtrappa.. Dags för 8 Sweetman att ladda!? Avd 4. SoS/rejäl gaddning! 3 Colombe Blanche men se upp för 15 You to Ezme Avd 5. Riktigt fint klass III 3 Ezekiel Face och skrällen 9 Sven Kuce är givna! Avd 6. Läge för 1 Nikki Lane att bomba hem detta! Skrällen? är 2 Jane Hall Avd 7. Rejäl gardering känns given! 2 My Lady Emma streckas först.. Avd 8. Blev imponerad av 6 Nasha senast! Men tuffare nu, kräver många streck.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tidigt grundsystem till Åby
- några kommer nog att tas bort och några läggas till - Avd 1 Magnus A Djuses sambo, Susanne Frang tränade tidigare 6 Zehir, ett fyraårigt sto efter Nuncio. Vann i debuten för Maria Törnqvist på Åby på en något tung bana. Nu blir det kanonväder och man rycker bakskorna. Tänkbar spik, men inväntar kommentar från Maria. Avd 2 9 Alvena Roy är lite av en följehäst för mig. Delägs av "Professorn" den "gamle" trav-tv-profilen. Honom kan man avnjuta på utube-podden MAX EN LAX på Näsets Spel & Tobak. Fortfarande lika gemytlig och trevlig. Gillar långt (hästen alltså) och spår 9 på Åby kan ju vara lösningen om man vet hur man ska köra där och det vet ju Stefan Persson. Kan bli en spik, det får vi se... Avd 3 Årets sämsta guldlopp? Jag kände inte för att strecka en enda av de elva deltagarna men köper KalleKluts idé. 8 Sweetman har nog siktet inställt på att ro hem det här. Adrian maxar allt och hästen verkar väldigt stabil för att vara en Kolgjini-kuse. Är dessutom rikast i fältet i denna spårtrappa. Avd 4 Satsuma hade jag spikat i vanliga fall. Men Peter Untersteiner utbytt mot Jonas M Oscarsson. Noll i segerprocent på 27 starter i år och ska nu ratta ett sto från fjärdespår i volt på tillägg? Det här är väl omgångens potentiella skrällopp. Det är bara måndag men just nu är den mest betrodda streckad på 11%. Jag tar ALLIHOPA HÄSTARNA. Avd 5 12 Staro Thunder Road ser bra ut. Tre raka med Tyler som inte är någon blyg viol och nog inte räds tolftespåret. Gissar på offensivt upplägg. 9 Sven Kuce barfota är ett måste, som KalleKlut mycket riktigt säger. Spår nio på Åby kan bli himmel eller pannkaka. Men jag hoppas på himmel. Avd 6 Kortlopp igen och 5 Annabelle är given. Östre är offensiv och nu rycks framskorna. Jag betalar även för ännu enskräll, 3 Carmita Silvio. Tänker inte åka på en Wilma Karlsson från bra läge. Hon är i zonen nu. Avd 7 Tänkte nöja mig med 1 Fly You Fools och 7 Sobel Lady Caviar, med Uhrberg och första barfota! KalleKlut fick mig att även plocka med 2 My Lady Emma. Det är för många plus på den för att jag ska våga lämna henne utanför. Årets kusk kör!!! Avd 8 Kort auto igen och jag är uppe i 90 spänn. Då får det bli en spik på 5 BlaBlaBlaa det är inte mycket att blabbla om. Alltid en början... tipstack till KalleKlut Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Måndags Tankar
Åby trav är en höjdare och omgången ser onekligen lite halvklurig ut så här på Måndag em. Frågan är om det ser enklare ut på Lördag ? V85 1) 2 Mr Carnation har fått snabba pengar på sig men står sig nog bra i Klass 2 oxå. Stallform är ju bara förnamnet. 7 Son Of My Father har spring i benen och Persson upp är inte fel. Duger gott i klassen. V85 2) 4 Eleven O’Clock Karlstedt och hästen är ett Clockrent team. Bra läge och rätt distans. Thorson har suttit på/med leken förr. Chansspik ? Hm lär väl bli (för) hårt bevakad. 8 Ideal Stone Här har vi en framtida Guld häst i vardande. 9 Alvena Roy Hederstravare som alltid gör sitt jobb. Sjätte raka försöket på Rikstoton. 11 I.D. Hipster One Stänkarvarning. Christoffer kanske har svingat trollspöt (igen) V85 3) 9 Harpy och 10 Xanthis Hilton Klassiskt Hajom lås. V85 4) Vidöppet stolopp är bara förnamnet. Många om budet. 2 Canola Mifsrud är inte blyg och jag unnar pensionärs Staffan en seger på gamla dar. 2 hästar i träning. 4 Rocka Tiger M.G. har gått bra i enkla gäng och det lyser rött i startlistan. 6 Noblesse Brodda Tuff Googoo Gaagaa märr som måste bevakas. 10 Daphne T.M. brukar jag bevaka men det kanske kostar mer än det smakar. 11 Puré Desire Svårbedömd rackare efter Frankrike äventyr. Får lyssna på stallinfon. 12 Ecuador Broline går sina 13 tider utan att bottnas. V85 5) 9 Sven Kuce Måndagens Chansspik. Men klass 3 är ju klass 3 och dessutom debut på distansen. V85 6) 7 Nepthys Boko har samlat ihop till en vinst efter en bra start på året. Barfotavässning. 12 Victoria L.L. är väl bortlottad ? Men jag gillar märren och det kan vankas överpace. Korfits, Jepson och Östre gillar ju att trycka på gasen. V85 7) 8 Madame Mearas Härlig F.T.B. märr. Ok lite oddshöjande läge. V85 8) Ännu en vidöppen tillställning. Högklassigt Klass 1 lopp. 9 Ingmar Banker är mitt drag. Perfekt Flemming läge. Årsdebuten avklarad. 12 Burgerheide Svårbedömd rackare men står väl bra inne i klassen på sina Wolvega pengar. Men det vimlar av roliga och troliga hästar typ : 1-3-5-6-8. Men det blir väl lite för dyrt tyckte kyrkostämman. Kanske dags att testa ett Brännvin Special system om spellädret sviktar !? Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-03-16 klockan 17:11. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Verkar bli en spretig streckfördelning denna vecka även om det är tidigt att uttala sig om det redan så pekar tendensen åt det hållet.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
The Untersteiners
Förgyller Åby omgången med hela 11 starthästar. Hm femling på G ? Nja åtminstone en fyrling. Jag tror mest på : 8 Ideal Stone 6 Owen Bros 8 Madame Mearas 1 Arnie Silvio Två stycken spår 8 vinnare är kanske lite vågat. Men det finns flera vinstdugliga kandidater. Typ:9 Alvena Roy och 6 Dancing Days. 4 vinster känns inte omöjligt. Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-03-20 klockan 08:37. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jag gjorde en amatör analys av Mr carnation och fick att han sprang runt 13 på 2140 efter galopp utvändigt i slutet av januari.
