Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://web.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://web.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 tankar... (https://web.sharps.se/forums/trav-galopp/21815-v86-tankar/)

Fulsprit 2014-10-08 14:01

Tror mig ha en annan riktigt fin rysare fra Norge! Victory Lap - trea i norska Kriteriet sist. Spurtade kanonbra efter att ha tappat tre, fyra längder i sista kurvan när han skulle backa sig loss - tappade segern där då han är på linje med ettan och tvåan i mål... Har tränat bra efter senaste loppet och känns fin... Hyfsad från start. Hade han varit tvåa eller vunnit senast så hade han haft klart mycket mer pengar för att få starta här - står nu perfekt inne i loppet med en krona från gränsen... 6%, även detta ett rån...

Skall bli kul att se denne med pisk!

http://stall-mikkelborg.no/nyheter.html Se norska kriteriet nere till höger i ett Youtube-klipp.

Ante30 2014-10-08 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 376084)
Många hästar hade nog varit iskalla bakom en hårdkörande elitloppsvinnare (Nahar). ;)

den är möjligt , men du skrev att den smygkördes ?

D.Olsson rycker tussarna och börjar driva för fullt när det återstår 500 meter, ändå är den cirka 100 meter efter vinnaren i mål.

I mina ögon är det ingen smygkörning.

Shooter 2014-10-08 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 376081)
var har du sett att det ska bli helstängt på nato?

Jag kanske gick händelserna lite i förväg, kanske helstängt och skor bak säger de. Så det är tydligen inte helt bestämt.

Tillägg: Ser nu att Fernlund skriver att Schön säger till honom att de siktar på helstängt. Är redan anmäld med skor bak så det blir nog så.

MikaF 2014-10-08 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 376085)
Tror mig ha en annan riktigt fin rysare fra Norge! Victory Lap - trea i norska Kriteriet sist. Spurtade kanonbra efter att ha tappat tre, fyra längder i sista kurvan när han skulle backa sig loss - tappade segern där då han är på linje med ettan och tvåan i mål... Har tränat bra efter senaste loppet och känns fin... Hyfsad från start.

Skall bli kul att se denne med pisk!

http://stall-mikkelborg.no/nyheter.html

Tror också på den, efter att Emmet galopperat står det som jag ser det mellan 4 och 5, vore jag modig skulle jag spika men låser nog på 3,4,5. (Favoriten går ju trots allt felfritt ibland även om det är glest mellan gångerna)

Nedomansky 2014-10-08 14:32

Inleder med två spikar, nr 6 och 9. Lycka till!

Fulsprit 2014-10-08 14:33

I sista är det Call Me Keeper, fram och baklänges... En tvillingaspirant är Dewey Luvs Britt som gjorde ett kanonlopp näst senast mot topphästar såsom Spark Rick - var då trea från dödens... Senast bara att glömma med 8espår mot idel kanoner och kort...

En rysare, som inte vinner...

robust 2014-10-08 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 376086)
den är möjligt , men du skrev att den smygkördes ?

D.Olsson rycker tussarna och börjar driva för fullt när det återstår 500 meter, ändå är den cirka 100 meter efter vinnaren i mål.

I mina ögon är det ingen smygkörning.

Ja. Han rycker tussarna 400 meter innan mållinjen och manar på hästen, men kan omöjligen hänga på elithästarnas fart och beslutar efter 100 meter att bara smygköra den sista biten in i mål.

Ante30 2014-10-08 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 376093)
Ja. Han rycker tussarna 400 meter innan mållinjen och manar på hästen, men kan omöjligen hänga på elithästarnas fart och beslutar efter 100 meter att bara smygköra den sista biten in i mål.

Ja jävlar , jag ser det nu. En riktig smygare var det ju.

Fullt i tummarna och hade nog slagit självaste Nahar om olsson manat på lite till.

robust 2014-10-08 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 376094)
Ja jävlar , jag ser det nu. En riktig smygare var det ju.

Fullt i tummarna och hade nog slagit självaste Nahar om olsson manat på lite till.

Ser man på. Polletten föll ner till slut, fast ändå inte.

Ante30 2014-10-08 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 376096)
Ser man på. Polletten föll ner till slut, fast ändå inte.

Viktiga är ju att vi är överens om vad som är en smygkörning och det har du lärt ut idag.

Du är så jävla grym :cheers:

capone 2014-10-08 15:45

Michael Lönborg om Global Paranoia Avd5
Hon är riktigt bra för klassen och jag måste köra ut till loppet med en positiv känsla

Om_sommaren 2014-10-08 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 376099)
Michael Lönborg om Global Paranoia Avd5
Hon är riktigt bra för klassen och jag måste köra ut till loppet med en positiv känsla

Så bra som den har varit så är det klart att han måste tro på bra chans. Kan få göra en del grovjobb dock

putte64 2014-10-08 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 376100)
Så bra som den har varit så är det klart att han måste tro på bra chans. Kan få göra en del grovjobb dock

Bra efter galopp, men har varit skitdålig flera gånger.
Hoppas de svarar.

leffa 2014-10-08 16:36

Hur blir banan på valla i kväll hård eller tung?