|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Onsdag 15/4 - Åby - V5 mm
Eftersom jag har delägd häst till start imorgon lägger jag lite krut på en ganska lågklassig Åby omgång. Men det finns lite smått och gott i startfälten. Flera Lördags hästar.
I lopp 1 gör vår 3 årige Balder Töll debut på hemmabanan och det är ju alltid spännande med delägd starthäst. Det är nog 30 år sedan sist Balder kvalade som 2 åring men var inte riktigt mogen för tävling. Vinterträningen har gjort gott och Trixton avkomman ser ganska stabil ut trots sin orutin. Debuterade på Jägers för 2 veckor och tog en fjärdeplats. Bra läge (spår 1) och jag tror på skaplig vinstchans. V5 1) 2 Memphis är en svårbedömd rackare i årsdebuten. Hästen har varit lite av vandringspokal hos olika tränare trots låg ålder. Christoffer kanske har svingat trollspöt (igen). 3 Lucky Day Svårbedömt här oxå. Pausat ett år !! Men…………..? 9 Love Happens Vinner väl med ett ”bösshåll”. V5 2) Monté är Monté. 7 Dea Oreantis W.H. Stabil Monté häst som tar en tripp till Åby i angeläget ärende. 8 Grantorino Font Spännande IT häst som tränas i DK med duktig Norska på ryggen. V5 3) 5 Preposterus Årgångslopp nästa ? 8 Wiener Sängerknabe Fin häst men surt läge. Hanna måste ha flyt. Gillar ju smygresa. V5 4) Lärlingslopp och 2640 ! Hm buskörning ? 3 Mr Weasley Bra läge och årsdebuten avklarad. Halvsmack. 7 Carlos Diamant Välstammad filur. Lite smack här oxå. V5 5) Öppet Sprinter lopp. 1 - 2 - 3 - 8 - 11 Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-04-15 klockan 14:15. |
|
|
|
|
|
|
|