Jag tror inte någon häst i det här loppet matchar de. Nu finns det dock saker som talar emot. Christoffer har 4/4 galopper. Han är inte startsnabb och kommer få utvändig resa. Open stretch öppnar upp för speediga hästar. Det troliga är väl Zehir släppt till ledning och carnation utvändigt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1) Senast redigerad av Nicklas den 2026-03-17 klockan 15:18. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Påtal om Herr Eriksson, hävdar han att 3 Opening Night i andra är hans bästa chans i hela omgången. |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Det troliga är att googoo sensation tar ledning. Oklart hur bra den hästen är. Var ju inte alls bra i december. Galopp senast. Jag tror han släpper ledning till zehir. Jag kommer nog låsa på två hästar, borde täcka 60% vinstchans. Bakom dessa fyra är det rätt öppet. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Någon beskrev denna omgång som svår, rolig och spännande. Såg nu att det var uttagningslopp. Så är den väl allt annat är svår, rolig och spännande. Så svårt att spela på hästar som inte inte behöver vinna, och endast nöjd med att komma till final.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Vart hittar du dom loppen? Endast "uttagningar" till vanliga finaler inom varje klass (som vanligt) |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dan Före Dan Tankar
Spikfunderingar. 2 Mr Carnation. Såg bra ut senast.Christoffer har svingat trollspöt. Fixar nog Klass 2 oxå. 9 Sven Kuce. Fixar nog distansen. Verkar stark och rejäl. 6 Nasha. Toppform och sett lysande ut i årets starter. Perfekt inne i klassen. Fredags Stänkare. 3 Opening Night 7%. 9 Alvena Roy 4%. 2 Canola 4%. 6 Dancing Days 6%. Stallskrik. Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-03-20 klockan 08:39. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
46 000 system inlämnade och endast EN häst har kravlat sig över 50% på strecklistan, 8 Ideal Stone, som just nu ligger på 57%. Den har jag så klart inte med på mitt system. Ska ut i finalen nästa vecka så det här blir väl en genomkörare inför det? Jag spikar en annan Unter emot, 3%-aren 9 Alvena Roy. Ni fattar att så som jag spelar har jag det väldigt spännande på lördageftermiddagarna. En stund i alla fall
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Otroligt svår och rolig omgång! Att hitta vettiga spikar blir inte lätt..
Mycket lutar åt en rövare med 3 Googoo Sensation 7% och 2 My Lady Emma 10% som spikar. Jag hittar inga andra som jag tror mer på.. Första valen i varje avd är: Avd 1. 3 Googoo Sensation 7% (billigt garderingslopp med 1,2,3,6 annars) Avd 2. 8 Ideal Stone 57% (spåret och skrällvänligt bakom) Avd 3. 6 Let Me In 6% (tror nada på Bergh men ett riktigt risigt silver/guld för årstiden) Avd 4. 3 Colombe Blanche 2% (otroligt kostsamt lopp om man inte chansar hårt) Avd 5. 3 Ezekiel Face 2% / 6 Owen Bros 24% (men en hel del bra motbud) Avd 6. 1,4,6 Tror att spets/rygg ledaren blir avgörande! (inte noncha Unts ord om 6an) Avd 7. 2 My Lady Emma 10% (bör få ett jävligt fint lopp men galet öppet bakom) Avd 8. 6 Nasha 34% (litar dock inte på att hon hittar till ledningen. Se upp för 2an) Senast redigerad av KalleKlut den 2026-03-21 klockan 00:26. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Ja idag får det bli att stunsa till det ordentligt
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Efter Gröt Funderingar
Nu börjar det dra ihop sig till beslut i kluriga omgången som vimlar av skrälldugliga låg % are. Frågan Är : 1) Spik på 2 Carnation eller lås med 3 Googoo Sensation ? 2) Räcker det med 7-9-10 i Guld ? Limoncello har ju läget men formen är ett ? 3) Spik på 6 Nasha eller kommer Flemming med en patenterad bakspårs spurt. 4) Chansspik på 9 Sven Kuce eller storgardering i luriga Klass 3 ? 5) Barfotarysaren är väl 12 Victoria L.L. Formen är på topp. Första tanken brukar ju vara bäst. Jag får nog ta rygg på mina Måndags Tankar. Det lutar åt ett Brännvin Special system f.f.g. Känns som 6 siffrig 8 rätts utdelning på G. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sju rätt tre veckor i rad för mitt andelsystem, vilket gett en nettovinst på 545 kr. Idag hoppas jag på full pott i en svårlöst omgång. Nedanstående analys och länk till mina spel (det vanliga 100 kr och ett chanssystem för 40 kr per andel) finns på Facebook under sidan Montins Miljoner.
Veckans V85-omgång avgörs på Åby där känslan är att våren är på intågande. Det finns gott om barfotatravande hästar samt flera årsdebutanter vilket är ett säkert vårtecken. Omgången ser riktigt svårlöst ut då det inte finns några givna spikar. Tipsexperterna är också väldigt oense kring vilka som är de bästa spikförslangen, vilket hintar om att utdelningen kan bli hög. V85-1 Jag går ut stenhårt och chansspikar direkt i V85-inledningen. 3 Googoo Sensation var hårt betrodd när han startade på V85 för två veckor sedan. Då blev det galopp när han var på väg mot ledningen i starten. Den här gången är han lite bortglömd då spelprocenten är under 10%! Kanske därför att tränare Rick Ebbinge kör själv, men det ser jag inte som någon större nackdel. Håller han sig bara i rätt gångart så ser vägen ut att ligga öppen för ledningen här också, och då tror jag att han blir svårpasserad. Jag tycker det är en rolig spik i en öppen omgång då det finns frågetecken på samtliga motbud i loppet. 1 Gomari tror jag blir över från start. 2 Mr Carnation är väldigt osäker och kan bli stressad nu när han startar mitt i smeten. 6 Zehir vann ett billigt lopp senast och blir överstreckad här tycker jag. Jag spikar 3 Googoo Sensation. V85-2 Dagens största favorit är 8 Ideal Stone, vilket känns som många spikar då man inte hittar något bättre alternativ. 8 Ideal Stone är troligen bästa hästen här, men det är vanskligt att vinna från spår åtta. Jag vill gärna ha med 2 Global Embargo som kommer att sitta i en bra position. 3 Opening Night är för dagen förstärkt av Björn Goop vilket är intressant. Jag vill också ha med jätteskrällen 11 I.D. Hipster One som var favorit senast, men svek på en opassande bana. Nu är utgångsläget ett annat, men kapacitet finns att för att vinna det här loppet. Hästen går dessutom bra bakifrån. Jag streckar: 8 – 2 – 3 - 11 V85-3 Detta är ett lite ovanligt lopp då hästar från Silverdivisionen möter Gulddivisionshästar i en spårtrappa. Jag streckar tre hästar, vilka jag tror kommer vara längst fram när upploppet nalkas. Jag tror att 6 Let Me In tar ledningen och släpper sedan till 7 Epson As. Sen beror det på i vilket läge Robert Bergh skickar fram favoriten Harpy. Kommer han tidigt så kan han få överta, men Bergh kan även vara nöjd med dödens. Drömscenariot är att 9 Harpy trycker upp farten och 6 Let Me In spurtar till seger via open stretch. Jag streckar: 9 – 7 - 6 V85-4 Stodivisionen över lång distans luktar skräll lång väg. Jag streckar nio hästar och hoppas att jag täckt in alla vinstmarkeringar. Favorit är 7 MadisonSquare Kiss som har ett bra startläge med springspår. Klar tänkbar vinnare, men bara en av flera i min bok. Två roliga skrällar jag varnar för är 8 Pennyroyal Tea som körande Thomas Uhrberg verkar uppåt på och har ett bra smygläge här. 11 Pure Desire har tidigare varit hårt spelad på V85, och har nu fått två lopp nere i Frankrike på Vincennes. De loppen kan ha gett henne den hårdhet som krävs för att vinna på V85. Jag streckar: 7 – 6 – 11 – 12 – 8 – 1 – 2 – 5 - 3 V85-5 Ytterligare ett långt lopp och nu i lägsta klassen. Även detta ett öppet lopp, där jag väljer att spika mig ur problemet. 6 Owen Bros har gjort två lopp för Johan Untersteiner, där båda slutat med seger. Förvisso i låga klasser, men hästen har sett fin ut. Anmärkningsvärt är att Stall Untersteiner tycker att detta är deras bästa chans för dagen, trots att de t ex har favoriten Ideal Stone i andra avdelningen. Jag tar rygg och spikar! Jag spikar 6 Owen Bros V85-6 Här kommer min tredje spik, och inte denna häst är favorit. 4 Tangerina har årsdebuten avklarad och har säkert gått framåt med det loppet i kroppen. Hon har ett perfekt utgångsläge och kommer att sitta i en bra position. Favoriten 1 Nikki Lane tror jag inte kan försvara innerspåret och kan få positionsproblem trots open stretch. Hon har dessutom heller ingen bra statistik inom V85. 6 Dancing Days gör en intressant debut för Johan Untersteiner, men jag rankar ner henne just för att det är årsdebut. 7 Nephyts Boko har ett svårt utgångsläge och kan få problem att komma till. Jag spikar 4 Tangerina V85-7 Dagens andra stoplopp är också en öppen historia och jag känner mig långtifrån säker med mina fem streck. Kanske är det så enkelt att 4 My Precious One vinner som favorit, men hon är inte att lita på. Då tror jag minst lika mycket på Stall Djuses andra häst i loppet, 5 Global Go Bajen Go som är betydligt mer travsäker. Jag varnar mest för 2 My Lady Emma som har ett bra startspår och där stallet maxar utrustningen till denna start. Det är också Carl Johan Jepsons val i loppet, trots att han hade chans att köra flera andra bra hästar. Jag streckar: 4 – 2 – 5 – 8 - 3 V85-8 V85-avslutningen kan bli en rivit historia över kort distans. Favoriten 6 Nasha är snabb och siktar på ledningen. Jag vill dock se henne prestera mot sådant här bra motstånd innan jag vill gå på henne fullt ut. Kanske kan 5 BlaBlaBlaa hinna ner på innerspår före 6 Nasha och därmed få chansen på open stretch till slut? Han är mycket intressant med starter vecka-vecka, vilket Robert Berghs hästar brukar trivas med. Storskräll varning för 8 Phantom le Soleil som kan öppna bra och hitta ett bra läge trots svårt startspår. Jag streckar: 6 – 5 – 1 – 8 - 9 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicklas (+1) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mattias Djuse
Inte var dag Mattias åker till Åby med 5 starthästar. Flertalet ganska betrodda. Djuse ligan bör nog bevakas både som tränare och kuskar i em. Visst får man lite bröderna Nordin vibbar från den gamla goda tiden när man hade börjat sin promenad på travets slingriga stig. Men Djuse pojkarna är betydligt ödmjukare än de kaxiga och självgoda Nordinarna. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jag går ut och Fet spikar Canola. 20m tillägg senaste tappade ytterligare 20m efter galopp. Sprang 12 tid första varvet och 12 tid andra varvet. Så länge den inte kör sig fast eller klantar till de. Hästen är bättre än vad kusken tror.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hujedamej
I 7 av 8 av dagens V85 avdelningar ligger insatsfördelningen som högst på mellan 30 och 40% ! Visst måste det vankas hyfsad utdelning i em ? Om inte Matteus kommer med ett sista minuten drag typ 2 Belichic på Halmstad igår. Men den hästen blev ju ”bara” tvåa
Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-03-21 klockan 11:35. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
1, Gomari. Jag tror banan han sprang på senast var 1 sekund snabbare än vad den borde varit i februari. 13.5 utvändigt är rätt bra. kaluli simoni sprang dock 13,6 med ett varv i tredje spår. Avslag 3, Gogo senastion, Han behöver visa att han är bra innan han får sträck. Loppet i december var allt annat än bra. Ebbinge hästarna borde varit lite bättre på Bjerke. Avslag. 6, Zehir. Sprang rätt jämt med zigzag senast som stod på tillägg. Det är ändå en hyfsad häst. Har nästan bara 1or och 2or i raden. Förhoppningsvis blir det utvändig resa för denna. Avslag. Om min teori är rätt att Carnation kan springa 13 utvändigt borde den blivit ännu bättre till detta lopp. Kan den köra utan galopp borde det ändå vara bra chans.
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Jag har inte bestämt något ännu, men lutar åt spikar på Epsom AS, Madisonsquare Kiss samt Sven Kuce, garderingar med U-hästar i övriga lopp. Samtidigt så tror jag att Ideal Stone körs till ledningen och vinner, så jag kan byta Epsom mot den eventuellt. Det är främst min följhäst Golden Sunrise som gör att jag inte vill spika.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Tidig inlämning och har denna gång i princip bortsett från streckfördelningen. Lycka till allihop!
1: 3-6,8,9,11 2: 8 Ideal Stone (Sos) 3: 6 Let Me In (rlos) 4: 2,3,5,8 5: 3,4-1,5,6,9 6: 4-3,5,6 7: 7 Sobel Lady Caviar (sos?) 8: 8,12 En av tre A i avd 1/5/6 Och så ett motspel med samtliga förstareserver: 2-5,7,11,12,12,5,5 |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
V8an idag.
2-3-6 2-5 9 1-2-5 5 1 3-5-7-8 6-9-12 GL alla |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jag kollar aldrig på V85 på TV därför behöver jag inte göra något TV-system utan vågar inleda med tre spikar
![]() V85 Inlämnat: 2026-03-21, 14:44 Åby Lördag 2026-03-21 Start: 16:10 Kostnad: 226,80 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Zehir (2, 1) 2: 9 Alvena Roy (8, 2) 3: 8 Sweetman (9, 7) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 (7, 6) 5: 6, 9, 12 (5, 4) 6: 3, 4, 5, 12 (1, 7) 7: 1, 2, 7 (4, 8) 8: 1, 5, 6 (9, 10) 1x1x1x14x3x4x3x3 = 1512 rader 1512 x 0.3 x 0,50 kr = 226,80 kr. Lycka till!!! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
V85
Inlämnat: 2026-03-21, 15:05 SistaStallskriket andelsspel Åby Lördag 2026-03-21 Start: 16:10 Kostnad: 864,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 6, 7, 9 (11, 8) 2: 2, 8 (6, 3) 3: 6, 7, 9, 10 (5, 3) 4: 6 Noblesse Brodda (7, 12) 5: 6 Owen Bros (3, 9) 6: 1, 2, 6 (7, 4) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 8) 8: 6 Nasha (1, 5) 6x2x4x1x1x3x12x1 = 1728 rader 1728 x 1 x 0,50 kr = 864,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
V85
1,2,3,6,8,9 3,8 6,7,9 2,5,7,8,12 9 7 8 5 |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Värmningsintryck
2 Mr Carnation. Läcker travare. Lugn och fin. 3 Googoo Sensation. Lite rund om magen men springer och kvastar. Löpsugen ? 6 Zehir. Ser laddad ut. Överladdad ? |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Och såhär blev det..
V85 Inlämnat: 2026-03-21, 15:40 Åby Lördag 2026-03-21 Start: 16:10 Kostnad: 216,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Googoo Sensation (6, 1) 2: 1, 3, 4, 8, 10 (6, 5) 3: 6, 7, 8 (9, 10) 4: 2, 3, 5, 15 (6, 11) 5: 3, 4, 5, 6 (9, 1) 6: 4, 6 (1, 7) 7: 2 My Lady Emma (8, 4) 8: 2, 6, 10 (9, 1) 1x5x3x4x4x2x1x3 = 1440 rader 1440 x 0.3 x 0,50 kr = 216,00 kr. Totalt: 216,00 kr Rättningskod: WSF XCK SXL |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kanske vinner såväl Nasha som Ideal Stone, men det ska väl bli lite kulor idag och det är roligare att gå emot dem.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
V85
Inlämnat: 2026-03-21, 16:01 Åby Lördag 2026-03-21 Start: 16:10 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 6 (1, 9) 2: 1, 3, 8 (2, 5) 3: 9 Harpy (7, 10) 4: 1, 2, 5, 6, 7, 10, 11, 12 (8, 3) 5: 9 Sven Kuce (5, 6) 6: 4 Tangerina (1, 6) 7: 2, 3, 4, 5, 7, 8 (9, 12) 8: 6, 9 (1, 5) 3x3x1x8x1x1x6x2 = 864 rader 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lycka till!
1: 1, 2, 3, 6 (8, 9) 2: 2, 3, 5, 7, 8 (11, 9) 3: 7 Epsom As (9, 6) 4: 5, 6, 7, 10 (12, 11) 5: 6 Owen Bros (9, 5) 6: 4 Tangerina (1, 6) 7: 2, 4 (8, 5) 8: 5, 6 (1, 9) 4x5x1x4x1x1x2x2 = 320 rader 320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr. Totalt: 160,00 kr Rättningskod: SSR VRQ RKL |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sympatigalopp för Googoo Sensation
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Så typiskt att ändra sig o kommer galoppen.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Det var ju synd att favoriten löste det.
TVILLING Inlämnat: 2026-03-21, 16:12 Åby Lopp 5 Lördag 2026-03-21 Start: 16:10 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar: 3, 8 Utgångshästar: 1 Gomari 2 x 20,00 kr = 40,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bra början - insatserna betalda!
TVILLING Inlämnat: 2026-03-21, 16:02 Åby Lopp 5 Lördag 2026-03-21 Start: 16:13 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar: 3, 6 Utgångshästar: 8 Langli 2 x 20,00 kr = 40,00 kr Totalt: 40,00 kr Rättningskod: ZXX DHP GJC ------------------------------------ Rätt kombination Odds 6/8 18,73 Summa: 374,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Dumstruten sitter som gjuten.
Plockade bort Zahir efter stressiga uppvärmningen och låste på 2 och 3. Smart styrning av Pieters och stressiga hästen visade sin grundkapacitet. God tur ni som är kvar. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Klev av direkt på 4 hästar 1,3,8,9.
Galoppgaranti på bästa hästen Mr Carnation och vinnaren Zehir var av på mitten i värmningen. 1,2,3,5,6,7,8,11 3,5,6,9 Bopperstreetgirl 1,3,4,6,9 Dancing Days Sainz Zon 5,9,10,12 för 7 rätt. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
![]() Avd 1: 2 Mr Carnation 2: 1, 2, 3, 5, 8, 9 3: 3, 6, 7, 9, 10 4: 2 Canola 5: 9 Sven Kuce 6: 1, 2, 4, 7 7: 2, 3, 4, 11 8: 1, 6 Senast redigerad av Nicklas den 2026-03-22 klockan 14:01. |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Synd i första, men bra med U-hästen i andra. Jag är med i alla fall så här långt. Nu kommer fyra spikar i rad.
Senast redigerad av Shooter den 2026-03-21 klockan 15:41. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Jag hade 8 hästar och ombudet spikade Adrians ”Golden Sunrise” ,kapacitetsmässigt bäst och distansgynnad med drömspår. Allt sparat senast.
Så lät motiveringen och jag lät penseln gå varm. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Tangerina blev min fjärde spik, i strid med 6.
Senast redigerad av Shooter den 2026-03-21 klockan 16:01. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hur fan kör Mats E Djuse?
Senast redigerad av Shooter den 2026-03-21 klockan 16:02. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
"Slutligt resultat V85 Åby" står det i ämnesraden.
Mailet kom 16.16. och i mailet: Utdelning 8 rätt: 15 kr 7 rätt: Jackpot 6 rätt: Jackpot 5 rätt: Jackpot Omsättning V85: 87 778 140 kr Antal inlämnande system: 1 296 253 st ------------------------- Fler som fick samma mail? Mailet kom från trmedia.se Senast redigerad av hoola den 2026-03-21 klockan 16:10. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Madison har väl lagt 3 speeder nu. Avslag.
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
V5
Inlämnat: 2026-03-21, 17:04 Åby Lördag 2026-03-21 Start: 17:27 Kostnad: 70,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 MadisonSquare Kiss (6, 12) 2: 3, 4, 5, 6, 9 (12, 1) 3: 4, 6 (1, 7) 4: 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 (12, 11) 5: 6 Nasha (9, 5) 1x5x2x7x1 = 70 rader 70 x 1 x 1,00 kr = 70,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nej, det.går inte som vanligt.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Helt fel o spika dessa volt sto lopp. Noblessa var riktigt fin dock.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Sena spelarna fel ute
avslag på tidiga favoriter i rad de staplar segrar, alla utom Adrian har varit avslagsvinnae så nu vinner dagens största avslag Nikki Lane |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Rädda det som räddas kan:
TVILLING Inlämnat: 2026-03-21, 17:24 Åby Lopp 10 Lördag 2026-03-21 Start: 18:09 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar: 4, 6 Utgångshästar: 2 Jane Hall 2 x 20,00 kr = 40,00 kr Totalt: 40,00 kr Rättningskod: TPR DRD KRB ---------------------------------- Rätt kombination Odds 2/4 15,13 Summa: 302,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Vintern sliter på de fyrfota. |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Riktigt svårt med spikarna idag. Hade hoppats på 5 rätt inför sista men så blev de inte. Mycket galopper.
Vad har vi lärt oss. Kanske att inte spika bakspår på 2600 och inte voltstolopp. Men det visste jag ju typ innan. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
Där redovisas Guiden, Romden, AB, Expressen barnprogrammet första rank i alla löp. 7 rätt av 8 möjliga och ändå jackpot. |
||
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
O'clocken nöp 3e plats via os och en fin slant tillbaka på P lir Öppen guldhistoria där Xanthis bara var bäst Enkelt för Noblesse från spets Monsterlopp av Kerlone Skrällen Jane Hall levererade My Lady Emma bara bäst Krävdes många streck som sagt Jag hade i bästa fall fått ihop 7r på ett 15000kr system
|
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Svårt hamna rätt en sån här gång och svårt hitta spikar. Jag lyckades peta dit favoriten i första och hade skrällen i sista på två streck. Men annars inte många siffror rätt samtidigt som det inte var så långt ifrån någonstans. Lite som befarat alltså
![]() Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+4) |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Extremt svårt (som väntat) idag! Hamnade rätt på en spik och några drag/garderingar men lade för många streck i fel lopp och var helt väck direkt
|
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Konklusion
Gårdagens V85 på Åby blev lika svårlöst som befarat. Jag testade ett Brännvin Special upplägg på 2000 rader men inte f-n hjälpte det. Åkte direkt på 6 Zehir. Såg stressig ut i uppvärmningen men Pieters fixade felfri resa och jag låste på galopp hästarna 2 och 3. 5 Golden Sunrise borde ju platsat på 5 streck men Kolgjinis är lätt att missa i min värld. 10 Xanthis Hilton satt som en smäck på 3 streck. 6 Noblesse Brodde var oxå tidig men jag offrade onödigt många streck emot. Spiken 9 Sven Kuce fixade inte barfota balansen. Dålig spik. 2 Jane Hall åkte med i sista stund på 4 streck. Bra. Brukar bevaka Korfits. 2 My Lady Emma var oxå tidig. Trots att 12 Burgerheide var mitt måndags drag fick han inte plats på kupongen. Spikade galoppören Nasha. 2000 rader räcker inte långt när det är 8 svårlösta lopp att hantera. Sammanfattningsvis hoppade båda mina spikar och även tvåhästarslåset. Feltänkt med facit i hand. Trav är trav sa Olle. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Finns det möjligtvis en Rättningskod att visa, blev nyfiken på din rad, M.v.h
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
Vi har olika böjelser men av vilken anledning vill du se min rättningskod på ett icke vinnande spel ? Jag har ju beskrivit uppbyggnad av mitt förlust spel med spikar och garderingar. Tror du jag bluffar och har vunnit pengar lika förbaskat
Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-03-22 klockan 10:42. |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Jag tror du bluffar, motbevisa mig,visa Rättningskod, du skriver 2000 rader och har spruckit, då kan du lika väl visa systemet. M.v.h
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
Raden. 1) 2-3 2) 3-7-8-9-11 3) 7-9-10 4) 2-6-7-10-12 5) 9 6) 2-6-7-12 7) 2-4-8 8) 6 1800 rader. |
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Efteranalys.
Avd 1: Två galopper direkt på favoriter. Som vi visste kunde hända. Googoo var chanslös i starten. Var mycket snabbare från start senast. Gomari fick heller ingen bra start. Nu fick de "bästa" hästarna gå utvändigt. Zehir var ju bara bäst av 1 och 8. Hade Gomari fått ryggen på ledaren hade han varit med och gjort upp om de. Så det var nog inte helt fel att ta flera hästar här. Avd 2: Vi såg detta med diva ek förra veckan i guldloppet. Favoriter långt ut med risk för tredje spår i första kurvan. Ideal stone helt rätt favorit, men för tung inledning. Golden Sunrise var bara bäst med sista kurvan i fjärde spår. Innerspåren gick som vanligt bra på 2600. Avd 3: Xantis hilton med loppet senast borde varit mer spelad men "defensiv" körning satte griller i huvudet på spelarkollektivet och det blev svåranalyserat. Normalt sätt är spåren avgörande i dessa lopp men silverhästarna var helt enkelt för dåliga. Harpy och Epsom as var riktigt bra. 10.1 första varvet utvändigt höll de bra i mål. Vet inte vad Mats sa om sin styrning på upploppet kanske han hade vunnit på OS. Avd 4: Ännu ett svårt lopp. Man hade kunnat lista ut att bakspårshästarna skulle få det svårt. Nu gick det långsamt första 1500 och snabbt sista 1000 så det var nästan omöjligt att ta något. Global Empress trots galopp gick bättre den här gången än tidigare lopp, 11.4 sista varvet. Noblesse brodda fick stryk av abbagliante för två starter senast men visa här att den var riktigt speedig och bara bäst. Garderingslopp. Avd 5 Långlopp för klass III. Sven kuse blev en dålig favorit när den hamna långt bak på 2600 som man borde listat ut . Såg inte bra ut. Hästen har aldrig gått bra med stefan person. Sätt Gustav på den nästa gång. Man ska aldrig underskatta en häst med bara 1or i raden, Kerlone var bara bäst. Sefyr lane borde vunnit med loppet den fick. Staro thunder tar vi med oss till nästa lopp. Avd 6 Kortlopp för diamanstoet. Här är det alltid fördel med framspår och låga startnummer. Spets och rygg ledaren hade räckt. Neptys och victoria gjorde det bra utvändigt. Flockhästen Annabelle var också bra men brukar hålla sig bakom. Avd 7 Stolopp. Båda favoriterna galopperade. 2,3,5 var spetsfavoriter och en av de vann. Avd 8 Ännu en gång båda favoriterna galopperade. Mifsuds andra galopp. Gick alldeles för fort här och det öppnade upp för hästarna på bakspår. Ingen hade kunnat lista ut detta. Blev jämt till slut. Wolvega hästar med låga tider brukar stå sig bra i Sverige. En rolig omgång travlotto eller
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Tror att du skall vara mycket försiktig med att lägga ut rättningskoder. Jag har gjort det en gång och det gör jag aldrig om. |
||
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
"Normalt" borde det ha funnits 1-2 vinnare. Men historiskt visar det sig att när man kommer ner på ensiffrigt antal förväntade vinnare så blir det extra svajigt. Lika väl som det blir 1-2 st....så kan det landa mellan 0-5 st utan att det är något konstigt. En statistisk modell är ju inte exakt på det sättet. Så din känsla i det här fallet stämmer finfint med siffrorna.
|
|
|
|
#72 |
|
Vad exakt skrämmer er med att skriva ut rättningskod??
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Inget. Är bara om man blandar ihop rättningskod med gamla tiders kvittodetaljer som man kan se någon slags "fara" i det. Då kunde illvilligt ombud knappa in kvitto-info i terminalen och hämta ut din vinst. Men RÄTTNINGS-kod är något helt annat. Det är ju avsett för att kunna dela visning av ditt spel utan någon slags risk.
|
|
|
|
|
#74 |
|
Man ska inte lägga ut rättningskoder (t.ex. för ATG/travspel) offentligt på nätet eller ge dem till obehöriga, främst av säkerhetsskäl. En rättningskod är en unik nyckel som fungerar som ett kvitto på att du äger spelet, och den kan användas för att rätta och i vissa fall hämta ut vinster.
Detta fick jag lära mig idag. Har aldrig trott att det var en risk. Men nu vet jag. |
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Kvittodetaljer ska man absolut ALDRIG dela ut. Rättningskod är inte ett kvitto på att du äger spelet. Det är precis vad ordet säger. En kod för att kunna rätta spelet.
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
AI eller Strappa? Jag undviker nog rättningskod fortsättningsvis för säkerhets skull
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Nu lärde du dig ytterligare något idag.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2026-03-22 klockan 14:34. |
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
Det var lite det jag menade..
Rättningskod är just precis vad det låter som! Det är inga som helst kvittodetaljer inblandade, därav har man 0 nytta av den förutom att just kunna rätta en rad. |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Jag brukar undvika AI (det kan man göra om man i sin googlesökning lägger till -AI) fast nu var jag nyfiken på olika infallsvinklar men tycker mig inte fått svar på om Rättningskod bör undvikas eller inte.
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Här är ett svar: Rättningskod bör undvikas om du inte vill visa upp ditt spel. Rättningskod går inte att använda för några slags illvilliga syften förutom att visa upp hur bra eller dåligt du spelat. Förvirringen ligger i att AI och andra blandat ihop Rättningskod med Kvittodetaljer ATGs kundservice-chatt har tyvärr inte öppet för tillfället. Men om du vill ha ett svar från "hästens mun" rekommenderar jag 08-620 07 00 eller att skriva till [email protected]
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
Och du snackar om en statistiskmodell:k Känslan när man läser dina inlägg är att du är lite väl mekanisk, kanske ett personlighetsdrag? Orsaken till avstå från att lägga ut rättningskod, den flög som ett flygplan över skallen på dig, men vi alla är olika. Och tur är väl det? |
||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Det som numera benämns "Rättningskod" har 9 tecken och går bara att använda för att se en kopia av spelkvittot där det 16 tecken långa kvitto-IDt inte finns med. Helt harmlöst att dela med sig av förutom om man eventuellt skäms hur man har spelat. Angående statistiska modellen som utgår från hela kollektivets fördelning av insats per ekipage så visar den hur folk faktiskt har spelat. Och den skvallrade om att det skulle finnas 0-5 rader kvar med alla rätt. Det specifika förväntade antalet var 1,38 system. Och det blev 0 system. Och det helt utan hänsyn tagen till vilken vinnare som var tippad på vilken placering någonstans. Varför jag väljer att utgå från det objektiva måttet? För att det i princip alltid, som i lördags, ligger förvånande nära sanningen. Siffran 1,38 system bekräftar din känsla. Normalt borde det funnits något enstaka system med alla rätt. Men just den här gången halkade alla ändå i diket. Även det är normalt när det handlar om ensiffrigt antal system.
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Vi kommer att bli överösta av dylika prognoser ett valår som detta, träffbilden brukar korrelera med slumpen. Vissa förlitar sig på abborrmagars utseende, andra på stordatorernas datasimuleringar och för mig räcker det att titta ut genom fönstret. Tur att vi är olika, jag hävdar inte att min metod alltid är korrekt men jag slipper iallafall överkomplicera. Att överkomplicera tror ivf jag är det största hindret för att komma rätt på det när det gäller att gissa trav. Senast redigerad av Jajjan den 2026-03-25 klockan 10:05. |
||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Den statistiska modell jag talar om handlar om att bedöma förväntad utdelning på en viss rad. Dvs "Vad kommer den här raden ungefär att ge"? Det har inget, eller åtminstone väldigt lite, att göra med vilka rader jag och en del andra väljer att spela. Kopplingen mellan Spel%en på vinnarraden och vilken utdelning just den raden kommer att ge har visat sig vara "stark". Det är alltså en okomplicerad och över tid chockerande rättvisande modell. Vad ingår och hur räknar man? 1) Ta omsättningen och räkna fram totalt antal inlämnade enkelrader. 2) Multiplicera lopp för lopp med vinnarens spel%. 3) Efter sista avdelningen har man "förväntat" antal rader med alla rätt. Det är ingen exakt vetenskap men stämmer tillräckligt väl, otroligt ofta. 4) Om man vill veta förväntad utdelning så delar man Att utdela för alla rätt med förväntat antal allarättsrader. Procent och multiplikation är knappast något överkomplicerat. Frälsning eller ej så är det en metod för att göra uppskattningar av utdelning som visar sig fungera. Exempel: Ikväll på V86 borde det bli ungefär 20 rätta rader med 8 rätt. ( Större avvikelser brukar bero på varvade Ombudsandelar som träffat hårt. ) Skrivet 21.57 innan utdelningen var klar.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2026-03-25 klockan 20:57. |
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ikväll blev det 34,44 st rader med 8 rätt. Utdelning under förväntat. Men storleksordningsmässigt ligger det ändå i "rätt kommun".
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2026-03-25 klockan 21:03. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Ja du Strappa, det finns många metoder för att prognostisera ett utfall, vissa måhända vara mer träffsäkra än andra gissningar.
Jag sorterar det under kuriosa, alternativt värdelöstvetande. Diskussionen närmar sig en tekniksjuk-mobiltelefon eller missfostret ATG.se, produkter så nedlusade med teknisk skit och värdelöst-vetande som ett ytterst fåtal har användning för. När nytt skit staplas på varandra ändras helheten till det sämre. Att det sedan finns det dom som går i mål på varje sk ny utvecklingsdetalj, ytterligare tillagda tekniska-detaljer Gillar att briljera med det bland sina likar, må så vara. För mig hade det räckt med att ta bort ATGs idiotregel, att undanhålla information till spelarna gällande värdet överstigande 200.000:- under pågående omgång. En öppen nedräkning har ett högt upplevelsevärde bland spelarkollektivet, det är min tro. En garant mot spekulationer att spel tillkommit efter spelstopp, kanske ett antidot mot konspirationsteoretiker. Kostnaden är att vi slipper ett kosmetiskt slag mot pengatvätt från ATG. ( Hela eran under Skarplöth handlade om optik i brist på resultat). Sen kan intresseklubben sitta och roa sig med att sätta in loppens spelprocent i normalfördelningskurvor och göra sina prognoser, i godan ro och jämföra med nedräkningen. Senast redigerad av Jajjan den 2026-03-27 klockan 08:56. Anledning: Stavning |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Om du spelar vinnarspel är det väl intressant att kolla oddset, eller är det också värdelöst vetande? Att få ett så bra teoretiskt värde som möjligt på en rad kan också användas i ett beslut om den ska spelas eller inte. Allt nytt behöver inte vara värdelöst även om mycket är det.
|
||
|
|
|
|
|
#89 | |
Rättningskodsnacket!Citat:
gratulera. Häpp!! |
||
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
-k
Senast redigerad av Jajjan den 2026-03-27 klockan 14:47. |
||
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Administrator
|
Citat:
Som referens hittar du en bild från ett shared-bet jag köpte in mig i under januari månad och ett tillsammansspel jag köpte i februari. Spoiler:
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2026-03-27 klockan 14:51. Anledning: fler spel |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Men du har en mycket bra poäng angående systemnedräkningen. "Nedräkningen" har väldigt lite att göra med förväntad utdelning. Det är inte mer än en oanvändbar kvarleva från förr. Systemnedräkningen avser antal kvarvarande SYSTEM och Spel%en avser andel av inlämnade RADER. Det är dock först efter den sista avdelningen som de sammanfaller och därför är den visade nedräkningen till mycket klen nytta för såna här bedömningar. Visning av RAD-nedräkning visar sig vara ogenomförbart för tillfället pga ATGs hantering av inlämning från sina utlandspartners. Det är mycket olyckligt eftersom en nedräkning som "stämmer hyggligt" med spel%en skulle vara väldigt bra för både förtroende och upplevelse.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2026-03-27 klockan 14:57. |
||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Jag saknas här också i stort sett vilket säkert glädjer en del. MVH Valo |
||
|